میزبان ذوب آهن تنها تیمی بود که موفق شد با دشت یک امتیاز در دیدار با مهمان اصفهانی خود در پایان ایستگاه ۲۶ جایگاه خود را در قطار ۲۴ ارتقا دهد. شمس آذر با گلی که در دقیقه ۹۰ وارد دروازه سبزها کرد توانست بازی باخته را با تساوی یک بر یک عوض کند تا با استفاده از شکست همسایههای بالانشینش در برابر رقبا، با ۲۹ امتیاز از واگن شماره ۱۳ به واگن شماره ۱۱ کوچ کند.
در سوی مقابل اما بخت با ذوبیها یار بود که با وجود از دست دادن۲ امتیاز در ثانیههای پایانی این دیدار، با توجه به لغزش رقبای پایین جدولی خود توانست همچنان هفتمین واگن قطار را در اختیار داشته باشد. این سرنوشتی بود که به غیر از مسافر قزوینی و خرم آبادی و آبی پوشان تهرانی برای همه مسافران قطار ۲۴ در ایستگاه بیست و ششم روی داد: سکون در جایگاه سابق با وجود شکست، برتری یا تساوی در برابر رقبا. خیبر اما بر خلاف شمس آذر صعود نکرد و به دلیل شکست ۳ بر صفر در مصاف با ملوانان با ۲۸ امتیاز و یک پله سقوط از یازدهمین واگن به دوازدهمین واگن نقل مکان کرد و استقلال هم با مغلوب شدن در برابر فولاد هم امتیاز با تیم خرم آبادی از واگن ۱۲ به سیزدهمین کوپه تنزل مکان داشت(با توجه به یک شکست و یک تساوی استقلال در دو دیدار رفت و برگشت برابر تیم خرم آبادی).
با همه اینها قطار لیگ در ۴ ایستگاه باقیمانده با حرارت بیشتری به حرکت خود ادامه خواهد داد چراکه تب رقابت بین سرنشینهای لوکوموتیو بالا گرفته و همه آنها امید به ارتقای جایگاه خود در ایستگاههای پیش رو دارند. به خصوص همشهری ذوب آهن که با برتری در ایستگاه ۲۶ موفق شده فاصله امتیازی اش تا سرنشین واگن شماره یک را از ۴ امتیاز به ۲ امتیاز کاهش دهد. سپاهان با کسب ۳ امتیاز دیدار خانگی خود در این ایستگاه اگرچه همچنان در دومین واگن مستقر ماند اما با توجه به متوقف شدن تی تیها در برابر چادرملو، شانس طلایی پوشان اصفهانی برای تصاحب جایگاه مسافر تبریزی پررنگ تر از قبل شد. کافی است در ایستگاه بعدی تیم کارترون پیروز الکلاسیکوی ایران شود و قوهای سپید انزلی، تراکتور را در اردوگاه رقیب زمینگیر کنند آن وقت مسافر طلایی پوش قطار ۲۴ دوباره واگن شماره یک را از آن خود خواهد کرد.
البته این فقط سپاهان نبود که از تساوی تراکتور در برابر مسافر تازه وارد قطار در ایستگاه ۲۶ استفاده کرد. سرخپوشان تهرانی هم با توجه به لغزش سرخپوشان تبریزی و پیروزی خود در مصاف با نساجی به صدرنشین قطار نزدیک تر شدند و آنها هم امیدوارند با امتیاز ازدست دادن تراکتور و سپاهان در ۴ ایستگاه باقیمانده در نهایت نخستین واگن قطار و جام طلای این رقابتها را از آن خود کنند؛ با این تفاسیر، دوئل سپاهان و پرسپولیس در ایستگاه بیست و هفتم، یکی از جذاب ترین و حساس ترین جدال هایی خواهد شد که در مسیر حرکت قطار لیگ برتر در دوره بیست و چهارم رخ خواهد داد.
اما رقابت در بین سرنشینهای واگنهای انتهایی قطار ۲۴ هم کم از نبرد صدرنشینها ندارد. به ویژه اینکه آبی پوشان پایتخت یکی از مدعیان همیشگی این رقابتها با توجه به شکست در ایستگاه ۲۶ و در مصاف با سرخپوشان اهوازی حالا به منطقه خطر نزدیک تر شده اند. استقلال اگر با همین فرمان در ۴ ایستگاه باقیمانده به علاوه یک بازی عقب افتاده پیش رود و امتیاز از دست دهد هیچ بعید نیست مجبور به ترک قطار لیگ برتر شود و از همراهی مسافران این لوکوموتیو در بیست و هفتمین دوره سفرها باز ماند. البته با توجه به فاصله نزدیک سرنشینهای واگنهای ۷ تا ۱۶، این سرنوشتی است که فعلاً همه مسافران این کوپهها را تهدید میکند؛ از سبزپوشان اصفهانی گرفته تا بنفش پوشان تهرانی. از یک سو کافی است هوادار قعرنشین که یک بازی کمتر نسبت به سایر رقبایش دارد در ۵ بازی باقیمانده ۱۵ امتیاز کامل به دست بیاورد تا از قعر رهایی یابد اما از سوی دیگر از دست دادن هر تک امتیاز در ایستگاههای آخر توسط هر یک از تیمهای ذوب آهن، چادرملو، ایرالکو، استقلال خوزستان، شمس آذر، خیبر، استقلال، مس و نساجی میتواند پای برگ سقوط این تیم ها از لیگ برتر را امضا بزند. ۴ ایستگاه باقیمانده برای مسافران واگنهای شماره ۷ تا ۱۶ حکم مرگ و زندگی را دارد.
مرضیه غفاریان