کد خبر:9788
پ
۱۷۰۹۵۹۹۰۰

انتخابات در شهرستان اصفهان، رقابتی است

فرماندار اصفهان گفت: برآورد ما از حال و هوای انتخابات این دوره حاکی از وجود فضای رقابت بین کاندیداهاست. محمدعلی احمدی روز یکشنبه افزود: گزارش ها از شهرستان حوزه انتخابیه اصفهان در جرقویه، کوهپایه ورزنه و هرند بر شور انتخاباتی و فضای رقابتی دلالت دارد و تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز سوم اسفند […]

فرماندار اصفهان گفت: برآورد ما از حال و هوای انتخابات این دوره حاکی از وجود فضای رقابت بین کاندیداهاست.

محمدعلی احمدی روز یکشنبه افزود: گزارش ها از شهرستان حوزه انتخابیه اصفهان در جرقویه، کوهپایه ورزنه و هرند بر شور انتخاباتی و فضای رقابتی دلالت دارد و تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز سوم اسفند آغاز شده و ائتلاف‌های مختلف تاکنون شکل گرفت است.

وی با اشاره به تایید ۲۸۲ کاندیدای تایید شده در اصفهان تصریح کرد:در انجام تبلیغات، برخی از تخلفات، گزارش که توسط هیات‌های نظارت و اجرایی فرمانداری بررسی و توسط هیات نظارت تذکرات لازم داده شده و چند مورد نیز برای پیگیری قانونی به دستگاه قضایی ارسال شده است.

وی تاکید کرد: تلاش فرمانداری برای رعایت مُر قانون و ایجاد رقابت سالم انتخاباتی در شهرستان است.

احمدی گفت: اکنون بسیاری از کاندیداها در فضای مجازی فعالند و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها نیز نشست‌های انتخاباتی در قالب مناظره و پرسش و پاسخ برپا می‌کنند.

وی تاکید کرد:«خبرگزاری ایرنا» هم امکان معرفی کاندیداها بصورت رایگان را فراهم کرده است و در سایر مناطق مختلف شهری نیز «پاتوق گفت وگو» طراحی شده که نمونه آن در چهارباغ عباسی است.

فرماندار اصفهان گفت:۱۱ اسفند ۹۷۲ شعبه اخذ رای در اصفهان و چهار شعبه برای ارامنه و کلیمیان پیش‌بینی شده است.

وی گفت؛ علاوه بر انتخابات، برپایب برنامه‌های فرهنگی در میدان امام(ره) و پل خواجو و جشن انتخابات در مدیریت شهری و روستایی تدارک دیده شده است.

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: در فرمانداری کارمندان بطور شبانه‌روزی مشغول کار۰ هستند و در این راستا در حوزه‌های فناوری، هماهنگی و پشتیبانی، اجرایی و گروه های مختلف جلساتی برگزار شده است تا فرایند انتخابات به بهترین نحو ممکن انجام شود.

احمدی اضافه کرد:۲۱ منطقه در شهرستان اصفهان برای برگزاری فرایند انتخابات وجود دارد که شامل مناطق شهری، بهارستان و بخش مرکزی است و ما در حال آماده‌سازی شعبه‌های اخذ رای و ایجاد هماهنگی در مساجد و مدارس مورد نیاز هستیم.

 در انتخابات امسال در مجموع ۷۳۹ داوطلب شامل ۶۶۳ مرد و ۷۶ نفر زن در اصفهان برای کسب ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس(۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنیان جنوب ایران) به رقابت می‌پردازند.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید