کد خبر:3327
پ
۴۱۱۲۷۴۹
برای سال تحصیلی جدید

تعداد سرویس دانش‌آموزان اصفهان بیش از چهار برابر شد

رییس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: تعداد سرویس دانش‌آموزان این کلانشهر از یک هزار و ۲۰۰ دستگاه سال تحصیلی گذشته به پنج هزار دستگاه برای سال تحصیلی جدید رسید.  شهرام صانعی روز پنجشنبه در آیین آغاز بکار “ستاد مهر” و بهره‌برداری از ناوگان جدید حمل و نقل عمومی اصفهان […]

رییس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: تعداد سرویس دانش‌آموزان این کلانشهر از یک هزار و ۲۰۰ دستگاه سال تحصیلی گذشته به پنج هزار دستگاه برای سال تحصیلی جدید رسید.

 شهرام صانعی روز پنجشنبه در آیین آغاز بکار “ستاد مهر” و بهره‌برداری از ناوگان جدید حمل و نقل عمومی اصفهان افزود: افزایش این تعداد سرویس با حمایت شهرداری و سازمان تاکسیرانی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: ساماندهی سرویس مدارس نقش ویژه‌ای در برقراری نظم و حفظ آرامش والدین دارد و سبب مدیریت بهتر ترافیک خواهد شد.

رییس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: خط کشی محل عبور عابر پیاده، نصب چراغ راهنمایی و علائم مورد نیاز به همت شهرداری انجام شده است تا زمینه کاهش ترافیک و جلوگیری از بروز حوادث فراهم شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: «ستاد مهر» در چند ماه اخیر با هدف توسعه تجهیزات و بهبود حمل و نقل عمومی فعالیت داشته و بر همین اساس ۲۰‌ دستگاه اتوبوس با عمر بالای ۱۰ سال را بهسازی کرده و هشت دستگاه اتوبوس جدید و حدود یکصد دستگاه اتوبوس بازسازی شده نیز به مجموع ناوگان شهر اصفهان افزوده شده است.

حسین حق شناس با بیان اینکه حدود ۴۰۰‌ راننده به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شده‌اند، خاطرنشان کرد: از ابتدای پاییز و آغاز سال تحصیلی در مجموع ۹۰۰ دستگاه اتوبوس به مردم اصفهان خدمات‌رسانی خواهند داد.

وی فعالیت خودروی “ون” در قالب تاکسی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در روزهای اخیر ۲۹ دستگاه ون تحویل شده است که پنج دستگاه آن ویژه معلولان و کودکان استثنایی و ۲۴ دستگاه نیز مُختص مسیرهای کم مسافر و سرویس دانش آموزان خواهد بود.

وی در باره پایانه مسافری «عاشق‌آباد» واقع در شمال غرب اصفهان هم تصریح کرد: این پایانه یکی از ظرفیت‌های مناسب برای بهبود حمل و نقل شهری و یک پایانه ترکیبی است که دارای امکاناتی مانند اتصال به قطار شهری، پارک سوار و دیگر قابلیت‌هاست که برای توسعه آن برنامه‌ریزی کرده ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اظهار داشت: سامانه «سفیر مهر»با قابلیت‌هایی مانند شفافیت در نرخ کرایه، مسیرها و با هدف تشویق شهروندان برای بهره گیری از حمل و نقل عمومی راه اندازی شده است و تا به امروز حدود ۵۰ هزار نفر در آن ثبت نام کرده‌اند.

سرهنگ علی بختیاری جانشین پلیس راهور اصفهان نیز در این مراسم گفت: تمام خودروها بویژه سرویس دانش‌آموزان بیش از ظرفیت خودرو مسافر سوار نکنند تا خطری برای سرنشینان رُخ ندهد.

اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می‌کنند.

این کلانشهر را صنایع کوچک و بزرگ بسیاری را احاطه کرده‌اند، به همین دلیل هم به یکی از آلوده‌ترین مناطق کشور تبدیل شده است.

حدود یک‌ میلیون دانش‌آموز در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی در استان اصفهان تحصیل می‌کنند.

سال تحصیلی گذشته حدود ۴۵ شرکت مرتبط با سرویس دانش آموزان در کلانشهر اصفهان فعالیت داشتند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید