ایستگاه ششم قطار ۲۴ برای مسافران اصفهانی خوش یمن نبود. طلسم شکست ناپذیری ذوب آهن و سپاهان در ششمین ایستگاه شکسته شد. علاوه بر این طلایی پوشان با مغلوب شدن درمصاف با تراکتورِ ۱۰نفره مجبور شدند واگن اول را به سرخپوشان تبریزی واگذار کنند. حالا سپاهانِ مواریس پس از ۵ هفته صدرنشینی به دومین واگن نقل مکان کرده است. این در حالی است که طلایی پوشان با تراکتور و ملوان در امتیاز ۱۳ برابرند اما سپاهان به حکم واگذاری نتیجه بازی رو در رو با تی تیها و برتری در بازی متقابل با ملوان در رده دوم قرار گرفته است.
ارتش طلایی اصفهان که فصل را با ۴ برد پی در پی استارت زده بودند و با وجود توقف در هفته پنجم در شهرآورد اصفهان با قرق واگن اول به حرکت خود در لیگ ۲۴ ادامه میداد در نهایت در ایستگاه ششم با شکسته شدن ۲ طلسم شکست ناپذیری ۱۱ ساله در مصاف با سرخپوشان تبریزی در خانه خود و شکست ناپذیری در تقابل با مسافران قطار ۲۴ صدر را از دست داد. روند شکست ناپذیری همشهری سبزپوش سپاهان هم در همین ایستگاه با قبول باخت در برابر سرخپوشان اهوازی به پایان رسید.
شاگردان محمد ربیعی با شکست یک بر صفر در برابر فولاد مجبور شدند واگن شماره ۷ را با ۷ امتیاز ترک کرده و در هشتمین واگن مستقر شوند. نام ذوب آهن و سپاهان در حالی در ایستگاه ششم با مغلوب شدن در برابر مسافران سرخپوش قطار ۲۴ از فهرست شکست ناپذیران خط خورد که سرخپوشان تهرانی فعلاً با ۳ پیروزی و ۲ تساوی در ۵ ایستگاه تنها سرنشین بدون باخت این قطار هستند. پرسپولیس با پیروزی ارزشمندی که در دقیقه ۹۳ دربی و در برابر رقیب سنتی خود به دست آورد با توجه به یک بازی کمتر نسبت به سه تیم ۱۳ امتیازی لیگ با ۱۱ امتیاز فعلاً در واگن چهارم جا خوش کرده است. ایستگاه ۲۴ برای سرنشینهای قطار خوش یمن بود. سرخپوشان اهوازی هم با توجه به کسب اولین پیروزی خانگی خود در ایستگاه ششم در برابر سبزپوشان اصفهانی با ۱۱ امتیاز در ششمین واگن همسایه دیوار به دیوار پرسپولیس شده اند. جالب آنجاست که تنها شکستی که تا به اینجای کار در کارنامه شاگردان یحیی دیده میشود در ایستگاه سوم و در برابر تیم سابق گل محمدی(پرسپولیس) رقم خورده است.
گل گهر هم که با ۸ امتیاز از ۵ بازی فعلاً در واگن شماره ۶ جاخوش کرده همچون ۴ تیم بالانشین یعنی تراکتور، ملوان، سپاهان و فولاد فقط یک بار در این مدت تسلیم رقبا شده است. تیم سیرجانی با هدایت تارتار در ایستگاه اول مغلوب ملوان، تیم سابق سکاندار فعلی خود شد. جالب آنجاست که تک گلی که تیم تارتار در آغاز لیگ و در تقابل با قوی سپید انزلی در سن سیروس از روی نقطه پنالتی دریافت کرد تنها گلی است که وارد دروازه گل گهریها شده است؛ با این تفاسیر، خط دفاع گل گهر تا به اینجای کار بهترین خط دفاع لیگ را به خود اختصاص داده است. محمدرضا اخباری گلر این تیم هم با ثبت ۴ کلین شیت در ۵ بازی در صدر برترین دروازه بانهای لیگ قرار گرفته وبرای تصاحب دستکش طلا خیز برداشته است.
امیرحسین حسین زاده، مهاجم پرشورهای تبریزی هم در حالی با ۴ گل در صدر برترین گلزنان قطار ۲۴ قرار گرفته که تیمش تا به اینجای رقابتها عنوان بهترین خط حمله لیگ برتر را از آن خود کرده است. شاگردان اسکوچیچ در ۶ ایستگاه گذشته ۱۰ بار موفق به گشودن سنگر رقبا شده اند؛ یعنی ۶/۱ گل زده در هر بازی. اما جالب آنجاست که در این بین، ۴ گل تی تیها در ایستگاه سوم و در مصاف آنها با هوادار به ثمر رسیده است آن هم در حالی که این سرنشین تهرانی قطار لیگ با هدایت مهدی رحمتی، گلر پیشین تیم ملی ایران در ۶ بازی خود هیچ گلی به ثمر نرسانده و با ۳ امتیاز جایگاهی بهتر از در آخرین واگن نصیبش نشده است.
هوادار همچون شمس آذر قزوین و نساجی مازندران، نزدیک ترین همسایههای خود در قطار ۲۴ تا کنون هیچ پیروزی در کارنامه خود ثبت نکرده است. با همه اینها ۲۴ ایستگاه دیگر باقی مانده تا قطار ۲۴ به مقصد نهایی برسد و این سه تیم قعر جدول همچنان فرصت دارند تا با کسب امتیاز در طول این سفر جایگاه بهتری برای خود دست و پا کنند. همانطور که هوادار در ایستگاه ششم موفق شد با متوقف کردن گل گهر در سیرجان یک امتیاز با ارزش در خانه حریف کسب کند و به فاصله گرفتن از قعر جدول در ایستگاههای بعدی امیدوار شود. همانطور که تراکتور با کسب سوغات ۳ امتیازی از اصفهان توانست پس از ۵ هفته، جایگاه سرنشین طلایی پوش قطار را تصاحب کند. جدال مسافران این قطار در ایستگاههای پیش رو قطعاً جذاب تر و حساس تر خواهد بود.
مرضیه غفاریان