کد خبر:15935
پ
۱۱۲۴۹۴۹۷_۶۳۰

ضرب‌الاجل دادستان اصفهان برای سامان‌‌دهی مرکز دفن پسماند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان گفت: معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان، سازمان محیط زیست و سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در سه ماه آینده باید اقدامات لازم برای بهسازی کارخانه بازیافت و رفع بوی نامطلوب را انجام دهند.  سید محمد موسویان، ضمن بازدید ۳ ساعته از مرکز جامع جمع‌آوری پسماند و کارخانه […]

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان گفت: معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان، سازمان محیط زیست و سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در سه ماه آینده باید اقدامات لازم برای بهسازی کارخانه بازیافت و رفع بوی نامطلوب را انجام دهند.

 سید محمد موسویان، ضمن بازدید ۳ ساعته از مرکز جامع جمع‌آوری پسماند و کارخانه بازیافت گفت: با توجه به وجود راه‌های مواصلاتی و آرامستان باغ رضوان در اطراف این سایت و انتشار بوی نامطلوبی که باعث نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است، معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان، سازمان محیط زیست و سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در سه ماه باید اقدامات لازم برای بهسازی کارخانه بازیافت و رفع بوی نامطلوب را انجام دهند.

وی بیان کرد: رهاسازی و تلنبار کردن پسماندهای شهری در سایت‌های زباله یکی از چالش‌های محیط زیستی خطرناک است که شهرداران و متولیان پسماند براساس تکالیف قانونی مصرح در قانون پسماند، اقدامات لازم را انجام داده و در صورت عدم رعایت، دستگاه قضایی استان اصفهان قاطعانه برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به تراکم و رسوب زباله‌ها در کارخانه بازیافت، این میزان زباله به تولید شیرابه منجر می‌شود و در صورت عدم مدیریت درست علاوه بر داشتن برخی عوارض، یکی از منابع بوی بد در محیط به شمار می‌آید بنابراین تسریع در هوادهی و دفع زباله‌های رسوبی و همچنین استفاده از تصفیه خانه‌ شیرابه‌ پسماند شهری برای کاهش بوی بد و مشکلات زیست محیطی ضروری است.

وی با بیان اینکه در صورت سرمایه‌گذاری شهرداری و مشارکت بخش خصوصی این زباله‌ها می‌تواند منبع ارزشمندی برای تولید ثروت و نیز تولید انرژی‌های تجدید پذیر باشد، افزود: در این زمینه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در فرایند بازیافت و دفع پسماندها ضروری به نظر می رسد.

موسویان فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص تفکیک پسماندها را مهم برشمرد و گفت: این امر با مشارکت و تعامل تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط امکان پذیر و قابل تحقق است.

وی حفاظت از محیط زیست را وظیفه ذاتی دستگاه قضایی و در ردیف مطالبات اساسی شهروندان دانست و خاطر نشان کرد:  دستگاه قضایی در راستای احیای حقوق عامه و تأمین سلامت جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

منبع
تسنیم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید