کد خبر:3881
پ
۱۷۰۵۵۷۷۹۱

استاندار اصفهان: تاثیر تصمیم‌سازی‌های ترافیکی در گرو فرهنگ‌سازی است

استاندار اصفهان گفت: اثرگذاری تصمیم‌سازی‌ها و کاهش آمار تلفات و مصدومان حوادث ترافیکی با تبدیل شدن اقدامات و برنامه‌ریزی‌های این حوزه به فرهنگ مُیسر خواهد شد.  سیدرضا مرتضوی ظهر پنجشنبه در آیین تجلیل از “راهوران محله” در تالار “نگین” سپاهانشهر اصفهان افزود: مدیریت ورودی و خروجی روستاها، اصلاح هندسی و بازپروری آنها و همچنین رفع […]

استاندار اصفهان گفت: اثرگذاری تصمیم‌سازی‌ها و کاهش آمار تلفات و مصدومان حوادث ترافیکی با تبدیل شدن اقدامات و برنامه‌ریزی‌های این حوزه به فرهنگ مُیسر خواهد شد.

 سیدرضا مرتضوی ظهر پنجشنبه در آیین تجلیل از “راهوران محله” در تالار “نگین” سپاهانشهر اصفهان افزود: مدیریت ورودی و خروجی روستاها، اصلاح هندسی و بازپروری آنها و همچنین رفع نقاط حادثه‌خیز در حوزه استحفاظی شهر و روستاها با همیاری دهیاری‌ها و راهداری استان قابل برنامه‌ریزی و پیشرفت است.

وی افزود: ۳۳ ایستگاه امنیت و سلامت در سال‌های گذشته در سطح استان مستقر شدند که در حوزه امنیت، سلامت و خدمات رسانی به مسافران نوروزی خدمات ارزشمندی ارائه دادند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: امنیت در جامعه یک ضرورت و نیاز مشترک است اما دشمن پیشرفت‌ها و مقاومت کشور را تاب نمی‌آورد و همواره با انواع توطئه‌ها و تهاجم‌ها ماموریت های سهمگینی به ما تحمیل می کند و هفته‌ای نیست که هزینه امنیت کشور را با شهادت جوانان در حوزه امنیتی و انتظامی نپردازیم.

استاندار اصفهان گفت: آمار حوادث ترافیکی و تلفات در مواقعی که پلیس کمتر حضور دارد، بیشتر است و این نمود نقش‌آفرینی پلیس در نجات جان بشر است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان نیز در این همایش گفت: طرح “امنیت محله‌محور” به تناسب ویژگی‌های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی مناطق اصفهان به کلانتری ها ابلاغ شده و با مشارکت معتمدین مردم نیز در حال اجراست.

سرتیپ دوم پاسدار حمید علینقیان‌پور افزود: برای اجرای بهتر این طرح، افراد مُعتمد، مکان‌های فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار و همچنین مُجرمان و اراذل هر یک از محلات استان نیز شناسایی و ثبت شده است.

علینقیان پور افزود: اصفهان بیشترین سهم را از نظر راه و بزرگراه در کشور دارد و موقعیت ارتباطی آن در اتصال سایر استان‌های کشور به یکدیگر موجب حجم ترافیک سنگین در برخی از مواقع شده که این مساله نیازمند مدیریت است.

وی افزود: همچنین ۲۸ شهرستان استان با ۶ هزار کیلومتر راه روستایی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق برای کاهش حوادث و توسعه امنیت دارد.

فرمانده نیروی انتظامی اصفهان، آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک و رانندگی، رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای اصلی، بهسازی مسیرها و جاده‌های فرعی و معابر روستایی را از اقدامات انجام شده در استان برشمرد.

وی تشکیل کارگروه ویژه برای شناسایی و رفع جاده‌های حادثه خیز استان برای نوروز ۱۴۰۳ را ضروری دانست.

سردار علینقیان پور افزود: در سرویس دهی امنیتی و انتظامی باید به عدالت و انصاف در بخش های کمتر برخوردار استان نیز توجه داشت.

وی تسریع در صدور گواهینامه‌های مختلف، راه‌اندازی کانال راهوران محله در شبکه‌های مجازی و انجام آموزش های ترافیکی و رانندگی، استقرار اتوبوس آموزشی سیار و ایستگاه‌های سلامت روستایی را از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان نیز گفت: استان اصفهان با تردد روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در راه های اصلی و با برخورداری از تفرُجگاه‌های شهری و روستایی نیازمند اقدامات متناسب برای کاهش تلفات حوادث ترافیکی است.

فرزاد دادخواه افزود: با اقدامات انجام شده توانسته‌ایم تلفات حوادث ترافیکی استان را به عدد ثابت و هر سال با ۵ درصد کاهش یا افزایش نگه داریم.

وی افزود: آموزش در کاهش حوادث رانندگی بسیار موثر است و اقدام جدی در این زمینه ضرورت دارد.

دادخواه تاکید کرد: باید با ارتقای سطح کیفی راه‌ها با مشارکت دهیاران، تلفات حوادث را کاهش دهیم و تحقق این هدف امکانپذیر است.

به گزارش ایرنا؛ آیین تجلیل از راهوران محله با حضور استاندار اصفهان و شماری از مسولان شهر و روستاهای استان در تالار نگین سپاهانشهر برگزار شد.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز بعنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه اول حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید