کد خبر:6187
پ
۱۷۰۷۹۰۰۷۸

ارسال مقاله به همایش ملی”پایداری و کارآمدی خانواده” در اصفهان آغاز شد

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: از پژوهش‌های با موضوع “پایداری و کارآمدی خانواده” با برگزاری همایشی علمی در سطح ملی استقبال می شود و ارسال اثر برای این رویداد آغاز شده است. حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: این همایش علمی نخستین بار […]

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: از پژوهش‌های با موضوع “پایداری و کارآمدی خانواده” با برگزاری همایشی علمی در سطح ملی استقبال می شود و ارسال اثر برای این رویداد آغاز شده است.

حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: این همایش علمی نخستین بار با همکاری ۱۵ نهاد تابستان سال آینده در اصفهان برگزار می شود و پژوهشگران تا پانزدهم اسفند امسال فرصت دارند تا چکیده طرح‌ها و مقالات خود را از طریق سایت همایش به نشانیhttp://Khanevadeh.isca.ac.ir ارسال کنند.

وی افزود: این همایش در ۶ محور شامل حکمرانی، فضیلت‌های اخلاقی، فقه و حقوق، باورها و رفتارهای دینی، پویایی‌ اجتماعی و فرهنگی، مشاوره و برنامه‌های غنی‌سازی ازدواج و ارتباط آنها با پایداری وکارآمدی خانواده برگزار می شود.

حجت الاسلام احمدیان با بیان اینکه عوامل مختلفی بر نهاد خانواده تاثیر می گذارد، افزود: هدف از برگزاری این رویداد کمک گرفتن از علوم مختلف برای بررسی نهاد خانواده و سپس جمع بندی راهکارها و توصیه های ارائه شده از سوی متخصصان برای تقویت این بنیان است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: اگرچه خانواده ایرانی در طول تاریخ پایدار و کارآمد بوده است؛ اما نکته مهم اینکه همواره متاثر از تغییرات اجتناب ناپذیر فرهنگی و اجتماعی است، از این رو لازم است مطالعه و واکاوی این تغییرات برای اعتلای خانواده انجام شود.

مشاور خانواده و دبیر علمی همایش پایداری و کارآمدی خانواده نیز در این جلسه گفت: یکی از چشم اندازهای مهم برگزاری این همایش برجسته کردن و چاره اندیشی در باره نبود متولی مشخص برای نهاد خانواده در کشور است که امیدواریم در این پیوند کمک پژوهشگران و متخصصان راهگشا باشد.

محمد ثناگویی زاده با بیان اینکه خانواده؛ بخش مهمی از مطالبات و رهنمودهای رهبر انقلاب را به خود اختصاص داده است، افزود: دستیابی به گفتمان حکمرانی و خانواده از اهداف برگزاری “همایش پایداری و کارآمدی خانواده مبتنی بر الگوی اسلامی” است.

همچنین به گفته معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در این نشست، تاکنون ۱۱٠ طرح پژوهشی، ۱۵۵ نشست، کارگاه و همایش علمی، بیش از ۲۲۰ کرسی ترویجی و آزاداندیشی در پژوهشکده دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شده است.

فریبُرز راهدان افزود: انتشار بیش از ۱۳۲ عنوان کتاب، فصلنامه و دوفصلنامه از دیگر فعالیت‌های این پژوهشکده بوده است.

نخستین همایش ملی “پایداری و کارآمدی خانواده مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی” توسط پژوهشکده الهیات و خانواده وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

فروردین امسال حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با صدور حکمی حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان رییس فعلی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان را بعنوان مسوول این همایش ملی منصوب کرد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید