کد خبر:15795
پ
photo_2024-06-22_15-54-07
ترابی- سپاهان؛ از شایعه تا واقعیت

ستاره سرخ ها طلایی پوش می شود؟

هنوز یک ماه از پایان لیگ بیست و سوم نگذشته، هنوز پنجره تابستانی لیگ بیست و چهارم باز نشده؛ اما به روال همیشگی در تاریخ فوتبال ایران، خبرهای داغ نقل و انتقالاتی بازار پیش رو مدتها پیش و حتی قبل از مشخص شدن قهرمان فصل پیش، نقل محافل ورزشی شده است. یکی از مهمترین این […]

هنوز یک ماه از پایان لیگ بیست و سوم نگذشته، هنوز پنجره تابستانی لیگ بیست و چهارم باز نشده؛ اما به روال همیشگی در تاریخ فوتبال ایران، خبرهای داغ نقل و انتقالاتی بازار پیش رو مدتها پیش و حتی قبل از مشخص شدن قهرمان فصل پیش، نقل محافل ورزشی شده است.

یکی از مهمترین این اخبار برای فوتبالدوستان اصفهانی (به غیر از شایعات و گمانه زنی ها درباره وضعیت نیمکت سرمربیگری سپاهان و ذوب آهن در فصل آینده) از دوشنبه شب هفته گذشته سرزبان ها افتاد؛ زمانی که بالاترین مقام باشگاه سپاهان در گفتگوی زنده تلویزیونی از علاقه خود به مهره هجومی پرسپولیس پرده برداشت. شایعه احتمال کوچ مهدی ترابی از پایتخت به اصفهان ساعاتی پس از اتمام گفتگوی مهدی آذربایجانی با مجری برنامه «فوتبال برتر» پررنگ تر هم شد، چراکه مدیرعامل باشگاه سپاهان پس از آن برنامه نه تنها این موضوع را تکذیب نکرد بلکه در استوری اینستاگرامی با ابراز تمایل به پوشاندن پیراهن زرد تیم فوتبال باشگاه تحت مدیریت خود به تن ستاره هایی که لیاقتش را دارند تلویحاً بر گمانه زنی های شکل گرفته درباره تصمیم او برای خرید بازیکن تیم رقیب مُهر تأیید زد.

هنوز بحث داغ انتقال هافبک هجومی سرخ ها به سپاهان از حرارت نیافتاده بود که خبر پیشنهاد نجومی تی تی ها به ترابی روی خروجی خبرگزاری ها قرارگرفت. هرچند این بار سردمدار این باشگاه تبریزی در واکنش به این شایعه موضِعی متفاوت نسبت به مدیرعامل باشگاه اصفهانی داشت. سرپرست باشگاه تراکتور با اشاره به اینکه بحث مطرح در مقطع فعلی در این باشگاه تبریزی، اداره آن است، هرگونه اقدام در خصوص نقل و انتقالات را به بعد از تعیین تکلیف مالکیتی تراکتور موکول کرد. سعید مظفری زاده به این ترتیب به نوعی در لفافه مذاکره با ستاره پرسپولیس را رد کرد. اما شایعه جدایی ترابی از پرسپولیس پیش از مطرح شدن علاقه آذربایجانی به این هافبک ملی پوش و یا پیشنهاد نجومی تبریزی ها به او شکل گرفت.

گفته می شود بازیکن شماره ۹ سرخ ها که قراردادش همزمان با به گردن آویختن مدال قهرمانی لیگ ۲۳ با این تیم به پایان رسید برای تمدید قرارداد با این باشگاه تهرانی به تفاهم نرسیده است.  شواهد نشان می دهد مثل همیشه پای پول درمیان است؛ همان چرک کف دستی که در فوتبال و به خصوص در بازار نقل و انتقالات هرچه بیشتر باشد بمب های پرسروصداتری منفجر می کند. گویا پرسپولیس به ترابی مبلغی در حدود ۲۱ میلیارد تومان پیشنهاد داده که این مبلغ مورد موافقت  این بازیکن ملی‌پوش قرار نگرفته است!

اما چرا مهدی ترابی نه تنها در این زمان بلکه همواره یکی از سوژه های داغ نقل و انتقالاتی بوده است؟ کافی است برای پاسخ به این سئوال فقط عملکرد این بازیکن در لیگ ۲۳ را درنظر بگیرید. ترابی در ۲۸ بازی که در این فصل برای سرخ ها به میدان رفت اگرچه فقط ۲ بار پایش به گل باز شد اما با ۶ پاس گل رد پای پررنگی در قهرمانی پرسپولیس از خود برجای گذاشت. او حتی امیرقلعه نویی را هم مجاب کرد که نامش را برای حضور تیم ملی ایران در بازی های مقدماتی جام جهانی آسیا  در لیست مدعوین قرار دهد. درخشش و تأثیرگذاری این ستاره نه تنها ژنرال را بلکه هر سرمربی دیگری را نیز متقاعد می کند که برای تقویت تیمش در فاز هجومی دست روی این مهره بگذارد.

بی خود نیست که مدیرعامل سپاهان هم به ترابی اظهار علاقه کرده است. حضور این بازیکن که علاوه بر گلزنی در گلسازی هم تأثیرگذار است می تواند در فصل آینده در آتشین ماندن خط آتش سپاهان مؤثر باشد. هیچ بعید نیست این بازیکن که ساز جدایی از پرسپولیس را کوک کرده با سفر به نصف جهان همچون شهریار مغانلو، همتیمی سابقش به کفش طلا هم برسد. با همه اینها حتی اگر ترابی هم به پوشیدن پیراهن طلایی سپاهان ابراز علاقه کند باید منتظر ماند و دید آیا سکاندار تیم فوتبال سپاهان در فصل آینده هم همچون سکاندار این باشگاه اصفهانی روی جذب این ستاره نظر مثبت دارد و از همه مهمتر اینکه آیا سپاهان می تواند مبلغ موردنظر ترابی را برای افزودن وی در سبدتابستانی تیم خود بپردازد؛ مبلغی که گویا هوادار متمول تیم رقیب هم هنوز از عهده تأمین آن برنیامده است. 

 

خبرنگار زاینده رود: مرضیه غفاریان

منبع
زاینده رود
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید