قطار لیگ به میانه راه در نیم فصل نخست رسیده در حالی که در هر توقفگاه شاهد جا به جایی های متعددی بین سرنشینان این لوکوموتیو هستیم. اگر بگوییم بیست و پنجمین دوره از رقابت های لیگ یکی از غیرقابل پیش بینی ترین دوره این مسابقات تاکنون بوده پربیراه نگفته ایم. بهترین شاهد بر این مدعا هم اینکه فاصله سرنشین واگن نخست قطار ۲۵ تا مسافر هشتمین واگن بیش از ۳ امتیاز نیست و با این تفاسیر در هر ایستگاه یک پیروزی یا شکست برای صعود و سقوط چند رده ای سرنشینان لوکوموتیو لیگ برتر کافی است.
بر همین اساس در ایستگاه هفتم طلایی پوشان اصفهانی با برتری ۲ بر صفر در خوزستان و در مصاف با آبی پوشان این دیار توانستند با ۵ رده صعود از واگن شماره ۱۲ تا هفتمین واگن نقل مکان کنند. پیروزی سپاهان در ایستگاه هشتم حتی می تواند این تیم را به کوپه های ابتدایی قطار ۲۵ نیز برساند البته به شرط لغزش رقبا.
استقلال و فجر هم سرنوشتی مشابه و حتی بهتر از مسافر اصفهانی قطار دارند. آبی پوشان تهرانی و مسافر تازه وارد شیرازی نیز در هفتمین ایستگاه با پیروزی در برابر رقبای خود موفق به جهش ۵ رده ای در جدول شدند. استقلال با برتری در برابر مس رفسنجان از واگن هشتم خود را تا سومین واگن بالا کشید و فجرسپاسی نیز با برتری در برابر شمس آذر قعرنشین موفق شد از یازدهمین واگن به ششمین واگن کوچ کند. جالب آنجاست که این دو تیم در ایستگاه هشتم باید در برابر هم صف آرایی کنند و هرکدام موفق به غلبه بر رقیب شود می تواند به روند رو به رشد خود ادامه دهد و حریف بازنده هم باتوجه به نزدیکی امتیازات مسافران قطار به یکدیگر بعید نیست تا واگن های انتهایی تنزل مکان پیدا کند.
همانطور که چادرملو و پیکان در ایستگاه شماره ۷ با واگذار کردن نتیجه بازی به گل گهر و آلومینیوم به ترتیب از واگن های شماره ۶ و ۹ به کوپه های شماره ۱۱ و ۱۳ منتقل شدند. سیرجانی ها و اراکی ها هم با این برتری توانستند در واگن های اول و دوم همسایه دیوار به دیوار هم شوند.
در این بین شانس هم با شاگردان تارتار و حسینی یار بود چرا که تقابل تراکتور صدرنشین و مسافر شمالی قطار ۲۵ به دلیل حضور ۵ بازیکن تیم تبریزی در اردوی اخیر ملی پوشان به تعویق افتاد تا گل گهر و سبزپوشان اراکی با یک بازی بیشتر از نخستین واگن و سومین واگن به کوپه های شماره ۵ و ۸ نقل مکان کنند.
اما یکی از خوش شانس ترین سرنشینان قطار ۲۵ در ایستگاه هفتم سبزپوشان خرم آبادی بودند. خیبر با گلی که در واپسین دقایق دیدار با پرسپولیس به ثمر رساند موفق شد بیشترین صعود را در این ایستگاه تجربه کند. شاگردان رحمتی با پیروزی ۲ بر صفر در برابر مهمان تهرانی با ۶ رده ارتقا در واگن شماره ۴ مستقر شدند. از آن طرف پرسپولیسِ هاشمیان با این باخت علاوه بر اینکه ناچار شد جایگاه خود در هفتمین واگن را به طلایی های اصفهان واگذار کند تا دهمین واگن سقوط کرد و مهمتر اینکه سرانجام طلسم شکست ناپذیری آنها در ایستگاه ۷ شکست.
با این تفاسیر تنها طلسمی که تاکنون پابرجا مانده طلسم پیروز نشدن مسافر قزوینی قطار لیگ است. شمس آذر که در ۶ ایستگاه گذشته با ۵ تساوی و یک شکست در آخرین واگن جا خوش کرده بود با تحمل دومین شکست در ایستگاه شماره ۷ نتوانست از قعر رهایی یابد. همسایه دیوار به دیوارش یعنی نارنجی پوشان رفسنجانی هم با چشیدن طعم چهارمین باخت و با توجه به کسب یک پیروزی و البته کسر ۳ امتیاز انضباطی از قزوینی ها همچنان در واگن پانزدهم مستقر ماندند.
در این بین شانس با ذوب آهن یار بود چراکه اگر مس موفق به شکست استقلال می شد حالا این سبزپوشان اصفهانی بودند که پس از توقف در فولادشهر در برابر فولاد باید جای خود در واگن چهاردهم را به مس واگذار می کردند. اگرچه شاگردان حدادی فر در ایستگاه هفتم از این خطر جستند اما حالا برای رهایی از جمع فانوس به دستان و عدم سقوط به رده های پایین تر محکوم به برتری در هشتمین ایستگاه هستند؛ جایی که باید در برابر سرخپوشان زخم خورده و مدعی پایتخت، آن هم در اردوگاه حریف صف آرایی کنند.
مرضیه غفاریان