کد خبر:2957
پ
۱۸۲۵۴۰۳۸_۵۰۵

احیای هنر‌های ملی در نمایشگاه ابزار عاشقی

نمایشگاه نسخه‌های خطی و ادوات تاریخی هنر‌های ملی و آیینی با عنوان ابزار عاشقی با هدف احیای هنر‌ها و آثار ملی برگزار شده است. مدیر دفتر تخصصی هنر‌های ملی آیینی شهرداری اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه ابزار عاشقی در زمینه ادوات و آلات جنگی قدیمی مانند لباس، نیزه، سپر و… از دوره پیش از صفویه […]

نمایشگاه نسخه‌های خطی و ادوات تاریخی هنر‌های ملی و آیینی با عنوان ابزار عاشقی با هدف احیای هنر‌ها و آثار ملی برگزار شده است.

مدیر دفتر تخصصی هنر‌های ملی آیینی شهرداری اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه ابزار عاشقی در زمینه ادوات و آلات جنگی قدیمی مانند لباس، نیزه، سپر و… از دوره پیش از صفویه است گفت: این نمایشگاه تا ۲۷ شهریورماه از ساعت ۹ تا ۱۹ در نگارخانه کتابخانه مرکزی، واقع در خیابان باغ گلدسته برپاست.

منصور قربانی افزود: در کنار این نمایشگاه نسخه‌های خطی به‌ویژه از دوران قاجار با هدف آشنایی بیشتر مردم با ظرافت‌های هنرمندان قدیمی برپا شده است.

او گفت:در این نمایشگاه قصد داریم ترکیب هنر‌های گوناگون از قلم‌زنی گرفته تا طلاکاری و به‌کار رفتن ظرافت حتی در ساخت زره جنگی را که ویژگی بارز هنر و لطایف ایرانی است، نشان دهیم.

قربانی تصریح کرد: این ادوات بیشتر در عرصه هنر و به‌ویژه در هنر‌های مذهبی به‌کار گرفته شده است.

او گفت: همه گروه‌های سنی می‌توانند از این نمایشگاه به صورت رایگان دیدن کنند.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید