کد خبر:1972
پ
۶۵۶۵-۷۶۰×۴۰۰-۱-۴۰۰×۲۱۱
سرپرست بیمارستان متینی کاشان:

تغذیه مهم‌ترین عاملِ قابل کنترل در سلامت فرد است

سرپرست بیمارستان متینی کاشان گفت: پژوهش‌های علمی ثابت کرده است که هر آنچه می‌خوریم و می‌نوشیم به‌طور مستقیم بر سلامت جسمی و روانی ما تأثیر دارد و تغذیه نادرست می‌تواند موجب انواع بیماری‌ها شود. امیرحسین احسنی، عصر(دوشنبه، ۳۰ مرداد) در آیین گشایش کلینیک تغذیه و رژیم درمانی کاشان، اظهار کرد: علم‌ تغذیه‌ بررسی‌ می‌کند که‌ […]

سرپرست بیمارستان متینی کاشان گفت: پژوهش‌های علمی ثابت کرده است که هر آنچه می‌خوریم و می‌نوشیم به‌طور مستقیم بر سلامت جسمی و روانی ما تأثیر دارد و تغذیه نادرست می‌تواند موجب انواع بیماری‌ها شود.

امیرحسین احسنی، عصر(دوشنبه، ۳۰ مرداد) در آیین گشایش کلینیک تغذیه و رژیم درمانی کاشان، اظهار کرد: علم‌ تغذیه‌ بررسی‌ می‌کند که‌ چه‌ فرآیندی‌ برای جذب یا دفع مواد غذایی‌ انجام‌ می‌شود و رژیم‌درمانی‌ نیز افزایش یا کاهش رژیم‌ غذایی‌ لازم‌ در بیماری‌های‌ مختلف‌ را مشخص‌ می‌کند.

وی افزود: چاقی، تصلب شرائین، ‌ اختلال‌های گوارشی و فشارخون، ناشی از استفاده بی‌رویه غذاهای پرکالری، نمک، و چربی است و از سوی دیگر سوءتغذیه و کمبود مصرف ویتامین‌ها نیز منجر به ایجاد برخی از مشکلات سلامتی مانند گواتر، کم‌خونی، کوری، ‌ عقب‌ماندگی ذهنی و ده‌ها بیماری دیگر می‌شود.

سرپرست بیمارستان متینی کاشان، تصریح کرد: رژیم‌درمانی، اصول‌ علم‌ تغذیه، ارزش‌ مواد غذایی‌ و شیوه‌ تغذیه‌ مناسب‌ برای‌ حفظ‌ سلامت‌ بدن‌ تأثیر زیادی دارد.

احسنی با اشاره به پژوهش‌های علمی، تأکید کرد: تغذیه هرکس تعیین‌کننده افکار، خلق و خو، کنترل کننده فعالیت ژن‌ها و تعیین کننده وضعیت سلامتی افراد است، بنابراین می‌توان تغذیه را مهم‌ترین عامل قابل کنترل در سلامت هر فرد دانست.

سرپرست بیمارستان متینی کاشان، گفت: مشاوره تغذیه و رژیم‌درمانی برای بیماران سرپایی برای یک دوره درمان و برای بیماران بستری در بخش مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون، دیابت، نارسایی‌های کلیوی و بیماری‌های گوارشی برای یک دوره درمان از فعالیت‌های تغذیه و رژیم‌درمانی در این کلینیک است.

وی افزود: کلینیک تغذیه و رژیم‌درمانی بیمارستان متینی کاشان با حضور کارشناس تغذیه روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه ساعت ۹تا ۱۱ صبح در درمانگاه بیمارستان متینی فعال  خواهد بود.

راه‌اندازی مرکز مشاوره شیردهی در آران و بیدگل

همچنین رئیس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل از راه‌اندازی مرکز مشاوره شیردهی در مرکز خدمات جامع سلامت شهید ساکنی با مشارکت واحد جوانی جمعیت و سلامت خانواده این مرکز خبر داد.

محسن قمصری گفت: هدف از راه‌اندازی این مرکز، تأمین، حفظ و ارتقای سطح سلامت مادر و شیرخوار از طریق آموزش و ارائه خدمات مشاوره تغذیه با شیر مادر برای مادران باردار و شیرده واجد شرایط است.

وی افزود: تغذیه با شیر مادر، به صورت غریزی در بدو تولد اتفاق می‌افتد، اما شیردهی مهارتی است که نیاز به آموزش و حمایت‌های معنوی و اجتماعی مادر و نوزاد و اطرافیان دارد.

قمصری تصریح کرد: مادران باید بـه کمک‌های علمی و عملی کارکنان بهداشتی درمانی آموزش دیده و ماهر دسترسی داشته باشند و مشاوران شیردهی و گروه‌های حامی نیز برای تحکیم اعتمادبه‌نفس، ارتقای روش‌های تغذیه با شیر مادر و حل مشکلات شـیردهی آنان فعالیت کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل با اشاره به اهمیت آموزش مادران در موفقیت شیردهی در ساعت‌های اول پس از تولد نوزاد، اظهار کرد: این مرکز از روزهای شنبه تا پنجشنبه آمادگی پذیرش و مشاوره شیردهی مادرانی را دارد که  از مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان‌ها معرفی شده باشند.

وی افزود: مشاوره تغذیه به مادران باردار نیازمند مراقبت ویژه از نظر شیردهی نظیر سابقه شیردهی ناموفق، مادر دارای سن کمتر از ۱۶ سال، بارداری دو یا چندقلویی، سابقه زایمان زودرس و دارای مشکلات پستانی از جمله خدمات این مرکز است.

قمصری گفت: مراقبت ویژه از نظر شیردهی مانند شیرخوار نارس یا کندی رشد، مصرف دارو در زمان شیردهی، مشاوره و توانمندسازی پدر و سایر افراد خانواده برای حمایت مادران در زمان شیردهی از دیگر خدمات این مرکز است.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید