صدور شناسنامه فنی ساختمان همزمان با صدور الکترونیک پروانههای ساختمانی برای نخستینبار در کلان شهر اصفهان اجرا شد.
مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه دریافت شناسنامه فنی ساختمان به ارتقای سطح کیفی عملیات ساختوساز منجر خواهد شد و تضمینی برای حقوق خریداران است، گفت: شناسنامه فنی ساختمان بهعنوان سندی که تمام فرایندهای ساختوساز شامل اطلاعات مربوط به معماری، سازه و تأسیسات در آن درج میشود، نهتنها میتواند موجب جلوگیری از سلب مسئولیت عوامل دخیل در ساختوساز شود، بلکه میتواند نشاندهنده کیفیت و نوع ساخت باشد.
محمدجواد نیکبخت افزود: طبق ماده ۲۲ قانون و بند «د» ماده «۱» آئیننامه اجرایی دستورالعمل صدور شناسنامه فنی ساختمان سال ۱۳۹۵، شهرداریها مکلف هستند هنگام صدور پروانه ساختمانی برای هر واحد، شناسنامه فنی مستقل بنا به درخواست مالک با ذکر مشخصات کامل و پیوستها با شماره مسلسل، صادر و به متقاضی تسلیم کنند.
او گفت: اجرای کامل و دقیق این قانون به مردم و خریداران نهایی کمک میکند به کیفیت ساخت یک ساختمان پی ببرند و از جزئیات نقشهها بهویژه تأسیسات مکانیکی و برقی خبردار شوند.
نیکبخت افزود: شناسنامه فنی که مشخصات ملک، تعداد طبقات و واحدها، مشخصات کلی معماری، سازه، تأسیسات و نقشه محل جانمایی واحد مد نظر به همراه توضیحاتی که در فرمهای بارگذاری شده در سامانه توسعه هوشمند شهری (اصنو) به نشانی اصفهان من MY.ISFAHAN.ir قابل دسترسی است، پس از صدور به تأیید معاون شهرسازی و معماری منطقه، مالک و مهندس ناظر میرسد و در نهایت افراد میتوانند شناسه فنی ساختمان خود را به صورت رایگان دریافت کنند.