سپاهان با جشن گرفتن اولین برد خانگی در ایستگاه هشتم موفق شد از واگن هفتم به چهارمین واگن نقل مکان کند. مسافر اصفهانی قطار ۲۵ با برتری ۲ بر یک در مصاف با پیکان در نقش جهان موفق شد همچون دوره های گذشته خود را به کوپه های ابتدایی قطار لیگ برتر برساند؛ البته پس از پشت سرگذاشتن ۸ ایستگاه، آن هم در حالی که در سال های اخیر غالباً زردپوشان دیار زاینده رود در ایستگاه های ابتدایی واگن شماره یک را در قرق خود داشتند؛ واگنی که در بیست و پنجمین دوره از لیگ برتر بیشترین تردد و جا به جایی را در تاریخ این مسابقات به خود دیده است.
در ایستگاه شماره ۸ هم آبی پوشان پایتخت موفق شدند پس از هفته ها طعم صدرنشینی را بچشند. استقلال با برتری ۳ بر صفر در برابر فجرسپاسی و ترک شیراز با کسب این سوغات ۳ امتیازی شیرین از سومین واگن به نخستین واگن صعود کرد. البته که شاگردان ساپینتو این موفقیت را علاوه بر غلبه بر مسافر تازه وارد قطار مدیون مدافع عنوان قهرمانی لیگ هم هستند. چه اینکه تراکتور با گلباران کردن گل گهر در اردوگاه رقیب کمک بزرگی به استقلال در تصاحب جایگاه سربازان تارتار کرد. مسافر سیرجانی با ۵ گلی که در خانه خود از سرخپوشان تبریزی دریافت کرد علاوه بر از دست دادن صدر با ۵ رده تنزل مکان به واگن ششم کوچ کرد.
سبزپوشان خرم آبادی هم که تا پایان ایستگاه سوم نخستین واگن را در اختیار داشتند و پس از آن همواره جایگاهی در ۵ کوپه ابتدایی از آن خود می کردند در ایستگاه هشتم همچون سیرجانی ها با تجربه سقوط ۵ رده ای از واگن شماره ۴ به نهمین واگن منتقل شدند. فجر و استقلال خوزستان هم دو سرنشین دیگری بودند که در این ایستگاه به با چشیدن طعم شکست در مصاف با رقبا به رده های پایین تر نقل مکان کردند. این مسافران جنوبی به ترتیب از واگن های شماره ۶ و ۹ به واگن های شماره ۱۰ و ۱۱ تبعید شدند.
در مقابل اما سرخپوشان تهرانی و سبزپوشان اردکانی سرنشینان سابق دو واگن دهم و یازدهم با برتری در برابر حریفان خود به رده های بالاتر صعود کردند. چادرملو با غلبه بر خیبر علاوه بر اینکه زمینه ساز سقوط تیم خرم آبادی شد توانست جایگاه خود را از واگن شماره ۱۱ به واگن شماره ۸ ترقی دهد و همسایه دیوار به دیوارش یعنی پرسپولیس که در ایستگاه هفتم از واگن شماره ۷ به دهمین واگن کوچانده شده بود با برتری در ایستگاه هشتم در برابر سبزپوشان اصفهانی موفق شد دوباره به هفتمین واگن نقل مکان کند.
اما شانس با ذوب آهن یار بود که با وجود با تحمل شکست ۲ بر صفر در برابر سرخپوشان تهرانی از واگن چهاردهم به ردیف های پایین تر سوق داده نشد چرا که سایر رقبای این تیم نیز در ایستگاه هشتم امتیاز از دست دادند. در واقع سرنشینان واگن های شماره ۱۲ تا ۱۶ یعنی تیم های فولاد، پیکان، ذوب آهن، مس و شمس آذر در کنار آلومینیوم اراک که در واگن شماره ۲ مستقر است، ۶ مسافری بودند که در ایستگاه شماره ۸ بدون تغییر جایگاه به حرکت خود با قطار ۲۵ ادامه دادند.
جالب آنجاست که در ایستگاه شماره۹ استقلال و آلومینیوم باید در مقابل هم صف آرایی کنند و سپاهان و تراکتور به جایگاه این دو تیم چشم دوخته اند. در این بین با توجه به رویارویی حساس سرخپوشان تبریزی در ایستگاه شماره ۹ با سرخپوشان تهرانی، طلایی پوشان اصفهانی شانس بیشتری برای تصاحب واگن شماره یک دارند؛ این مهم البته به شرط پیروزی تیم محرم در مصاف با شمس آذر و تساوی آبی پوشان تهرانی و سبزپوشان اراکی و مهمتر از همه غلبه پرسپولیس بر تی تی ها محقق خواهد شد.
از آن طرف ملوانان هم چشم به جایگاه سپاهان دوخته اند. تیم شمالی که در ایستگاه شماره ۸ با برتری در برابر استقلال خوزستان خود را از واگن شماره ۸ به واگن شماره ۵ رسانده حالا نزدیک ترین تعقیب کننده طلایی پوشان اصفهانی است. همشهری سبزپوش سپاهان اما در ایستگاه بعدی می تواند با غلبه بر قوهای سپید انزلی در فولادشهر هم خود را از جمع فانوس به دستان رهایی ببخشد و هم مانع سبقت گرفتن مسافر شمالی از همشهری زردپوش خود شود.
مرضیه غفاریان








