کد خبر:15351
پ
photo_2024-06-16_12-39-21
وزیر آموزش و پرورش در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در اصفهان مطرح کرد:

ساخت ۷۰۰۰ مدرسه در دولت سیزدهم

بیست و ششمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز با شعار «خیرین مدرسه ساز، پیشران ایران قوی» روز پنجشنبه در هتل چهارباغ اصفهان با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، استاندار اصفهان، رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان، مدیرکل نوسازی مدارس […]

بیست و ششمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز با شعار «خیرین مدرسه ساز، پیشران ایران قوی» روز پنجشنبه در هتل چهارباغ اصفهان با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، استاندار اصفهان، رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان، مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان، مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه ساز کشور و جمع کثیری از خیرین مدرسه ساز استان اصفهان برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش کشور در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور گفت: آیت ا… رئیسی آیه خدمت بود. او همیشه از بودن در جمع شما خشنود بود و عموماً فرصت حضور در جمع شما را از دست نمی داد.

رضا مرادصحرایی با اشاره به اینکه برنامه ریزی شده بود که شهید آیت ا… رئیسی  ۱۲ تیر ماه در سالن اجلاس سران در اجلاس ملی خیرین حضور پیدا کند، گفت: اگرچه ایمان داریم حضور ایشان در آن روز بسیار  مؤثرتر از همه روزهایی خواهد بود که در زمان حیات عادیشان کنار ما حضور داشتند اما لازم می دانیم یاد کنیم از ویژگی های ممتاز این شهید که عبارت بود از سه مؤلفه. وی افزود: مؤلفه اول عدالت بود که کلیدواژه عملکردی رئیس جمهور بود. او که از سلاله پیامبر(ص) بود بیان می کرد مأموریت بزرگ همه انبیاء، اولیاء و اوصیای الهی تحقق عدالت بوده؛ بنابر این ما هم باید در ایجاد و گسترش عدالت بکوشیم. صحرایی با بیان اینکه کلیدواژه دوم رئیس جمهور شهید، مردم بود، عنوان کرد: او مسیر خدمت به مردم را مسیر تعالی ومسیر قرب الی ا… می دانست و کلیدواژه سوم شهید آیت ا… رئیسی نیز ایران بود. اقتدار این سرزمین گهربار برای او مهمترین خط قرمز بود؛ ایرانی که در طول تاریخ همواره مرهون کسانی است که عزمت او را درک کرده و برایش جانفشانی کردند. ایران، خاک گهرباری که در زمین خودش امثال رئیس جمهور شهید را پرورانده و مادامی که این سرزمین چنین انسانی را می پرورد حتماً به فضل خدا لیاقت پایتختی منجیِ آخر بشریت را خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه خیرین مدرسه ساز در اهتمام خود به هر سه این ویژگی های شهید آیت ا… رئیسی، از همراهان و کسانی هستند که می توانند بگویند راه ما هم، راه رئیس جمهور شهید است. چون مدرسه سازی رابطه مستقیم دارد با عدالت. وی با اشاره به اینکه در این جلسه که نام رئیس جمهور به میان آمد باید به چند دستاورد اشاره کنم که نقش خیرین در آن بی بدیل است، بیان کرد: دستاورد اول نرخ پوشش تحصیلی است. در زمان انقلاب نرخ پوشش تحصیلی ما، یعنی نرخ امکان دسترسی افراد واجب التعلیم به مدرسه حدود  ۵۷ درصد بوده و امروز به فضل خدواند متعال جزو کشورهایی هستیم که نرخ پوشش تحصیلی مان به ۹۸/۹۹ درصد، یعنی ۱۰۰ در صد رسیده و جزو کشورهایی هستیم که در گروه کاملاً دسترس پذیر قرار گرفته ایم. نقش خیرین در دستیابی به این مقام بی بدیل و انکارناپذیر بوده است.

