قطار لیگ برتر ۲۴ در حالی دیشب به ایستگاه دوازدهم رسیده و چهار مسافر آن در این ایستگاه بازیهای خود را برگزار کرده اند که یک روز قبل از آن دو سرنشین تبریزی و سیرجانی این قطار پس از دو ماه سرانجام بازی عقب افتاده خود در ایستگاه هشتم را برگزار کردند. برتری ۲ بر صفر تراکتور در مصاف با گل گهر در این دیدار باعث شد طلایی پوشان اصفهانی مجبور شوند کوپه نخست را به سرخپوشان تبریزی واگذار کنند. امروز هم سرخپوشان تهرانی و ملوانان آخرین دیدار معوق هشتمین ایستگاه را برگزار خواهند کرد با این تفاوت که هر نتیجه ای که در این بازی رقم بخورد همچنان صدر از آن تی تیها خواهد بود و سپاهان هم دیگر از جای خود در واگن دوم تکان نخواهد خورد. اما اگر سپیدپوشان انزلی در سن سیروس از سد مدافع عنوان قهرمانی بگذرند آن وقت پرسپولیس مجبور میشود سومین واگن قطار را به نفع میزبان شمالی خود ترک کرده و در واگن چهارم سکنی گزیند.
این در حالی است که اگر دیگر مسافر شمالی این لوکوموتیو در ایستگاه یازدهم پرسپولیس را در تهران شکست نمیداد، سرخپوشان تهرانی میتوانستند امروز با غلبه بر شاگردان زارع با ۲۶ امتیاز و بالاتر از سپاهان ۲۴ امتیازی و تراکتور ۲۵ امتیازی، نخستین واگن قطار شماره ۲۴ را از آن خود کنند. اما این نساجی چیها بودند که با غلبه بر شاگردان گاریدو هم راه را برای قوهای سپید انزلی برای پیشی گرفتن از همسایه دیوار به دیوارشان هموار کردند، هم لطف بزرگی به تی تیها و ارتش طلایی کردند و هم اینکه خودشان را از قعر جدول بالاکشیدند تا پس از چند ایستگاه سرانجام موفق شوند با ترک آخرین واگن به واگن شماره ۱۳ کوچ کنند.
اما این فقط ببرهای مازنی نبودند که با کسب سوغات ۳ امتیازی در ایستگاه یازدهم علاوه بر صعود خود به سپاهان هم در باقی ماندن در واگنی پیش تر از رقیب دیرینه اش، پرسپولیس خدمت کردند. اگر شاگردان پاتریس کارترون، سکاندار جدید طلایی پوشان، رفسنجان را با سوغاتی ۳ امتیازی ترک نمیکردند و از آن طرف ملوانان و استقلال خوزستان هم موفق به برتری بر میزبانان خود (خیبرخرم آباد و هوادار) نمیشدند، آن وقت مقدمات صعود ۴ پله ای نساجی به این راحتیها فراهم نمیشد.
یکی از رخدادهای جالب ایستگاه یازدهم اما برتری ۳ بر صفر دو سرنشین اصفهانی قطار ۲۴ در جدال با رقبایشان بود. ذوب آهن در نخستین دیداری که پس از یک ماه توقف در ایستگاه دهم، ۱۱ آذر برگزار شد توانست درفولادشهر با ۳ گل شمس آذر قزوین را بدرقه کرده و با ۱۳ امتیاز در واگن شماره ۱۱ استقرار یابد. از آن طرف همشهری طلایی پوش ذوبیها در آخرین رقابتی که در ایستگاه شماره ۱۱ برگزار شد با ۳ گل مس را در اردوگاه حریف ذوب کرد تا با ۲۴ امتیاز به صدر بازگردد هرچند این صدرنشینی سپاهان یک روز بیشتر دوام نیاورد. سپاهان اما این فرصت را دارد که با پیروزی در ایستگاه دوازدهم و در الکلاسیکوی ایران در نقش جهان دوباره واگن شماره یک را تصاحب کند منتها این بار هم ارتش طلایی اصفهان برای بازگشت به صدر نیاز به لطف یکی از مسافران شمالی لوکوموتیو لیگ دارد. این بار درایستگاه شماره ۱۲ ملوانان میتوانند با دست خالی روانه کردن سرخپوشان تبریزی از بندرانزلی مقدمات بازپس گیری کوپه نخست را برای تیم کارترون فراهم کنند. برای مشخص شدن سرنوشت سرنشینان چهار واگن ابتدایی قطار ۲۴ لیگ باید تا دوشنبه هفته آینده و توقف قطار در ایستگاه شماره ۱۲ صبر کرد.
بدون شک با اتفاقاتی که در دوازدهمین ایستگاه رقم خواهد خورد شاهد جابه جاییهای متعددی در کوپهها خواهیم بود. به همان اندازه که طلایی پوشان شانس صدرنشینی مجدد در ایستگاه دوازدهم دارند، بازگشت به قعر، نساجی را تهدید میکند و همین سرنوشت بالا و پایین شدن جایگاه در انتظار سایر سرنشینان قطار نیز خواهد بود.
مرضیه غفاریان