کد خبر:15405
پ
mehr1-6132557
یک مقام معاونت علمی ریاست جمهوری:

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌تواند سالی یک میلیارد دلار محصول صادر کند

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ظرفیت دستیابی به رکورد صادرات سالانه یک میلیارد دلار محصولات دانش بنیان را دارد. صادرات شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال ۱۴۰۲ معادل ۵۷ میلیون […]

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ظرفیت دستیابی به رکورد صادرات سالانه یک میلیارد دلار محصولات دانش بنیان را دارد.

صادرات شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال ۱۴۰۲ معادل ۵۷ میلیون دلار بود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، امیرحسین میرآبادی روز یکشنبه افزود: امیدواریم رکورد صادراتی این شهرک هر سال با ضریب خوبی ترجیحا بیشتر از ۲، رشد داشته باشد و با توجه به ظرفیت‌های استان و شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در آن، در یک افق پنج ساله به صادرات یک میلیارد دلاری برسد.

وی با تاکید بر ضرورت دستیبای به جهش جدی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان کشور اظهار کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ظرفیت خوبی در این زمینه دارد.

این مقام مسوول در معاونت علمی ریاست جمهوری با بیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از سال‌های دور در حوزه فناوری کشور، فعال و حتی در تعریف آن پیشرو بوده است، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان خوبی در این مرکز مستقر هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌بنیان کردن اقتصاد در این سال‌ها مورد توجه رهبر معظم انقلاب و دولت بوده است، تصریح کرد: رشد و جهش تولید در ۲ سال پیاپی بعنوان شعار سال مطرح بوده و در یک دهه گذشته موضوع‌های اقتصادی توسط رهبر انقلاب در شعار سال گنجانده شده است که نشان از اهمیت آن دارد.

میرآبادی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، کلمه دانش‌بنیان بعنوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دولت سیزدهم اضافه و این ماموریت بصورت رسمی در کشور تعیین شد.

وی با اشاره به برگزاری دومین «کمپ بین‌المللی‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان» در خرداد امسال در اصفهان گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان میزبان این رویداد در استان بود به‌همین دلیل ما این مرکز را بعنوان یار جدی خود تلقی می‌کنیم.

میرآبادی به استقرار شرکت‌های توانمند صادراتی دارای رکورد در این شهرک اشاره و اظهار کرد: گفت و گوهای خوبی از نظر توانمندی‌ها و شناسایی چالش‌ها و راهکارهای موجود در این برنامه صورت گرفت.

وی اضافه کرد: پیگیری و حل این چالش‌ها، حل مسائل کل نظام فناوری کشور را به همراه خواهد داشت به همین دلیل ما نیز در برنامه‌های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مشارکت داریم.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: همواره پیگیر حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان بوده و کوشیده‌ایم گزارشی از اقدامات خود در این زمینه را ارائه دهیم.

 رویداد «کمپ بین‌المللی‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور» ۲۲ و ۲۳ خرداد امسال با حضور مدیران سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی و شرکت‌های دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار و سرفصل‌هایی مانند فرایند ارزیابی آمادگی صادراتی، معرفی ابزارهای حمایتی معاونت علمی ریاست جمهوری، اصول و فنون مذاکره و مکاتبه بین‌المللی و تبیین مقررات گمرکی صادرات در آن ارائه شد.

اصفهان بعنوان استان پیشتاز در عرصه علم و فناوری با سهم بیش از ۹ درصدی از کل شرکت‌های دانش بنیان کشور، رُتبه دوم را از این لحاظ در بین استان‌ها دارد.

همچنین این استان نخستین و تنها شهرک علمی و تحقیقاتی کشور را در خود دارد که ایده ایجاد پارک‌های علم و فناوری از آن از سال ۱۳۸۰ شکل گرفت و امروزه این شهرک در سایه حمایت دولت و تلاش فناوران و بخش خصوصی، یکی از بزرگترین مجموعه‌های دانش بنیان ایران با حدود ۷۰۰ واحد و شرکت فناور و دانش بنیان و حدود ۹ هزار شاغل به‌شمار می‌آید.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید