کد خبر:14928
پ
photo_2024-06-08_14-19-07
مهره مازاد سپاهان چطور برگ برنده پرسپولیس شد

«عیسی»، مسیح سرخ

فارغ از اینکه اشتباهات داوری چقدر در رسیدن جام طلا به پرسپولیس تأثیر گذار بود، می توان مدعی شد که سپاهان هم در سرخ شدن صدر جدول لیگ ۲۳ بی تأثیر نبود. ارتش طلایی اصفهان با امضا کردن برگه خروج یکی از مهره های هجومی خود در بازار زمستانی، پای حکم قهرمانی رقیب دیرینه شان […]

فارغ از اینکه اشتباهات داوری چقدر در رسیدن جام طلا به پرسپولیس تأثیر گذار بود، می توان مدعی شد که سپاهان هم در سرخ شدن صدر جدول لیگ ۲۳ بی تأثیر نبود. ارتش طلایی اصفهان با امضا کردن برگه خروج یکی از مهره های هجومی خود در بازار زمستانی، پای حکم قهرمانی رقیب دیرینه شان مُهر تأیید زدند.

گذشته از اینکه طلایی پوشان اصفهانی با متوقف شدن در برابر تیم های نه چندان مدعی نساجی (رفت و برگشت) و استقلال خوزستان در هفته ۲۶ در نقش جهان و  همچنین با قبول شکست در هفته های ششم، نهم، چهاردهم، پانزدهم، هجدهم، نوزدهم و بیست و دوم در برابر گل گهر، ملوان، آلومینیوم، شمس آذر تازه وارد و استقلال و تیم های سقوط کننده پیکان و صنعت نفت، جام را به سرخابی ها تعارف کردند و از کورس رقابت با آنها عقب افتادند و گذشته از اینکه چقدر دست اندازی های فدراسیون نشین ها و اشتباهات داوری در رقم خوردن این نتایج تأثیر داشت، این سپاهان بود که با قراردادن عیسی آل کثیر در لیست فروش خود در بازار زمستانی برگ برنده سرخ ها را دو دستی به آنها تقدیم کرد.

آل کثیر در بازار تابستانی و با جنجال فراوان ساکش را برداشته و در بهت و ناباوری پرسپولیسی ها به اصفهان کوچ کرده بود.این مهاجم ۳۴ ساله خوزستانی که به زعم اکثر کارشناسان با وجود ترافیک در خط آتش ارتش طلایی سپاهان با هدف تضعیف حریف سرخپوش به نصف جهان منتقل شده بود اما به یکباره در بازار  زمستانی به دلیل آنچه «کاهش سقف بودجه و انجام احکام کمیته انضباطی در این خصوص» اعلام شد به درب خروج از باشگاه اصفهانی هدایت شد. بازگشت آل کثیر به پرسپولیس همانا و قدرت گرفتن خط حمله این تیم تهرانی همان.

عیسی که در مدت حضور در سپاهان ۲ گل در لیگ برتر و ۲ گل در لیگ قهرمانان آسیا برای طلایی پوشان به ثمر رسانده بود و یک پاس گل هم داده بود با قرار گرفتن در خط حمله سرخ ها و در ۱۴ بازی که برای این تیم انجام داد ۱۰ گل برای مدافع عنوان قهرمانی زد و یک پاس گل هم داد؛ با این تفاسیر، مهاجم سابق سپاهان با تأثیرگذاری روی ۱۱ گل پرسپولیس در نیم فصل دوم نقش پررنگی در جمع آوری امتیازات برای سرخپوشان و به قهرمانی رسیدن این تیم ایفا کرد. مهره تأثیرگذاری که سپاهان برای تقویت خط آتش خود و تضعیف خط حمله سرخ ها با جنجال فراوان برای قراردادنش در سبد خرید خود در تابستان داغ نقل و انتقالات هزینه کرد و به دردسر افتاد اما در نهایت بدون دردسر رضایت نامه او را به دستش داد و همای سعادت را روانه آشیانه رقیب کرد.

به این ترتیب پرسپولیس که در پایان نیم فصل نخست با ۱۹ گل زده موفق به کسب ۳۰ امتیاز شده بود و در رده سوم پس از سپاهانی ۳۱ امتیازی قرار داشت که با ۳۳ گل زده بهترین خط حمله لیگ را هم در آن زمان از آن خود کرده بود، با اضافه شدن آل کثیر بر قدرت خط حمله خود افزود و موفق شد در نیم فصل دوم با ۲۶ گل زده بهترین آمار را در گشودن سنگر رقبا در این نیم فصل را به خود اختصاص دهد و با ۶۸ امتیاز صدرنشین لیگ ۲۳ شود.  مهره مازاد مورایس با بازگشت به پرسپولیس با تأثیرگذاری روی ۱۱ گل سرخ ها در این بازی ها در نیم فصل دوم مهره آس اوسمار برای رسیدن به جام طلا شد. اینجاست که می گویند «ازماست که برماست»!

 

خبرنگار زاینده رود:مرضیه غفاریان

 

منبع
زاینده رود
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید