کد خبر:17074
پ
گلر
به صدا در آمدن زنگ خطر در بازار تابستانی

مأموریت ذوب آهن: حراست از حارسان سنگر گاندوها

مرضیه غفاریان: ذوب آهن با اینکه در بازار زمستانی حبیب فرعباسی را به دلیل سرباز شدن از دست داد اما این جدایی به سود گاندوها تمام شد. در غیبت حبیب، سبزپوشان بیش از پیش به پارسا جعفری گلر ذخیره خود اعتماد کردند و این بازیکن نیز به خوبی پاسخ این اطمینان را داد. جعفری حتی […]

مرضیه غفاریان: ذوب آهن با اینکه در بازار زمستانی حبیب فرعباسی را به دلیل سرباز شدن از دست داد اما این جدایی به سود گاندوها تمام شد. در غیبت حبیب، سبزپوشان بیش از پیش به پارسا جعفری گلر ذخیره خود اعتماد کردند و این بازیکن نیز به خوبی پاسخ این اطمینان را داد. جعفری حتی توانست با عملکرد مطمئن خود گوی سبقت را برای حضور ثابت در قفس توری گاندوها از محسن فروزان نیز برباید.

آن هم در حالی که گلر ۳۶ ساله گل گهری ها پس از کوچ اجباری فرعباسی به ملوان به اصفهان منتقل شده بود تا جای خالی او را برای ذوبی ها پرکند؛ اما با توجه به درخشش جعفری کمتر از آنچه تصور می شد اجازه حضور در میادین را پیدا کرد. هرچند فروزان هم با توجه به تجربه بالای خود هروقت حراست سنگر سبزها را برعهده داشت به خوبی از عهده این مهم برآمد.

همه اینها نشان دهنده آن است که با حضور جعفریِ جوان و گلر باتجربه ای چون فروزان، ذوب در فصل پیش رو مشکل چندانی برای حساس ترین پست خود در مستطیل سبز نخواهد داشت. علاوه بر همه اینها چندی پیش حبیب فرعباسی هم در مصاحبه ای با اشاره به قراردادش با ذوب آهن اظهار امیدواری کرد که یا در ابتدای فصل یا در نیم فصل به اصفهان برگردد. این یعنی سنگر ذوب آهن در فصل پیش رو بیمه خواهد بود.

اهمیت این موضوع با یادآوری جنجال نقل و انتقالاتی علی بیرو روشن تر خواهد شد. اینکه علیرغم ناز و اداهای این گلر ملی پوش برای سرخپوشان و دلخوری هواداران این تیم از او چرا باز هم پرسپولیسی ها دلشان ۱۰۰ درصد به جدایی بیرانوند از تیم محبوبشان رِضا نیست. نه اینکه آنها همچنان به حضور این گلر پرحاشیه و پولکی در سنگر سرخ ها علاقه داشته باشند؛ موضوع آنجاست که پیدا کردن جانشینی مناسب برای بیرانوند برای سپردن نگهبانی از دروازه مدافع عنوان قهرمانی به او سخت و مثل یافتن سوزن در انبار کاه است!

پربیراه نیست اگر مدعی شویم در فوتبال مدرن دروازه مهمترین و حساس ترین پست تیم است. بی خود نیست که زمانی آلکس فرگوسن، مهاجم سابق اسکاتلندی ها و پرافتخارترین مربی تاریخ فوتبال در تمجید از پیتراشمایکل گفته بود: «داشتن دروازه بان خوب یعنی طی کردن ۵۰ درصد راه قهرمانی.» سرمربی سابق منچستریونایتد که با وجود این گلر دانمارکی در سنگر تیمش موفق به فتح چندین جام با شیاطین سرخ شده بود بهتر از هرکسی ارزش حضور دروازه بان ششدانگ در ترکیب تیمش را می دانست.برای همین هم هست که این روزها و در کمبود وجود گلر ششدانگ و مطمئن در لیگ برتر ایران، هر دروازه بانی که با ایستادن در سنگر تیم های لیگ برتری موفق به ثبت یکی دو کلین شیت می شود فاز اشمایکل بودن بر می دارد و باقی قضایا…

با این تفاسیر باید گفت جدایی بیرانوند از تیم پرسپولیس نه تنها این تیم تهرانی را برای فصل پیش رو در حفاظت از سنگر سرخ ها دچار چالش جدی خواهد کرد بلکه زنگ خطر را برای سایر تیم های لیگ برتری هم به صدا در آورده است. به خصوص برای ذوبی ها که سابقه از دست دادن ستاره های خود به نفع مدعیان را دارند. جعفری و فرعباسی می توانند سال های سال دروازه ذوب آهن را بیمه کنند به شرط آنکه توسط تیم های دیگر به خصوص پایتخت نشین ها وسوسه نشوند. به ویژه فرعباسی که پیش از این هم از سرخابی ها پیشنهاد داشته اما به گفته خودش دست رد به سینه آنها زده تا «پخته تر» شود.

از زمانی که دو تیم تهرانی باب مذاکره با این گلر ۲۶ ساله برای حضور در استقلال و پرسپولیس را باز کرده اند تا الان ۵ سال می گذرد. مبادا حالا که این ستاره، مرز خامی را رد کرده به راحتی مسیرش را از جاده ملوان- اصفهان به سمت تهران تغییر دهد! همانطور که محمدجواد محمدی با وجود قرارداد داشتن با ذوبی ها راهی خوزستان شد. هرچند تیم اصفهانی از فولاد و مهاجم سابقش شکایت کرده اما تاریخ ثابت کرده علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد، چه اینکه هنوز هواداران ذوب آهن ماجرای پرونده شکایت این تیم اصفهانی از سرخپوشان تهرانی و سینا اسدبیگی را از یاد نبرده اند.

منبع
زاینده رود
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید