بالاخره قطار لیگ در ایستگاه آخر نیم فصل اول متوقف شد. این ایستگاه برای سرنشینان اصفهانی قطار ۲۴ چندان خوش یمن نبود چراکه سپاهان صدر را از دست داد و ذوب آهن از واگن پنجم به واگن شماره ۶ نقل مکان کرد.
ارتش طلایی اصفهان که در طول حرکت قطار در نیم فصل اول در اکثر ایستگاهها نخستین واگن را در قرق خود داشت در ایستگاه دوازدهم این جایگاه را به نفع تی تیها از دست داد و پس از بازپس گرفتن آن از سرخپوشان تبریزی در چهاردهمین ایستگاه ،سرانجام در آخرین توقفگاه در دور رفت رقابتها مجبور شد به حرکت خود در این مسیر با استقرار در دومین واگن خاتمه دهد. سپاهان اما شانس آورد که در ایستگاه ۱۵ در ۱۵ دقیقه پایانی موفق شد با گل تماشایی وینگر جوان خود نتیجه بازی باخته را با تساوی خارج از خانه عوض کند. تیم کارترون با گلزنی لیموچی موفق شد استقلال موسیمانه را در شهر قدس متوقف کند؛ با این حال، بخاطر برتری ۳ بر صفر تراکتور در مصاف با آبی پوشان خوزستانی در این ایستگاه ،شاگردان اسکوچیچ با پیشی گرفتن از سپاهان، صدرنشینی نیم فصل نخست را به نام خودثبت کردند. این در حالی است که دو سرنشین واگنهای اول و دوم قطار ۲۴، موفق به کسب ۳۲ امتیاز در ۱۵ ایستگاه پشت سرگذاشته شده اند؛ اما تراکتور تنها تیمی بوده که موفق شده سپاهان را در طول این مسیر به زانو درآورد و حالا به حکم همین برتری در برابر همسایه دیوار به دیوار خود و تفاضل گل برتر، بالاتر از سپاهان به حرکت خود ادامه خواهد داد.
ذوب آهن هم مانند همشهری طلایی پوش خود در آخرین خوان در برابر رقیب به تقسیم امتیاز قناعت کرد؛ با این تفاوت که سبزپوشان اصفهانی بر خلاف سپاهانیها ۲ امتیاز حساس یک بازی خانگی را در ایستگاه پانزدهم از دست دادند. گاندوها با نتیجه صفر بر صفر در برابر ببرهای مازنی در فولادشهر برفی متوقف شدند و واگن شماره ۵ را به گل گهر واگذار کردند. جالب آنجاست که تیم ربیعی هم مانند تیم کارترون با همسایه بالانشین خود در امتیاز برابر است اما به حکم شکست در برابر نماینده سیرجان در طول مسیر و البته تفاضل گل بهتر گل گهر مجبور به واگذار کردن جایگاه خود به این تیم شد.
البته ذوب آهن خوش شانس بود که سایر همسایههای این تیم نیز در ایستگاه پانزدهم امتیاز از دست دادند و الا هیچ بعید نبود با کسب تساوی خانگی در این ایستگاه، ذوبی ها از رده پنجم به رده دهم هم سقوط کنند. تیم تارتار اما با برتری قاطع در برابر چادرملو در آخرین توقفگاه در نیم فصل نخست نه تنها موفق به عبور از این همسایه دیوار به دیوار خود شد بلکه توانست از شکست ملوان در برابر فولاد و توقف ذوب آهن در برابر نساجی استفاده کرده و از واگن هشتم به پنجمین واگن کوچ کند. با این نتایج قوهای سپید انزلی و مسافر تازه وارد اردکانی قطار از ردههای ششم و هفتم به ردههای هشتم و نهم سقوط کردند. این در حالی است که آلومینیوم سازان نیز از باخت این دو همسایه بالانشین خود و شکست استقلال خوزستان سرنشین واگن شماره ۹ بهره برد و با برتری ۳ بر صفر در برابر مهمان قزوینی اش با ۵ رده صعود از واگن شماره ۱۱ به واگن شماره ۷ نقل مکان کرد. آبی پوشان جنوبی اما در نقطه مقابل سبزپوشان اراکی با تحمل شکست ۳ بر صفر در برابر تراکتور، هم راه صعود میزبان تبریزی خود به صدر را هموار کردند و هم خود در آخرین ایستگاه نیم فصل اول جایگاهی بهتر از استقرار در یازدهمین واگن پیدا نکردند.
با نتایجی که در ایستگاه ۱۵ رقم خود، ۶ سرنشین قطار ۲۴ بدون تغییر در جایگاه خود به حرکت خود در نیم فصل نخست پایان دادند. هوادار با تحمل دومین شکست ۵ بر صفر در ایستگاه ۱۵ همچنان مسافر آخرین واگن است. این تیم تهرانی پس از آنکه در ایستگاه ۱۴ در نقش جهان با ۵ گل توسط سپاهان بدرقه شد در آخرین ایستگاه نیم فصل هم در اردوگاه سرخپوشان تهرانی ۵ بار سنگر خود را فروریخته دید بدون آنکه حتی موفق شود یکی از گلهای خورده را جبران کند. هوادار حالا با ۸ امتیاز از ۱۵ بازی در قعر جدول دست و پا میزند. پرسپولیس هم با این برتری پرگل در ایستگاه پانزدهم با ۲۹ امتیاز همچنان سومین واگن را به خود اختصاص داده در حالی که سرخپوشان اهوازی نیز با برتری ۲ بر یک در برابر ملوانان با ۲۸ امتیاز و استقرار ثابت در واگن شماره ۴ همچنان نزدیک ترین تیم به سرخپوشان تهرانی هستند.
از آنطرف آبی پوشان پایتخت هم با توقف در خانه خود در برابر طلایی پوشان اصفهانی بدون تغییر در جایگاه رده دهمی خود به کارشان در نیم فصل نخست رقابتهای لیگ بیست و چهارم پایان دادند. شمس آذر و خیبر نیز با تحمل شکست در برابر آلومینیوم و مس نه تنها موفق به تکان خوردن از واگنهای ۱۵ و ۱۴ نشدند بلکه راه صعود را برای رقبای خود هموار کردند. سرنوشت سبزپوشان اراکی که همانطور که گفته شد با ارتقای ۵ رده ای یکی از خوش شانس ترین مسافران ایستگاه ۱۵ بودند. نماینده رفسنجان در قطار ۲۴ هم با توجه به عبور از سبزپوشان خرم آبادی در این ایستگاه و تساوی نساجی در برابر سبزپوشان اصفهانی موفق شدند جایگاه این تیم شمالی در رده دوازدهم را از آن خود کنند و ببرهای مازنی نیز با کوچ به واگن شماره ۱۳ به سفر خود در دور رفت لیگ برتر خاتمه دادند. حالا قطار ۲۴ بیش از دو هفته متوقف خواهدماند تا دوباره در اولین روز دومین ماه آخرین فصل سال حرکت خود به سمت ایستگاه شماره ۱۶؛ یعنی اولین ایستگاه دور برگشت را استارت بزند.
مرضیه غفاریان