کد خبر:16504
پ
۱۵۶۶۱۲۵۸۶
فرمانده انتظامی تیران و کرون:

هیئت‌های مذهبی مراقب انحرافات عزاداری باشند

فرمانده انتظامی تیران و کرون گفت: هیأت‌های مذهبی مراقب انحرافات در عزاداری و مراسم‌ها باشند و تمرکز را برای ترویج فرهنگ عاشورا قرار دهند. مهدی نیکبخت امروز-پنجشنبه-چهاردهم تیر- در گردهمایی هیأت‌های مذهبی تیران و کرون در آستانه محرم اظهارکرد: حرمت و جایگاه این ماه حائز اهمیت بوده و نباید مراسمات آن دستخوش رفتارهای غلط عزاداری […]

فرمانده انتظامی تیران و کرون گفت: هیأت‌های مذهبی مراقب انحرافات در عزاداری و مراسم‌ها باشند و تمرکز را برای ترویج فرهنگ عاشورا قرار دهند.

مهدی نیکبخت امروز-پنجشنبه-چهاردهم تیر- در گردهمایی هیأت‌های مذهبی تیران و کرون در آستانه محرم اظهارکرد: حرمت و جایگاه این ماه حائز اهمیت بوده و نباید مراسمات آن دستخوش رفتارهای غلط عزاداری قرار گیرد.

وی افزود: متولیان هیأت‌های مذهبی نسبت به توطئه‌ها بیدار باشند و نگذارند انحرافات در مراسم و برنامه‌های این ماه وارد شود.

فرمانده انتظامی تیران و کرون با بیان اینکه باید شئونات عزاداری حفظ شود، تصریح‌کرد: حفظ حرمت شهروندان و جلوگیری از آزار مردم در برگزاری مراسمات باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد و مراسمات بیش از ساعت مجاز ادامه پیدا نکند که مورد آزار مردم قرار گیرد.

نیکبخت توجه به ترویج فرهنگ عاشورا تاکید کرد و اذعان داشت: در سخنرانی، مداحی و حرکت هیأت‌های سینه زنی و زنجیرزنی پیام عاشورا منتقل شود و رفتارهای غلط وارد مراسم‌ها نشود.

وی همکاری با پلیس در برگزاری مراسم‌های محرم و صفر را مهم خواند و یادآورشد: این تعاملات برای کاهش مشکلات ترافیکی و انتظامی مهم بوده و زمینه ساز آرامش و امنیت عمومی خواهد بود.

تبیین اهداف قیام عاشورا در هیأت‌های مذهبی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تیران و کرون در بخشی از این گردهمایی رعایت اخلاق، مدارا و همکاری هیأت‌ها و مساجد با همدیگر را ضروری خواند و اظهارداشت: تفرقه و اختلافات آفت جدی برای مراسمات و تشکل‌های فرهنگی و مذهبی است.

حجت الاسلام مرتضی ادریسی ادامه داد: تبیین و تشریح قیام عاشورا و جذب افراد به مراسمات مساجد و تعمیق مفاهیم دینی مورد انتظار است که روحانیون و متولیان تشکل‌ها به این موضوع توجه کنند.

وی اضافه کرد: متون مداحی و سخنرانی‌ها از کتب معتبر استفاده شود تا از انحراف و بیان مطالب غلط جلوگیری شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تیران و کرون رعایت بهداشت و قوانین ترافیکی و انتظامی را برای برگزاری مراسمات با امنیت و سلامت بالا مهم خواند و یادآورشد: مراقب افراد سودجو باشند تا در پذیرایی‌ها و مراسمات دچار مشکل نشویم.

منبع
ایمنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید