کد خبر:14173
پ
photo_۲۰۲۴-۰۵-۲۶_۱۱-۰۱-۳۳
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی هلدینگ پتروپالایش نفت اصفهان در گفتگو با «زاینده رود»:

می خواهیم جزو ۶ تیم برتر لیگ برتر فوتسال باشیم

باشگاه فرهنگی ورزشی هلدینگ پترو پالایش نفت اصفهان در بهار سال جاری در لیگ یک فوتسال کشورمان و در دو بخش مردان و زنان آتش به پا کرد؛ آتشی که ثمره آن صعود دو تیم فوتسال بانوان و آقایان این باشگاه به بالاترین سطح از رقابت های این رشته ورزشی در ایران شد. البته آنطور […]

باشگاه فرهنگی ورزشی هلدینگ پترو پالایش نفت اصفهان در بهار سال جاری در لیگ یک فوتسال کشورمان و در دو بخش مردان و زنان آتش به پا کرد؛ آتشی که ثمره آن صعود دو تیم فوتسال بانوان و آقایان این باشگاه به بالاترین سطح از رقابت های این رشته ورزشی در ایران شد. البته آنطور که مدیرعامل باشگاه پالایش نفت اصفهان می گوید قرار است آتش بازی فوتسالیست های مرد و زن این باشگاه در فصل جاری و در لیگ برتر هم ادامه داشته باشد. جمشید امامی مهر در گفتگو با روزنامه «زاینده رود» از عزم جزم باشگاه پتروپالایش نفت اصفهان برای حضور پرقدرت در لیگ برتر و ایستادن در بین ۶ تیم اول این رقابت ها در پایان اولین سال شرکت در این مسابقات پرده برداشت. 

 

*آقای امامی مهر افق دید باشگاه پتروپالایش نفت اصفهان برای نخستین حضور تیم فوتسال آقایان این باشگاه در بالاترین سطح رقابت های این ورزش در کشور کسب چه جایگاهی است؟  

خب امسال اولین فصلی است که حضور در این سطح از رقابت ها را تجربه خواهیم کرد؛ بر همین اساس، سعی داریم ابتدا از نام خودمان دفاع کنیم؛ از اعتبارمان دفاع کنیم و در کنار آن علاوه بر اینکه حضور در لیگ برتر، برنامه ها، بازی ها و تیم های حاضر در این رقابت ها را محک می زنیم، تیم مان را در لیگ برتر حفظ کنیم و برنامه ریزی کنیم برای اینکه در سال های آینده ان شاء ا… با حضور پرقدرت تر در این مسابقات مقام هم کسب کنیم. البته امسال هم سعی می کنیم ان شاءا… جزو شش تیم برتر کشور باشیم.

 

*یعنی امسال تمرکزتان بیش از هر چیزی روی بقا در لیگ برتر است؟

خب امسال ما از بازار نقل و انتقالات عقب  افتادیم…

 

*چرا؟

چون لیگ برتر تقریباً یک ماه است تمام شده و تیم های حاضر دراین رقابت ها دستشان باز بوده برای نقل و انتقالات اما ما نه؛ ما الان یک هفته است صعودمان قطعی شده و پیش از آن چون از حضور در لیگ برتر مطمئن نبودیم، نمی توانستیم با بازیکن ها صحبت کنیم و در نتیجه بازیکن هایی که مد نظر ما بودند با تیم های دیگر مذاکره کرده و قرارداد بستند و متأسفانه از دسترس ماخارج شدند؛ البته با این حال، هدف اصلی ما این است که جزو شش تیم بالای جدول باشیم؛ نه حفظ تیم در لیگ برتر.

 

*با همین پتانسیل؟ فکر می کنید نیل به این هدف با تمدید قرارداد با بازیکن های خودتان امکانپذیر است؟

خب نه، خوشبختانه ما الان چند بازیکن هم از گوهر زمین و دو سه تا تیم دیگر به تیم پالایش نفت اصفهان منتقل و تیم را تقویت هم کرده ایم.

 

*آقای امامی مهر گویا بقیه تیم ها هم به تازگی با بازیکن های مورد نظرشان قرارداد بسته اند؛ یا اینکه قبلاً قراردادها بسته شده و الان رسمی و رسانه ای شده است؟

نه، قراردادهای داخلی تیم ها با بازیکن مدنظرشان قبلاً بسته شده و فقط ثبت قراردادها در سامانه باقی مانده بوده که الان رسمی و رسانه ای شده است.

 

*با این حال شما مدعی هستید که تیم تازه وارد پتروپالایش نفت در مقام یک تیم با قدرت در بالاترین سطح از رقابت های فوتسال کشورمان ظاهر خواهد شد و قرار نیست به سرنوشت چند تیم دیگر همچون کوثر اصفهان دچار شود که در سال های نه چندان دور موفق به راهیابی  به لیگ برتر شدند اما خیلی زود نه تنها دوباره به سطوح پایین تر سقوط کردند بلکه بعضاً امتیاز تیمداری در لیگ های پایین تر را هم فروختند.

ببینید، ما همانطور که شبانه روز وقت گذاشتیم و پس از دو سال حضور در لیگ یک و در یک پروسه کوتاه مدت به لیگ برتر صعود کردیم ان شاءا… سعی می کنیم با اثبات لیاقت تیم فوتسال پالایشگاه اصفهان هم به سرنوشت آن تیم ها دچار نشویم هم حمایت دکتر قدیری که هم ورزشی و هم ورزشکار هم هستند را جبران کنیم.

 

*آقای امامی مهر اشاره به ورزشکار بودن مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان کردید آیا خود شما هم سابقه ورزشی دارید و احتمالاً جز افرادی هستید که معتقدید مدیران ورزشکار در عرصه مدیریت ورزش موفق ترند؟

بله من ورزش را از هندبال و والیبال شروع کردم بعد فوتبال را به عنوان رشته تخصصی ادامه دادم و بعد هم فوتسال و مشکلات هر مربی و هر ورزشکاری که به باشگاه مراجعه می کند را درک می کنم چون خودم هم شاید آنها را حس کرده باشم و میدانم راه حل رفع آن مشکلات را بهتر می دانم. بله من به این نکته معتقدم که مدیر ورزشی در عرصه مدیریت ورزش خیلی بهتر می تواند عمل کند. مدیران دیگر شاید ذاتاً مدیر باشند ولی این توانایی آنها در حد مدیریت یک مجموعه است اما حوزه ورزش حکایتش فرق می کند؛ ما اینجا سعی نمی کنیم مدیر باشیم و چون خودمان ورزشکاریم سعی می کنیم کنار ورزشکاران باشیم و در حقیقت خودمان را هماهنگ کننده امور ورزشکاران می دانیم.

 

*آقای امامی مهر امسال به غیر از تیم فوتسال آقایان پتروپالایش نفت اصفهان تیم فوتسال بانوان این باشگاه هم موفق شد به لیگ برتر صعود کند آیا درباره این تیم هم با همان قدرت تیم فوتسال مردان پیش می روید؟ یعنی بودجه و سرمایه یکسان برای آنها در نظر می گیرد؟ یا اینکه ممکن است در ادامه این تیم با هدف تیمداری قوی تر در لیگ برتر مردان منحل کنید؟

خیر، ما هیچ فرقی بین تیم های بانوان و آقایان نمی گذاریم. تمام ظواهر وشواهد گویای همین امر است. ما هرامکاناتی که برای تیم آقایان در نظر گرفتیم برای تیم بانوان هم در نظر گرفتیم و هیچ کم و کاستی برای عزیزان نگذاشتیم. حتی مبالغ قراردادهایشان هم طبق عرف بازار بوده و کاملاً هم از بانوان فوتسالیت باشگاه حمایت کرده ایم.

 

*یعنی افق دید شما برای تیم فوتسال بانوان در فصل پیش رو هم قرار گرفتن در جمع تیم های بالای جدول است؟

بله، بله، حتماً همینطور است. ان شاءا… برای تیم بانوان هم با همین دید برنامه ریزی می کنیم و پیش می رویم.

 

*آقای امامی مهر مصاحبه ای خواندم از یکی از قائم مقام های باشگاه که گفته بودند قرار است در آینده از ورزش باشگاه پتروپالایش نفت اصفهان در عرصه ورزش بیشتر بشنویم قرار است کیفیت رشته های ورزشی را فدای کمیت کنید؟ یا اینکه اینقدر بودجه وامکانات در اختیار دارید که تصمیم دارید در رشته های متنوع سرمایه گذاری و ورود کنید؟

خیر، هدف اصلی باشگاه پالایش نفت اصفهان حضور پر قدرت در چند رشته است. ما سال گذشته در کنار تیمداری در حوزه فوتسال بانوان و آقایان، در بسکتبال آقایان و بانوان هم تیم داشتیم؛ ولی امسال می خواهیم به سمت ورزش های همگانی برویم و در برخی از رشته های ورزش های همگانی یا انفرادی خود را توسعه دهیم و در مسابقات شرکت کنیم. قرار است در این رشته ها سرمایه گذاری کنیم. اما ما نمی توانیم در تمام رشته ها سرمایه گذاری و و فعالیت کنیم چون هم زیرساخت های مورد نیاز برخی رشته ها را نداریم و هم برگزاری و شرکت در مسابقات در همه رشته ها برای ما امکان پذیر نیست.

 

*و حرف آخر…

در پایان از زحمات و حمایت های مدیر عامل فرهیخته،اعضای هیئت مدیره محترم هلدینگ پترو پالایش اصفهان و باشگاه شهرک شهید محمد منتظری در حمایت از جامعه ورزش کمال قدر دانی و سپاس را ابراز می نمایم.

 

 

منبع
زاینده رود
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید