کد خبر:25751
پ
d8b4d987d8b1d8afd8a7d8b1db8c-d8a7d8b5d981d987d8a7d986-d9bed8a7d8b3d8aedaafd988db8c-d8b4d8a8d987d8a7d8aa-d8a8d8a7d8b4d8af_675557f0ad42f-300×190
رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اصفهان:

مشارکت عمومی کلید رفع مشکل تأمین مالی پروژه‌های بزرگ شهری است

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر ضرورت جذب مشارکت‌های مردمی و بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی شهری، از برنامه‌های شورای ششم برای واگذاری بخش‌هایی از پروژه‌ها به سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان بخش خصوصی خبر داد. احمدرضا مصور با اشاره به برنامه‌های توسعه شهری و چالش‌های پیش‌روی شورای اسلامی […]

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر ضرورت جذب مشارکت‌های مردمی و بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی شهری، از برنامه‌های شورای ششم برای واگذاری بخش‌هایی از پروژه‌ها به سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان بخش خصوصی خبر داد.

احمدرضا مصور با اشاره به برنامه‌های توسعه شهری و چالش‌های پیش‌روی شورای اسلامی شهر ششم و شهرداری اصفهان اظهار کرد: شورای ششم و شهرداری اصفهان به‌طور کلی برنامه‌محور بوده‌اند، اما گاهی ممکن است اشکالاتی در روند اجرا به‌وجود آید.

وی افزود: بالاترین میزان تحقق برنامه‌های پنج‌ساله توسعه کشور حدود ۲۲ تا ۳۰ درصد است، اما در شهر اصفهان وضعیت به‌کلی متفاوت است.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر تمام ذی‌نفعان و مسئولان به برنامه‌های تدوین‌شده پایبند باشند، می‌توان شاهد تحقق بالای این برنامه‌ها بود، تاکید کرد: در حال حاضر یکی از مسائل مهم در این زمینه، تشخیص درست محل هزینه‌کرد و نحوه تخصیص منابع است.

مصور گفت: اگر من به‌تنهایی مسئول تصمیم‌گیری بودم، هرگز پروژه‌ای همچون ۴۰ ایستگاه مترو را هم‌زمان آغاز نمی‌کردم یا پروژه‌هایی همچون حلقه ترافیکی را به همین صورت وارد نمی‌کردم، زیرا تنها پروژه حلقه ترافیکی حدود ۱,۰۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تأمین این مبلغ چالش بزرگی است.

وی ادامه داد: منابع این پروژه‌ها می‌تواند از طریق عوارض، مالیات، نوسازی، تراکم، پروانه‌های ساختمانی، فروش املاک، وام‌های بانکی، اوراق مشارکت یا مشارکت سرمایه‌گذاری با مردم تأمین شود و در این میان، ما سهمی که بیشترین فشار را به مردم وارد می‌کرد، در بودجه ثابت نگه داشتیم، بنابراین به‌نظر من اقدامات انجام‌شده در این راستا درست بوده است.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: این نکته را باید در نظر گرفت که نمی‌توان تنها به خرید اتوبوس و واگن بسنده کرد. زیرا پروژه‌های بزرگ‌تر همچون خطوط دو و سه مترو نیز باید در برنامه قرار گیرد.

مصور گفت: شوراهای اسلامی شهر باید این مسیر را ادامه دهند، البته امیدوارم شرایط به‌گونه‌ای پیش رود که دولت بتواند کمک‌های پیشین خود را به این پروژه‌ها بازگرداند.

وی با اشاره به تلاش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان برای جذب مشارکت‌های عمومی در طرح‌های عمرانی افزود: مشارکت عمومی کلید رفع مشکل تأمین مالی پروژه‌های بزرگ شهری است.

منبع
ایمنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید