کد خبر:4296
پ
۱۴۰۱۱۰۲۷۱۰۲۰۱۸۴۱۵۲۶۸۵۷۱۶۴

اجرای طرح‌های آبرسانی در کامو و چوگان با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان از تخصیص ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی در منطقه کامو و چوگان خبر داد. محمدرضا اسدی اظهار کرد: ساخت مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی آب منطقه کامو و چوگان تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با بهره‌برداری از این مخزن، سرانه ذخیره آب در این منطقه از […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان از تخصیص ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی در منطقه کامو و چوگان خبر داد.

محمدرضا اسدی اظهار کرد: ساخت مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی آب منطقه کامو و چوگان تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با بهره‌برداری از این مخزن، سرانه ذخیره آب در این منطقه از میزان استاندارد بالاتر می‌رود.

وی افزود: کامو با ۱۳۰۰ مشترک، یک مخزن ۳۰۰ مترمکعبی دارد که بیش از ۲۰ سال از ساخت آن می‌گذرد و با توجه به وضعیت نامناسب بارندگی و شرایط منابع آبی منطقه وجود یک مخزن ذخیره دیگر الزامی بود.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت آب و فاضلاب کاشان، گفت: ساخت و بهره‌برداری از مخزن جدید، می‌تواند در شبکه آبرسانی توازن ایجاد کرده و از افت فشار آب در مواقع قطعی برق و پیک مصرف آب جلوگیری کند.

وی اظهار کرد: هم‌زمان با ساخت مخزن یک هزار متر مکعبی که ۲۵ اردیبهشت سال جاری آغاز شد، خط انتقال آب به طول ۴ کیلومتر نیز در حال ساخت است که برای اجرای این طرح‌ها ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده است.

اسدی تصریح کرد: بحران خشکسالی، یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی منطقه کاشان است و در این شرایط، ساخت مخزن آب و سیستم جمع‌آوری فاضلاب و بهره‌برداری از پساب‌ها در حوزه صنعت و کشاورزی یک ضرورت است.

کامو و چوگان، در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی شهرستان کاشان و  ۱۰۰ کیلومتری استان اصفهان واقع شده که از لحاظ تاریخی، طبیعی، فرهنگی، نجوم و گردشگری، دارای شاخص‌های متعدد برای معرفی و شناسایی است. رصدخانه ملی ایران به عنوان سومین رصدخانه بین‌المللی دنیا، در این شهر قرار دارد.

منبع
ایسنا
کلیدواژه : # اصفهان # کاشان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید