کد خبر:20366
پ
۲۰۲۴۰۹۲۲۲۱۰۵۴۱_IMG_0500
شهرآورد 75 اصفهان برنده نداشت اما...

ذوب آهن با کمال به کامیابی رسید

دوئل شکست ناپذیران در شهرآورد اصفهان برنده نداشت اما ذوب آهن با کمال به کامیابی رسید. قطار ۲۴ روز جمعه حرکت خود را به سمت ایستگاه پنجم آغاز کرد اما مسافران اصفهانی آن یکشنبه شب و دیرتر از هم قطاران خود به مقصد رسیدند. ذوب آهن در فولادشهر پذیرای سپاهان بود که در نهایت با […]

دوئل شکست ناپذیران در شهرآورد اصفهان برنده نداشت اما ذوب آهن با کمال به کامیابی رسید. قطار ۲۴ روز جمعه حرکت خود را به سمت ایستگاه پنجم آغاز کرد اما مسافران اصفهانی آن یکشنبه شب و دیرتر از هم قطاران خود به مقصد رسیدند. ذوب آهن در فولادشهر پذیرای سپاهان بود که در نهایت با گل‌های آریا یوسفی(۳۱) و کمال کامیابی نیا(۸۳) به تقسیم امتیازات قناعت کردند. نتیجه ای که بیشتر از همه به سود رقبای این دو تیم بود.

هرچند طلایی پوشان دیار نصف جهان با وجود متوقف شدن در این ایستگاه در برابر همشهری سبزپوش شان از جای خود در واگن نخست تکان نخوردند، اما سریال پیروزی‌های پی در پی سپاهانِ صدرنشین در لیگ ۲۴ در ایستگاه پنجم به پایان رسید. شاگردان مورایس البته تا دقیقه ۸۳ شهرآورد با یک گل از ذوبی‌ها پیش بودند و در حالی که کمتر از ۷ دقیقه تا پنجمین برد و کسب امتیازات کامل در ۵ ایستگاه ابتدایی فاصله داشتند، کامیابی نیا گل تساوی را وارد سنگر پیام نیازمند کرد.

هافبک با تجربه گاندوها با این گل هم از شکسته شدن طلسم شکست ناپذیری سبزپوشان در پنجمین ایستگاه جلوگیری کرد، هم طلسم ناکامی ذوبِ ربیعی در امتیازگیری از سپاهان را شکست و هم کمک کرد تا ذوب آهن در امتیازگیری از مدعیان لیگ ۲۴ هت تریک کند. گاندوها در ایستگاه‌های اول و چهارم به ترتیب موفق به متوقف کردن مدافع عنوان قهرمانی و زمینگیرکردن تراکتور پرستاره شده بودند. حالا آنها با تساوی در برابر طلایی پوشان صدرنشین، سومین غول قطار ۲۴ را هم از ضرب شست خود بی نصیب نگذاشتند. این تیم بی ستاره بازی تماشایی در برابر همشهری طلایی پوش و البته تا بن دندان مسلح خود نشان داد. جالب آنجاست که کمال ۱۳ دقیقه پس از ورودش به زمین پایش به گل باز شد و باغبانی که در به ثمر رسیدن این گل نقش داشت محمد هادی باغبان بود که کمتر از ۳ دقیقه پس از حضورش در مستطیل سبز با ضربه سر خود پاس تماشایی برای کامیابی نیا ارسال کرد. پربیراه نیست اما اگر مدعی شویم محمد ربیعی با تعویض‌های طلایی اش، پررنگ ترین نقش را در متوقف کردن تیم تحت هدایت ژوزه مورایس داشت.

 ذوب آهن ربیعی اگرچه برخلاف سپاهان مورایس با تساوی در شهرآورد ۷۵ نتوانست جایگاه خود را در قطار ۲۴ حفظ کند و مجبور شد از واگن شماره ۵ به واگن هفتم نقل مکان کند؛ اما این ذوب آهن ثابت کرده اگر با همین انگیزه در برابر سایر سرنشینان قطار قدعلم کند می‌تواند باز هم در کوپه‌های ابتدایی و میان تیم های بالانشین مستقر شود. در نقطه مقابل اما سپاهان که در ایستگاه‌های ابتدایی با توجه به مصاف با تیم‌های تازه وارد و کم تجربه کار چندان سختی در پیش نداشت حالا در جدی ترین محک خود در مسیری که با قطار ۲۴ طی می‌کند نوار پیروزی هایش پاره شد و با این تفاسیر اگر در صدد رفع نقاط ضعف خود در ساختار دفاعی آسیب پذیر خود و چهارچوب نشناسی مهره‌های هجومی اش برنیاید هیچ بعید نیست در ایستگاه‌های بعدی کارش بیش از پیش گره بخورد و طلسم شکست ناپذیری اش هم شکسته شود. چه اینکه سپاهان ۱۳ امتیازی ۶ مهر ماه و در ایستگاه شماره ۶ پذیرای تیمی خواهد بود که در همسایگی دیوار به دیوار تیم اصفهانی قرار دارد. تراکتور با توجه به پیروزی در ایستگاه پنجم در برابر خیبر با ۱۰ امتیاز در واگن دوم مترصد کوچک ترین لغزش سپاهان برای تصاحب جایگاه این تیم است و مصاف هفته آینده بهترین فرصت برای تی تی‌ها برای نیل به این مهم است. شاگردان اسکوچیچ که با ۹ گل زده بهترین خط حمله لیگ را هم از آن خود کرده اند در ایستگاه بعدی می‌توانند مدافعان پراشتباه طلایی پوش را به دردسر بیاندازند. عبور از سد دفاعی نه چندان مستحکم سپاهان برای خط آتش پرشورهای تبریزی چندان سخت نخواهد بود.

اما اگر سپاهان موفق به زمینگیر کردن تراکتور در فولادشهر شود، علاوه بر اینکه با محکم کردن جایگاهش در واگن نخست با خیال راحت تری به حرکت خود با قطار ۲۴ ادامه خواهد داد به همشهری سبزپوش خود هم کمک می‌کند تا خود را به رده‌های بالاتر برساند. ذوب آهن ۷ امتیازی در ایستگاه بعدی در صورت شکست خوردن تی تی‌ها از سپاهان و برتری خود در برابر سرخپوشان اهوازی می‌توانند تا همسایگی طلایی پوشان اصفهانی نیز بالا بیاید. سبزپوشان اصفهانی اگر به سریال امتیازگیری از مدعیان قطار ادامه بدهند و در اهواز بر شاگردان یحیی چیره شوند و اگر دربی تهران در ایستگاه ششم همچون شهرآورد اصفهان به تساوی ختم شود یا آبی پوشان پایتخت بر مدافع عنوان قهرمانی غلبه کنند، اگر ملوانان که با ۱۰ امتیاز در واگن سوم مستقر شده اند از استقلال خوزستان شکست بخورند و گل گهر هم که با ۷ امتیاز یک رده بالاتر از ذوبی‌ها قراردارد به تقسیم امتیاز با هوادار قناعت کند یا در برابر مهمان تهرانی خود نتیجه را واگذار کند، ذوب آهن می‌تواند به واگن دوم نقل مکان کند.

این بالا وپایین شدن و جا به جایی‌ها در قطار لیگ اما تنها مختص به سرنشینان اصفهانی این لوکوموتیو نیست و سایر مسافران هم در شرایطی مشابه قراردارند، گیریم یکی دو ردیف این طرف و آن طرف تر. با همه اینها ذوب آهن می‌تواند با خودباوری بیشتر دوباره به جمع بالانشین‌ها برسد و سپاهان هم می‌تواند با برطرف کردن نقاط ضعفش همچنان جایگاه نخست را در قرق خود داشته باشد.

 

مرضیه غفاریان

منبع
زاینده رود
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید