کد خبر:16401
پ
۱۷۱۲۵۱۶۸۳

طرح امنیت «محله محور» در ۹۳۸ محله اصفهان اجرا شد

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی اصفهان از اجرای طرح پیشگامان انتظامی و «امنیت محله محور» در ۹۳۸ محله استان در مدت سه ماهه سالجاری خبر داد.  سرهنگ بهزاد ثابت راسخ روز سه‌شنبه در نشست معاونت اجتماعی و فرهنگی فرماندهی انتظامی اصفهان افزود: این طرح بمنظور تعقیب و دستگیری مجرمان و مخلان نظم و امنیت جامعه […]

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی اصفهان از اجرای طرح پیشگامان انتظامی و «امنیت محله محور» در ۹۳۸ محله استان در مدت سه ماهه سالجاری خبر داد.

 سرهنگ بهزاد ثابت راسخ روز سه‌شنبه در نشست معاونت اجتماعی و فرهنگی فرماندهی انتظامی اصفهان افزود: این طرح بمنظور تعقیب و دستگیری مجرمان و مخلان نظم و امنیت جامعه و برهم زنندگان آسایش شهروندان، بطور جدی از ابتدای سالجاری در دستور کار ماموران کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: بر این اساس از ابتدای سالجاری تاکنون ۹۳۸ محله استان که به محلی برای پنهان شدن و رفت و آمد مجرمان تبدیل شده بود، توسط ماموران کلانتری‌ها و پاسگاه‌های شناسایی و از وجود این افراد پاکسازی شد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی اصفهان از دستگیری یکهزار و ۸۲ مجرم در جریان اجرای طرح‌های یاد شده خبر داد و گفت: بخشی از این افراد بدلیل جرائم مرتبط با مواد مخدر و سرقت دستگیر شدند و بخشی از آنها اتباع غیرمجاز بیگانه و بخشی دیگر افراد تحت تعقیب محاکم قضائی بودند.

سرهنگ ثابت راسخ با مثبت ارزیابی کردن طرح پیشگامان انتظامی و امنیت محله محور گفت: با اجرای موفق این طرح در کنار سایر اقدامات پلیسی و انتظامی توسط کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها شاهد کاهش ۱۱ درصدی وقوع و همچنین افزایش ۱۳ درصدی کشفیات در جرم سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

 طرح امنیت محله محور با هدف حفظ و ارتقای امنیت در استان اصفهان و با مشارکت مردم هر محله و ارتباط آنها با مسوولان کلانتری و پاسگاه‌ها اجرا می‌شود تا حرکات مشکوک و اقدامات مجرمانه، بلافاصله به پلیس اطلاع داده شود و اقدامات قانونی سریع و ضربتی در دستور کار قرار گیرد.

بر این اساس استان اصفهان از حیث وسعت، جغرافیا، نوع و میزان وقوع جُرم به ۲۱۲ بلوک انتظامی تقسیم شده است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید