- روزنامه زاینده رود - https://zayanderoodonline.ir -

ذوب آهن امیدوارتر شد، سپاهان منتظر ماند

قطار ۲۵ در حالی در ایستگاه دهم متوقف شد که دو سرنشین آن یعنی سپاهان و استقلال را در ایستگاه نهم جا ماندند؛ چرا که جدال این دو مسافر مدعی در دهمین ایستگاه به دلیل بازی های آسیایی آنها و فیفادی آبان ماه به تعویق افتاد. همین موضوع باعث شد تا سایر مدعیان از غیبت طلایی پوشان اصفهانی و آبی پوشان پایتخت برای بهبود جایگاه خود استفاده کنند.

خوش شانس ترین سرنشین قطار ۲۵ در ایستگاه ۱۰ چادرملو بود. سبزپوشان اردکانی با بهره گیری از تعویق بازی استقلال و سپاهان با برتری یک بر صفر در برابر سبزپوشان اراکی، هم تیم حسینی را از واگن هشتم به واگن دهم منتقل کرد و هم خودش موفق شد با صعود ۲ رده ای جایگاه آبی پوشان تهرانی را در واگن اول تصاحب کند. حالا به مدت ۲۰ روز سند نخستین واگن قطار در اختیار شاگردان سعید اخباری خواهد بود؛ با این تفاسیر، استقلال با یک بازی کمتر به دومین واگن نقل مکان کرد و سپاهان هم به همین دلیل از دومین واگن به واگن چهارم منتقل شد.

اما پرسپولیس و خیبر در ایستگاه دهم با برتری در برابر رقبایشان بیشترین صعود را تجربه کردند. پربیراه نیست اگر مدعی شویم مسافر خرم آبادی در صعود ۶ رده ای تیم اوسمار نقش پررنگی ایفا کرد. شاگردان مهدی رحمتی با برتری ۲ بر یک در برابر مدافع عنوان قهرمانی علاوه بر اینکه با ۵ رده صعود خود را از واگن یازدهم به واگن ششم رساندند راه پرسپولیسِ اوسمار را هم برای سبقت گرفتن از شاگردان اسکوچیچ و سربازان محرم هموار کردند. سرخپوشان تهرانی با برتری ۳ بر صفر در برابر آبی پوشان خوزستانی پس از دو هفته ناکامی و تنزل جایگاه سرانجام در دهمین ایستگاه موفق شدند خود را از واگن نهم به واگن سوم برسانند تا بالاتر از سرخپوشان تبریزی و زردپوشان اصفهانی قرار گیرند؛ البته با ذکر این نکته که پرسپولیس ۱۰ بازی انجام داده و تراکتور و سپاهان ۹ بازی.

تی تی ها که پس از اولین شکست فصل در برابر استقلال در اولین گام خود در فصل جاری در ۱۱ بازی گذشته، چه در لیگ برتر چه در رقابت های آسیایی طعم شکست را نچشیده بودند با شکسته شدن طلسم شکست ناپذیری شان در دهمین ایستگاه لیگ در خرم آباد از واگن شماره ۴ به واگن شماره ۸ کوچانده شدند تا بیشترین سقوط را در این ایستگاه به خود اختصاص داده باشند. فجر، گل گهر، استقلال خوزستان، شمس آذر و پیکان دیگر سرنشینانی بودند که با توقف یا مغلوب شدن در برابر رقبایشان در ایستگاه شماره ۱۰ تنزل جایگاه را تجربه کردند.

آبی پوشان خوزستانی با دست خالی برگشتن از تهران و مسافر شیرازی با تقسیم امتیازات با آخرین سرنشین قطار یعنی مس رفسنجان در خانه خود و خودروسازان نیز با شکست در برابر فولاد در اهواز یک رده پایین آمدند تا به ترتیب در واگن های شماره ۱۱، ۷ و ۱۵ مستقر شوند. از آن طرف سرخپوشان جنوبی با برتری در برابر پیکان تازه وارد از واگن شماره ۱۳ به واگن دوازدهم کوچ کرد.

ذوب آهن هم با برتری در برابر گل گهر پس از مدتها در ایستگاه شماره ۱۰ موفق به بهبود جایگاه خود شد. سبزپوشان اصفهانی با کسب سوغات ۳ امتیازی از سیرجان  از واگن شماره ۱۵ به سیزدهمین واگن نقل مکان کردند و البته زمینه ساز سقوط شاگردان تارتار از واگن هفتم به واگن نهم هم شدند. اما شمس آذری ها بدشانس بودند که با وجود کسب سوغات یک امتیازی از شمال مجبور شدند واگن شماره ۱۲ را ترک کرده و به واگن چهاردهم کوچ کنند. آن طرف ملوانان با وجود متوقف شدن در انزلی در برابر مسافر قزوینی خوش شانس بودند که از جای خود در پنجمین واگن تکان نخوردند. مسافر رفسنجانی قطار ۲۵ هم به سرنوشت سربازان زارع در سکون در جایگاه دچار شد؛ با این تفاوت که مس با وجود کسب یک امتیاز خارج از خانه در مصاف با فجر نتوانست از آخرین واگن قطار تکان بخورد تا در دهمین ایستگاه همچنان قعرنشین باقی بماند.

قطار ۲۵ فعلاً در ایستگاه دهم ترمز کشیده و به دلیل فیفادی۲۰ روزی را در سکوت سکوها می‌گذراند؛ ۲۰ روزی که فرصتی خواهد بود برای ترمیم، بازنگری و آماده سازی دوباره تیم ها و نفس تازه کردن مسافران. باید منتظر ماند و دید کدامیک از سرنشینان قطار لیگ از این تعطیلات به بهترین شکل برای بهبود جایگاه خود در ادامه مسیر بهره خواهد برد.

 

مرضیه غفاریان