کد خبر:18400
پ
photo_2024-08-11_23-46-02
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه تاکید کرد

نیاز کشور و نشاط جامعه را در برگزاری نمایشگاه مدنظر قرار می دهیم

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در یک روز گرم تابستانی میزبان اهالی رسانه شد تا به مناسبت روز خبرنگار، گزارش عملکرد ارائه بدهد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد. همان طور که پیش بینی هم می شد عمده سوالات به چالش های نمایشگاهی اصفهان از جمله مساله دوری مسافت، مشکلات مربوط به حمل و نقل و […]

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در یک روز گرم تابستانی میزبان اهالی رسانه شد تا به مناسبت روز خبرنگار، گزارش عملکرد ارائه بدهد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد. همان طور که پیش بینی هم می شد عمده سوالات به چالش های نمایشگاهی اصفهان از جمله مساله دوری مسافت، مشکلات مربوط به حمل و نقل و کمبود پروازهای هوایی اختصاص داشت.

احمدرضا طحانیان هم ضمن تایید همه این مشکلات و با تکرار این مطلب که پروازهای هوایی اصفهان(بویژه اصفهان-تهران) بسیار کم است و یکی از معضلات اصلی در زمینه حضور شهروندان در نمایشگاه بین المللی، نبود خط اتوبوس است، به سنت سال قبل و نشست خبری سال قبل، بازهم ابراز امیدواری کرد که با وعده هایی که داده شده، مشکلات حل یا حداقل کمرنگ شود.

یکی از موضوعات دیگری که مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان روی آن تاکید کرد، برگزاری نمایشگاه منطبق بر دو مقوله «نیاز کشور» و «نشاط آفرینی در میان مردم» بود. در همین زمینه به برگزاری نمایشگاه هایی چون «سرامیک» و «فرش» و «طلا» و «فولاد» در راستای نیازهای صنایع کشور و همچنین نمایشگاه اتومبیل های آفرود برای ایجاد جو نشاط اشاره کرد که با استقبال خوبی هم از سوی مردم مواجه شده است.

طحانیان همچنین گفت که در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های مناسب، ۴۳ عنوان نمایشگاهی تعریف شد که رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم که تقریباً در ماه ۴ نمایشگاه برگزار می‌شود و در کنار هر عنوان نمایشگاهی رویدادها و نشست‌های تخصصی هم برگزار می‌شود که در نمایشگاه جامع مدیریت شهری ۱۵ رویداد جانبی تخصصی برگزار شد.

به گفته طحانیان؛ سال گذشته، ۳۶ عنوان نمایشگاه عمومی و تخصصی و بیش از ۱۷۰ رویداد، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برپا شد. ضمن اینکه این نمایشگاه میزبان ۲۵ هیئت تجاری از ۱۹ کشور بود. عملیات احداث فاز دوم نمایشگاه بین‌المللی اصفهان نیز در سال گذشته آغاز شد. سالن شماره ۲ آن با مساحت حدود ۷ هزار و ۲۰۰ متر در مرحله اجرای سازه قرار دارد. با بهره‌برداری از آن، حدود ۶۰ درصد به فضای نمایشگاه اصفهان اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان گفت که  بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و راه‌اندازی فاز دوم این نمایشگاه مورد نیاز است. کلیه معابر و زیرساخت‌های نمایشگاه تکمیل و در یک سال گذشته بیش از یک‌صدهزار مترمربع به فضای معابر این نمایشگاه افزوده شده است.

یکی دیگر از چالش های نمایشگاه بحث «پارکینگ» است که طحانیان این خبر را داد که ظرفیت پارکینگ نمایشگاه از ۱۲۰۰ دستگاه خودرو به حدود ۴۰۰۰ دستگاه افزایش یافته  و در شرایط اضطراری تا حدود ۵۰۰۰ دستگاه را هم پوشش می‌دهد.

طحانیان در خصوص آمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه اصفهان از ابتدای سال تا کنون هم گفت که بیش از ۱۴۰ هزار نفر از نمایشگاه اصفهان بازدید کردند و همچنین بیش از ۴ کشور غرفه دار و ۱۰ کشور بازدیدکننده از سراسر جهان نیز در نمایشگاه اصفهان حضور یافتند.

