کد خبر:16405
پ
۶۳۰۷۹۲۳۶

نمایندگان اصفهان در مجلس بر انتخاب رییس جمهور پیرو شهید رئیسی تاکید کردند

مجمع نمایندگان استان اصفهان با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت انتخاب رییس جمهور اصلح برای تداوم خدمات دولت شهید رئیسی و احیای گفتمان عدالت محور تاکید کردند. در بیانیه مجمع نمایندگان استان اصفهان که روز سه‌شنبه ایرنا قرار گرفت، خطاب به مردم استان آمده است: حماسه حضورتان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نشان از بصیرت […]

مجمع نمایندگان استان اصفهان با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت انتخاب رییس جمهور اصلح برای تداوم خدمات دولت شهید رئیسی و احیای گفتمان عدالت محور تاکید کردند.

در بیانیه مجمع نمایندگان استان اصفهان که روز سه‌شنبه ایرنا قرار گرفت، خطاب به مردم استان آمده است: حماسه حضورتان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نشان از بصیرت و دوراندیشی در این عرصه خطیر انقلاب دارد و همت بلندتان در احیای شعارهای اصیل انقلاب یعنی عدالت، رفع تبعیض، مبارزه با فساد، اصلاح جامعه در امور مادی، معنوی، اقتصادی و معیشت و تداوم مسیر خدمت صادقانه دولت شهید آیت الله رییسی و تأکید هوشمندانه‌ بر عدم بازگشت به عقب در فضای مدیریتی و مطالبه پیشرفت و تعالی کشور با حفظ آرمان ها و اصول، قابل تحسین است.

این بیانیه حاکیست: مجمع نمایندگان با قدردانی از این حضور و انتخاب آگاهانه و با توجه به تفاوت معنادار آرای کاندیداهایی که با شعارهای مذکور وارد میدان رقابت شدند و با تکیه بر اتحاد و اجماع بین حامیان کاندیداها، از مردم با بصیرت استان درخواست دارد در مرحله دوم انتخابات نیز ضمن کمک به تحقق مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح که معتقد به مبانی فوق بوده و سیمای سوابق، برنامه‌ها، اطرافیان و حامیانش نشانگر صداقت در شعارهایش باشد، مسیر را برای تداوم خدمات دولت رییس جمهور شهید، احیای گفتمان عدالت محور و خدمت رسانی صادقانه به مردم کشور و استان بخصوص در زمینه‌ حل معضلات مربوط به بحران آب، هوا و معیشت، رفع محرومیت و توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات و جهش ایران در بخش های فرهنگی، سیاسی واقتصادی فراهم کنند.

بیانیه مجمع نمایندگان استان اصفهان با آیه «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَیٰ أَهْلِهَا» آغاز شده است که ترجمه آن این است: «همانا خدا به شما امر می‌کند که امانتها را به صاحبانش باز دهید.»

 بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات استان اصفهان، تعداد واجدین شرایط در استان سه میلیون و ۷۵۹ هزار و ۱۱۲ نفر بودند و مجموع آرای ماخوذه یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۷۴۷ هزار معادل ۴۱ درصد اعلام شد.

طبق این آمار در اصفهان سعید جلیلی با ۸۶۸ هزار و ۴۳۱ رای و کسب ۵۶/۷۳ درصد آراء اول، مسعود پزشکیان با ۴۲۸ هزار و ۹۸ رای و کسب ۲۷/۹۷ درصد آراء دوم شدند. همچنین محمدباقر قالیباف با ۱۳۹ هزار و ۹۷۹ رای و کسب ۹/۱۴ درصد آراء سوم و مصطفی پور محمدی با ۱۶ هزار و ۵۲۴ رای و کسب ۱/۰۸ درصد آراء چهارم شد.

فرایند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیر و همزمان با سراسر کشور در سه هزار و ۱۶۹ شعبه اخذ رأی استان اصفهان برگزار شد.

بر اساس اعلام سخنگوی وزرات کشور مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری، جمعه ۱۵ تیر جاری برگزار می‌شود.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید