توقف استقلال در برابر چادرملو آخرین اتفاقی بود که در ایستگاه ششم لیگ برتر شاهد آن بودیم. آبی پوشان تهرانی پس از برتری در ایستگاه اول و در برابر مدافع عنوان قهرمانی دیگر هرگز طعم پیروزی را نچشیده اند و با تساوی یک بر یک در ششمین ایستگاه در برابر حریف اردکانی شانس با آنها یار بود که مجبور نشدند از واگن هشتم به واگن های انتهایی نقل مکان کنند. اما چادرملو با از دست دادن ۲ امتیازخانگی در این ایستگاه از واگن شماره ۴ به واگن شماره ۶ تبعید شد.
در ایستگاه ششم ۵ مسافر دیگر قطار ۲۵ سرنوشتی مشابه استقلال داشتند؛ یعنی با وجود امتیازهایی که ردو بدل شد و اتفاقاتی که رخ داد از جای خود تکان نخوردند؛ از تراکتور صدرنشین و گل گهر همسایه دیوار به دیوار تی تی ها گرفته تا سرنشین های اصفهانی قطار و فولاد. بخت با سرخپوشان تبریزی یار بود که با وجود تساوی بدون گل در برابر سرخپوشان اهوازی در خوزستان باتوجه به توقف سایر مدعیان در این ایستگاه همچنان واگن شماره یک را در قرق داشته باشند. سربازان تارتار هم همچون شاگردان اسکوچیچ خوش شانس بودند که با وجود اینکه در مصاف با پرسپولیس به کسب سوغات یک امتیازی از تهران بسنده کردند همچنان در دومین واگن مستقر ماندند.
در حقیقت این مس بود که با شکست طلسم شکست ناپذیری خودروسازان و البته چشیدن طعم پیروزی برای اولین بار در قطار ۲۵ هم خودش را از آخرین واگن رهایی بخشید و هم مانع سبقت پیکان از تراکتور و گل گهر شد. نارنجی پوشان رفسنجانی که با ۲ تساوی و ۲ باخت در ۵ ایستگاه گذشته قعرنشین بودند در ششمین ایستگاه با پیروزی خانگی ۲ بر صفر در برابر یکی از مسافران تازه وارد قطار توانست به واگن شماره ۱۵ نقل مکان کند. از آن طرف اما پیکان در حالی دست خالی رفسنجان را ترک کرد که از واگن سوم به واگن نهم منتقل شد. پربیراه نیست اگر بگوییم شاگردان دقیقی بدشانس ترین مسافران قطار ۲۵ در ایستگاه ششم بودند.
تندیس خوش شانس ترین سرنشین قطار لیگ در این ایستگاه هم به ملوان تعلق می گیرد. قوهای سپید انزلی با برتری در برابر خیبر در اردوگاه خودی از لغزش مدعیان بهره بردند و از واگن شماره ۹ تا سومین واگن اوج گرفتند. آلومینیوم هم مانند ملوانان در ایستگاه ششم صعود شش رده ای را تجربه کرد. مسافر اراکی قطار ۲۵ با برتری در برابر شمس آذر از واگن دهم به چهارمین واگن کوچ کرد تا همچنان همسایه دیوار به دیوار مسافر شمالی این لوکوموتیو باقی بماند.
اما پربیراه نیست اگر مدعی شویم یکی از حساس ترین و البته بی ثمرترین صحنه های ایستگاه ششم در نقش جهان رقم خورد؛ جایی که دو سرنشین اصفهانی قطار لیگ برای هفتادو هفتمین بار در تاریخ رقابت های باشگاهی ایران و برای چهل و هشتمین بار در تاریخ لیگ برتر در برابر هم صف آرایی کردند و با وجود علم به اینکه با پیروزی در این هماورد از جمع فانوس به دستان جدا می شدند به تقسیم امتیاز با یکدیگر قناعت کردند تا همچنان سپاهان در واگن دوازدهم و ذوب آهن در چهاردهمین کوپه جا خوش کنند. فجر سپاسی هم که تا ایستگاه پنجم موفق شده بود در بازگشت دوباره به قطار لیگ خود را در فهرست سرنشینان شکست ناپذیر جای دهد با مغلوب شدن در برابر استقلال خوزستان درایستگاه ششم از واگن شماره ۷ به یازدهمین واگن تنزل مکان یافت و در مقابل آبی پوشان جنوبی از واگن شماره ۱۱ به واگن شماره ۵ کوچ کردند؛ جایگاهی که در ایستگاه قبل در اختیار سرخپوشان تهرانی بود اما حالا پرسپولیس با توقف خانگی در برابر گل گهر به هفتمین واگن منتقل شد؛ شاگردان هاشمیان اگر چه در کنار چادرملو دو مسافری هستند که فعلاً طعم باخت را نچشیده اند اما تساوی های پی در پی آنها باعث شده از جمع مدعیان عقب بمانند.
ایستگاه ششم لیگ برتر با ادامه بحران اصفهانی ها و صعود ۶ رده ای ملوان و آلومینیوم و استقلال خوزستان همراه بود. مس رفسنجان برای نخستین بار طعم پیروزی را چشید و در مقابل پیکان و فجر، مسافران تازوه وارد اولین شکست خود را تجربه کردند؛ اما مهمتر از همه اینها اینکه تساوی های پیدرپی سپاهان، پرسپولیس و استقلال نشان می دهد مدعیان پیشین در این دوره از مسافرت خود با قطار لیگ برتر هنوز به آمادگی لازم نرسیده اند. حالا همه نگاه ها به توقف یک هفته ای قطار ۲۵ بخاطر فیفادی دوخته شده تا ببینیم آیا سرنشینان این لوکوموتیو و به ویژه مدعیان در ادامه مسیر با بازسازی خود روی ریل نتیجه گیری می افتند یا خیر؛ آیا تنور رقابت های لیگ در روزهای سرد پاییزی داغ خواهد شد؟
مرضیه غفاریان