مسائل زیست محیطی یکی از مهم ترین دغدغه های اصحاب رسانه اصفهان است. طحانیان تاکید کرد که برای او هم مهم است و یکی از رسالت‌های نمایشگاه نگاه به مسائل زیست محیطی و پایداری آن و توسعه درختکاری و فضای سبز است که به همین منظور به دنبال سازه‌های چند بار مصرف برای ساخت غرفه‌های نمایشگاه هستند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه مزیت‌های بازدیدکنندگان نصیب صنایع استان می‌شود، اضافه کرد: ما در نمایشگاه بستر گفتگو و بازدید را فراهم می‌کنیم تا به اقتصاد کشور و به ویژه استان اصفهان کمک کنیم تا شاهد بالندگی بیشتر این مرز و بوم باشیم.

طحانیان در پاسخ به سوالی درباره تأمین برق نمایشگاه اصفهان هم گفت: در سال گذشته دو ژنراتور برق خریداری شد که در اوایل سال جاری در مدار قرار گرفتند و تنها سایت نمایشگاهی کشور که مشکل برق ندارد نمایشگاه اصفهان است. برای احداث پنل‌های خورشیدی فراخوان منتشر کردیم که امیدواریم به زودی در این زمینه کاملاً خودکفا شویم.

طحانیان با بیان اینکه بیش از۳۰ سایت نمایشگاهی در کشور وجود دارد، توضیح داد: بزرگ‌ترین سایت‌های نمایشگاهی در پنج کلان‌شهر تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز واقع شده است. جایگاه نمایشگاه اصفهان از لحاظ به‌روزبودن و زیرساخت‌ها پس از جایگاه تهران قرار می‌گیرد.

او توضیح داد: شرکت نمایشگاه اصفهان در سال‌های فعالیت خود به‌تدریج از زیرساخت‌های سخت‌افزاری و رقابتی مطلوبی برخوردار شد. این شرکت در نظر دارد همسو با توسعه فیزیکی و تکمیل فازها تعریف شود و براساس طرح‌های جدیدی که در دستور کار دارد، بهره‌وری از این زیرساخت‌ها را به حداکثر برساند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان یادآور شد: امروزه یکی از استانداردترین سایت‌های نمایشگاهی کشور در اصفهان است و باید چابک‌سازی، کارآمدی و تحولات راهبردی این مجموعه نیز در دستور کار قرار بگیرد. تعهد به انجام این کار جزو مأموریت‌های تازه شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان است.

 

به سوی نمایشگاه‌های تقاضا محور حرکت می کنیم

در راستای تکمیل صحبت های طحانیان مبنی بر حرکت به سمت برگزاری نمایشگاه های تقاضامحور، محمد گیوی، معاون امور نمایشگاه‌ها و برنامه‌ریزی و توسعه بازار نمایشگاه بین‌المللی اصفهان هم گفت که علاوه بر کمیت تلاش می کنند تا به «کیفیت» هم توجه کنند و رویکردهای خود را به سمت نمایشگاه های «تقاضامحور» ببرند. تقاضا و نیازهایی که صنایع مختلف دارند و نیازهای صنایع و شرکت‌ها به شرکت‌های دانش بنیان و صاحب فناوری‌های نوین در نمایشگاه عرضه شود.

گیوی اضافه کرد: در راستای برگزاری نمایشگاه‌های تقاضامحور، تعامل خوبی با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان و کشور و معاونت علمی و فناوری برقرار کردیم تا در آینده این تعاملات و برنامه‌ها به نتایج خوبی منجر شود و در جلسات هم اندیشی این نگرش را مطرح کردیم تا فرهنگ‌سازی شود و مجریان نمایشگاه این رویکرد را دنبال کنند تا با برگزاری نمایشگاه‌ها مسائل اقتصادی و کسب و کارها حل شود.

منبع
زاینده رود
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید