- روزنامه زاینده رود - https://zayanderoodonline.ir -

توقف سپاهان در روز صعود دوباره ذوب آهن

ایستگاه ۲۱ یکی از تماشایی ترین توقفگاه‌های قطار ۲۴ در دور برگشت بود؛ جایی که دو تیم صدرنشین در تبریز در برابر هم صف آرایی کردند و سرخابی‌های پایتخت برای صدو پنجمین بار به مصاف هم رفتند. نتیجه این دو دیدار جذاب اما بیش از همه به نفع مدافع عنوان قهرمانی بود؛ یعنی تنها تیمی که در بین این ۴ سرنشین مدعی موفق به کسب ۳ امتیاز شد. سپاهان و تراکتور اما شانس آوردند که با وجود تن دادن به تقسیم امتیاز با یکدیگر جایگاه خود را به نفع پرسپولیس از دست ندادند. حالا اما با نتایجی که در ایستگاه ۲۱ رقم خورد سرخپوشان پایتخت خود را به یک قدمی طلایی پوشان اصفهانی رسانده اند و در صورت برتری در هفته آینده در برابر مسافر تازه وارد اردکانی قطار و البته شکست خوردن تیم کارترون در مصاف با  آبی پوشان خوزستانی با کسب ۴۴ امتیاز به همسایه بالانشین خود خواهند رسید. این در حالی است که مسافر طلایی پوش قطار ۲۴ می‌توانست با کسب سوغات ۳ امتیازی از ورزشگاه یادگار امام(ره) در ایستگاه ۲۱ به صدر بازگردد و فاصله امتیازی خود از رقبا را بیشتر کند. تساوی سربازان اسکوچیچ و شاگردان کارترون بیش از همه به نفع تیم کارتال شد و مدافع عنوان قهرمانی با فتح دربی پایتخت به کورس رقابت با این دو تیم مدعی بازگشت.

ازآن طرف اما سرخپوشان اهوازی نتوانستند از این فرصت بهره ببرند. فولاد که در پایان ایستگاه بیستم با ۳۸ امتیاز هم امتیاز با سرخپوشان تهرانی در واگن چهارم مستقر بود با پیروزی در ایستگاه ۲۱ می‌توانست همچون پرسپولیس به دو تیم صدرنشین نزدیک تر شود اما سبزپوشان اصفهان سد راه تیم یحیی شدند. ذوب آهن اما با برتری ۳ بر صفر در مصاف با مهمان خوزستانی خود در فولادشهر نه تنها پس از ۶۳ روز، قاطعانه طعم پیروزی را چشید بلکه دوباره به واگن شماره ۷ بازگشت.

گاندوها با شکست ۴ بر یک در ایستگاه بیستم و در شهرآورد اصفهان به واگن شماره ۱۰ کوچ کرده بودند و در صورت امتیاز از دست دادن در برابر فولاد هیچ بعید نبود به واگن‌های انتهایی قطار نزدیک تر شوند اما شاگردان محمد ربیعی دوباره با زنده شدن خوی غول کشی شان موفق به شکست دادن یکی از مدعیان لوکوموتیو لیگ شدند تا امیدهای این تیم برای استقرار در واگن‌های پیشین در خاتمه سفر دوباره زنده شود. کافی است ملوانان در ایستگاه ۲۲ در مصاف با دیگر مسافر شمالی قطار امتیاز از دست بدهند تا ذوبی‌ها با برتری در مصاف با آلومینیوم سازان به واگن شماره ۶ نقل مکان کنند. درنقطه مقابل اما در صورت شکست خوردن تیم ربیعی در تقابل با تیم حسینی علاوه بر اراکی ها، استقلال و چادرملو هم فرصت دارند تا با برتری در برابر رقبای خود جایگاه مسافر اصفهانی را تصاحب کنند و آن وقت دوباره روز از نو و روزی از نو.

با توجه به نزدیکی امتیازات سرنشینان واگن‌های شماره ۶ تا ۱۰ بعید نیست در ایستگاه‌های باقیمانده شاهد جا به جایی‌های زیادی بین آنها باشیم. همانطور که سه تیم خیبرخرم آباد، استقلال خوزستان و مس رفسنجان هم این فرصت را دارند تا با برتری در هفته آینده و البته در صورت شکست خوردن سبزپوشان اراکی از سبزپوشان اصفهانی واگن شماره ۱۰ را از قرق آلومینیوم درآورند. این در حالی است که مسافر تازه وارد خرم آبادی با غلبه بر آلومینیوم در ایستگاه ۲۱ و با مغلوب شدن آبی پوشان جنوبی در مصاف با ملوانان موفق شد از کوپه شماره ۱۲ به کوپه شماره ۱۱ که پیش از این استقرارگاه استقلال خوزستان بود نقل مکان کند و همسایه دیوار به دیوار تیم حسینی شود.

نارنجی پوشان رفسنجانی اما با وجود پیروزی در برابر مهمان اردکانی خود همچون ۵ سرنشین ابتدایی قطار و قعرنشین لیگ از جای خود تکان نخورد و همچنان با استقرار در واگن شماره ۱۳ به حرکت خود به سمت ایستگاه ۲۲ ادامه داد. نساجی چی‌ها اما با غلبه بر شمس آذر موفق به تصاحب جایگاه مهمان قزوینی خود شدند و حالا در واگن شماره ۱۴ مترصد لغزش مس در برابر تیم دقیقی در ایستگاه بعدی هستند تا بلکه موفق شوند یک رده دیگر بالا بیایند و در کوپه سیزدهم مستقر شوند.

هرچه به ایستگاه‌های پایانی نزدیک می‌شویم حساسیت لیگ بالاتر می‌رود و از دست دادن هر تک امتیاز در هر ایستگاه می‌تواند تغییر چند ردیفی در جایگاه سرنشینان قطار ۲۴ به وجود آورد. این در حالی است که مسافر آخرین واگن قطار مدت هاست از جای خود تکان نخورده است. هوادار از هفته یازدهم با استقرار در واگن شماره ۱۶ به حرکت خود ادامه داده و اگر با همین فرمان پیش رود هیچ بعید نیست به زودی نامش از فهرست مسافران قطار ۲۵ حذف شود.

 

مرضیه غفاریان