کد خبر:6772
پ
۴۳۰۷۸۵۴
متخصص تغذیه و رژیم درمانی:

اثرات آلودگی هوا با بهبود تغذیه کاهش می‌یابد

متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از طریق مداخلات تغذیه و یا بهبود تغذیه خانوار، می‌توان اثرات آلودگی هوا را کاهش داد. امید صادقی در خصوص اثرات سو آلودگی هوا بر سلامت اظهار داشت: برپایی کنگره تغذیه می‌تواند بستری برای ارائه توصیه‌های مهم در زمینه […]

متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از طریق مداخلات تغذیه و یا بهبود تغذیه خانوار، می‌توان اثرات آلودگی هوا را کاهش داد.

امید صادقی در خصوص اثرات سو آلودگی هوا بر سلامت اظهار داشت: برپایی کنگره تغذیه می‌تواند بستری برای ارائه توصیه‌های مهم در زمینه کاهش اثرات مضر آلودگی هوا ایجاد کند و لازم است متخصصان تغذیه در این عرصه به یک جمع بندی برسند.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره بین‌المللی انجمن علمی تغذیه ایران در بهمن ماه فرصت خوبی برای گردهمایی متخصصین، اساتید و صاحب نظران در حوزه تغذیه است که تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذراند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیأت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تغذیه با بیماری‌های مختلفی مانند سرطان، سو تغذیه، چاقی و بیماری‌های قلبی و عروقی ارتباط دارد و برگزاری کنگره تغذیه فرصت خوبی است که متخصصان تغذیه راهکارهای عملی برای مدیریت این بیماری‌ها ارائه دهند و سیستم بهداشت و درمان نیز از این راهکارها بهره ببرد.

صادقی گفت: تغذیه نامناسب به مصرف بیش ازحد انرژی یا دریافت پایین انرژی و یا تنوع پایین دریافت گروه‌های مختلف غذایی اطلاق می‌شود و متأسفانه امروزه با مصرف بیش از حد انرژی و چاقی در سطح جامعه مواجهیم.

وی بیان داشت: چاقی با بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان ارتباط مستقیم دارد که باید چاقی را از طریق توصیه‌های تغذیه‌ای مناسب و آموزش همگانی کنترل کرد و تنها از این مسیر می‌توان به جامعه‌ای سالم دست یافت.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: زمانی که یک خانواده بتواند از تمام گروه‌های غذایی همچون لبنیات، سبزیجات، گوشت و چربی‌ها در طول روز استفاده کند یک سبد غذایی مطلوب را دریافت کرده است و از طرفی دریافت کافی این گروه‌های غذایی وابستگی زیادی به اقتصاد خانواده‌ها دارد.

وی با بیان اینکه ارتقای سواد سلامت مردم باید رویکرد نخستین کنگره بین‌المللی تغذیه شود، گفت: کنگره فرصت خوبی است که مشاورین و متخصصان تغذیه دانش خود را ارتقا دهند و این مورد می‌تواند به ارتقای سواد تغذیه‌ای مردم کمک کند.

منبع
مهر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید