کد خبر:26549
پ
۲۱۳۹۱۱۷
معاون شهردار اصفهان:

هسته مرکزی شهر اصفهان امکان توسعه فیزیکی و ساخت معابر جدید را ندارد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه هسته مرکزی شهر، امکان توسعه فیزیکی و ساخت معابر جدید را ندارد، گفت: برای معابری همچون میدان امام (ره) که فضای تردد خودروها در آن‌ها بسته شده است، استفاده از مُدهای حمل‌ونقل با ابعاد کوچک، برقی و پاک پیشنهاد می‌شود. سعید ساکت با اشاره به استفاده […]

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه هسته مرکزی شهر، امکان توسعه فیزیکی و ساخت معابر جدید را ندارد، گفت: برای معابری همچون میدان امام (ره) که فضای تردد خودروها در آن‌ها بسته شده است، استفاده از مُدهای حمل‌ونقل با ابعاد کوچک، برقی و پاک پیشنهاد می‌شود.

سعید ساکت با اشاره به استفاده از مدهای حمل‌ونقلی متنوع در محدوده مرکزی شهر اصفهان اظهار کرد: هسته مرکزی شهر، امکان توسعه فیزیکی و ساخت معابر جدید را ندارد؛ این یعنی تردد خودرویی در آن، باید کمتر و کمتر شود.

وی افزود: سازوکارهایی از جمله طرح محدوده ترافیک یا تردد نوبتی زوج و فرد نیز با همین رهیافت پیاده‌سازی شده است، البته خطوط متنوع مترو و اتوبوس در محدوده مرکزی شهر امکان خدمت‌رسانی دارند و این یعنی ظرفیت حمل‌ونقل عمومی از نظر موجودیت به‌خوبی فراهم شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: گرچه تقویت کمّی و کیفی ناوگان مترو، افزوده‌شدن رام‌های بیشتر و قطارها، رشد تعدادی و کاهش عمر ناوگان اتوبوسرانی که انعکاس هر دوی آن‌ها را می‌توان در کاهش سرفاصله و زمان انتظار مسافران جست‌وجو کرد، محدوده مرکزی شهر را به‌وسیله وسایل حمل‌ونقل عمومی، دسترس‌پذیر کرده است، اما پوشش ایستگاه‌ها و تنوع خطوط هم این موضوع را به‌خوبی اثبات می‌کند، بنابراین محدوده مرکزی شهر برای سفرهایی که بُعد مسافت طولانی دارد و از مبادی سفر دور نسبت به مرکز آغاز می‌شود را باید به کمک حمل‌ونقل عمومی مدیریت کرد.

ساکت ادامه داد: برای معابری همچون میدان امام (ره) که فضای تردد خودروها در آن‌ها بسته شده است، استفاده از مُدهای حمل‌نقل با ابعاد کوچک، برقی و پاک پیشنهاد می‌شود، البته ممکن است کیفیت ارائه خدمات دستخوش تغییر شود، اما به هر حال نسل‌های جدیدی از پاک‌روها در بازار وجود دارند که می‌توانند در فضاهایی که امکان تردد دارند، وارد شوند.

وی با بیان اینکه بخشی از رویکرد برقی‌سازی که اکنون بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته، با همین ذهنیت است، خاطرنشان کرد: برقی‌سازی مفهوم وسیعی از ناوگان حمل‌ونقل ریلی انبوه‌بر برقی تا وسایل نقلیه برقی در مقایسه تک‌نفره همچون دوچرخه برقی است و فراهم کردن ناوگان و تجهیزات زیرساختی و شارژی علاوه‌بر شهرداری با مشارکت بخش خصوصی دنبال می‌شود.

منبع
ایمنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید