سرانجام پس از ۱۲ ایستگاه واگن اول قطار ۲۵ طلایی شد. سپاهان با برتری ۲ بر صفر در نقش جهان در برابر فجر شهید سپاسی بالاخره موفق شد نخستین واگن را به تصرف خود درآورد. البته که تساوی سرخابی های پایتخت در این موفقیت مسافر اصفهانی قطار لیگ برتر بی تأثیر نبود. استقلال و پرسپولیس که در ایستگاه شماره ۱۱ با استقرار در واگن های شماره یک و ۲ بالاتر از شاگردان محرم قرار داشتند پس از تقسیم امتیاز با یکدیگر در دربی سرد و بدون گل در دوازدهمین توقفگاه به واگن های شماره ۲ و ۳ منتقل شدند تا نزدیک ترین تعقیب کننده سپاهان باشند. مهمان شیرازی طلایی پوشان اصفهانی هم با شکست در برابر این تیم با یک رده تنزل جایگاه، از واگن شماره ۸ به نهمین واگن کوچانده شد.
به غیر از سرخابی های تهران و شاگردان پیروز قربانی، ۳ مسافر دیگر هم در دوازهمین ایستگاه، سقوط یک رده ای را تجربه کردند. ذوب آهن با وجود تساوی در برابر چادرملو و کسب یک امتیاز ارزشمند از اردکان در این ایستگاه از دوازدهمین واگن دوباره به واگن شماره ۱۳ منتقل شد. سرخپوشان اهوازی هم با توقف خانگی در برابر آلومینیوم اراک از واگن شماره ۱۳ به چهاردهمین واگن نقل مکان کرد و همشهری آبی پوش فولاد یعنی استقلال خوزستان نیز با وجود متوقف کردن مدافع عنوان قهرمانی مجبور شد از واگن شماره ۱۱ به کوپه شماره ۱۲ کوچ کند.
در مقابل اما خودروسازان با برتری یک بر صفر در برابر گل گهر علاوه بر صعود ۳ رده ای و تصاحب جایگاه مسافر جنوبی در واگن دوازدهم زمینه ساز تنزل جایگاه دو ردیفی میزبان سیرجانی خود هم شدند. سربازان تارتار با متحمل شدن شکست خانگی در برابر پیکان از ششمین واگن به هشتمین واگن تبعید شدند؛ اما ۶ سرنشین دیگر قطار شماره ۲۵ لیگ برتر علیرغم همه اتفاقاتی که در دوازدهمین توقفگاه روی داد از جای خود تکان نخوردند.
پربیراه نیست اگر مدعی شویم در این میان سرخپوشان تبریزی، خوش شانس ترین مسافر قطار شماره ۲۵ در ایستگاه دوازدهم بودند که باوجود زمینگیر شدن در اردوگاه خودی در برابر آبی پوشان اهوازی توانستند همچنان با استقرار در پنجمین واگن به حرکت خود با این لوکوموتیو ادامه بدهند. چادرملو هم با وجود متوقف شدن در اردکان در برابر سبزوسفیدپوشان اصفهانی و خیبرخرم آباد هم با وجود تقسیم امتیازات با مهمان قزوینی خود توانستند جایگاهشان را به ترتیب در واگن های شماره ۴ و ۷ حفظ کنند. آلومینیوم هم با کسب سوغات یک امتیازی از اهواز برای سومین ایستگاه متوالی واگن شماره ۱۰ را به خود اختصاص داد.
در مقابل اما شمس آذر، هم بدشانس بود که با وجود کسب سوغات یک امتیازی از خرم آباد در ایستگاه شماره ۱۲ نتوانست جایگاهش را بهبود بخشد و هم خوش شانس بود که از یک سو پنالتی خیبر گل نشد و از سویی دیگر نزدیک ترین همسایه اش یعنی مس قعرنشین هم در این ایستگاه شکست خورد؛ با این تفاسیر، شاگردان وحید رضایی حداقل از سقوط به آخرین واگن بازماندند اگرچه همچنان در واگن شماره ۱۵ نزدیک ترین تیم به مسافر رفسنجانی هستند که با باخت ۲ بر یک در شمال نتوانست خود را از قعر رهایی بخشد.
اما ملوانان با برتری در برابر مس رفسجان توانستند در کنار خودورسازان بیشتر صعود را در ایستگاه شماره ۱۲ تجربه کنند. قوهای سپید انزلی حالا اوج گرفته و خود را از واگن شماره ۹ به واگن شماره ۶ رساندند. سربازان زارع برای ادامه این روند باید در ایستگاه بعد ابتدا منتظر لغزش تی تی ها در برابر ذوب آهن باشند و بعد از آن نیز باید خود از سد آبی پوشان تهرانی بگذرند تا بتوانند دستکم با یک رده صعود جای مدافع عنوان قهرمانی در پنجمین واگن را تصاحب کنند؛ البته که غلبه ملوانان بر استقلال، خیال سپاهان را هم بابت حفظ جایگاهش در صدر راحت تر خواهد کرد.
با این حال و باوجود تثبیت جایگاه ۶ مسافر قطار شماره ۲۵ لیگ برتر در ایستگاه شماره ۱۲ هیچ بعید نیست مسابقاتی که در سیزدهمین ایستگاه برگزار می شود بار دیگر نظم واگن ها را به هم بریزد. اگر سپاهان در ایستگاه بعدی موفق نشود با برتری در برابر آلومینیوم اولین واگن را طلایی نگه دارد، بدون شک شاهد رقابت فشردهتر میان تعقیبکنندگان نزدیک او، یعنی استقلال و پرسپولیس برای قبضه کردن واگن های اول و دوم خواهیم بود. از سوی دیگر برتری ارتش طلایی اصفهان در برابر میزبان اراکی اش می تواند سرنشینانی کوپه های انتهایی؛ از همشهری سبزپوش سپاهان گرفته تا فولاد، پیکان و استقلال خوزستان را به صعود چند رده ای و تصاحب جایگاه ایرالکویی ها امیدوارتر کند.
هرچه به ایستگاه های پایانی دور رفت حرکت قطار شماره ۲۵ نزدیک می شویم این لوکوموتیو با شتاب بیشتری پیش می رود. در هر توقفگاه، فرصت تازه ای برای صعود یا سقوط مسافرانش رقم می خورد و بدون شک هیچ سرنشینی تا توقفگاه نهایی از تغییر جایگاه در امان نخواهد بود.
مرضیه غفاریان