صحرایی با اشاره به اینکه آمار دوم در مورد شاخصی است به نام GPI (برابری دسترسی دختران و پسران به آموزش) گفت: در سرتاسر دنیا نرخ دسترسی دختران به آموزش کمتر از پسران است، هرچه این نرخ از یک کمتر باشد یعنی دسترسی دختران کمتر است به آموزش و اگر در حوالی یک باشد یعنی برابری دختران با پسران در دسترسی به آموزش وجود دارد. وی ادامه داد: اگر این نرخ بیش از یک ومثبت باشد یعنی دسترسی دختران بیشتر است که تقریباً چنین آماری موجود نیست. اگر بیش از یک و منفی باشد یعنی خیلی نرخ دسترسی دختران به آموزش کمتر است از پسران. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در زمان انقلاب نرخ دسترسی دختران و پسران به آموزش در ایران منفی ۵/۳۷ بود و امروز نرخ دسترسی دختران و پسرانمان به آموزش یک است؛ یعنی هیچ دختری در کشور بخاطر نبودن مدرسه از تحصیل بازنمی ماند، تصریح کرد: در این موضوع هم نقش خیرین کم نظیر است، از آن جهت که در ۷۰۰۰ مدرسه که در ۳۳ ماه خدمت بابرکت، بی منت و بی وقفه رئیس جمهور شهید ساخته شد ۶۴ درصد این مدارس در مناطق روستایی و شهری کم برخوردار بود که نقطه اساسی و هدف عدالت است.

وی سومین دستاورد که با تأثیرگذاری خیرین به دست آمده را رشد آمار سرانه فضای دانش آموزی عنوان کرد و افزود: سرانه فضای آموزشی دانش آموزان کشور پیش از انقلاب ۵/۱ مترمربع برای هرنفر بود و علیرغم افزایش چشمگیر جمعیت کشور امروز این سرانه به طور میانگین به حدود ۳۰/۵ مترمربع برای هر نفر رسیده است. در دسترسی به این شاخص هم نقش خیرین، بی بدیل بوده است. صحرایی با بیان اینکه کار خیر جزوی از فرهنگ و سنت اسلامی و ایرانی ماست اما مدرسه سازان و خیرین مدرسه ساز فرهنگ کار خیر را در جامعه گسترش دادند، اظهار کرد: پس از مدرسه سازان، دانشگاه سازان، بیمارستان سازان، راهسازان و خیرین دیگر حوزه ها هم مطرح شدند از آن حیث که کار خیر به فرهنگ و به گفتمان تبدیل شد و این دستاورد مهم نیک اندیشی و نیکوکاری خیرین است.

وی خطاب به خیرین مدرسه ساز گفت: نکته ای که سند تحول بنیادین بر آن تأکید دارد آمایش سرزمینی در مدرسه سازی است؛یعنی مدرسه را با نگاه به ۵۰ سال بعد بسازید. از شما خیرین دعوت می کنم که مدرسه ها را در جایی احداث کنید که نیاز بیشتری داریم، نه جایی که خودتان می خواهید. مدارس را جایی بسازید که خدا می خواهد؛ جاهایی از کشور  فضای آموزشی نامناسبی دارد که همه باید همت کنید کار خیر را به آن مناطق نیازمند ببریم. وزیر آموزش و پروش در ادامه از خیرین درخواست کرد در امر خیر مدرسه یاری نیز کمک کنند و بیان کرد: ما در مدرسه سازی پیشرفت چشمگیری داشتیم اما مسیر مدرسه یاری، مسیر جدیدی است که خیرین گرانقدر باید در آن بکوشند. وی در توضیح مدرسه یاری گفت: مدرسه یاری یعنی آنکه هنرستان ساخته شده اما تجهیزات آن کامل نیست و خیر عزیز بانی تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز آن می شود. صحرایی افزود: من خیری می شناسم که همه همتش را صرف احداث سرویس بهداشتی کرده و نام خود را خیر سرویس بهداشتی ساز گذاشته و همچون همه شما دنبال نام نیست. وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مدرسه یاری مسئله جدی ماست، ابراز کرد: مدرسه، فضایی فعال و پویا و دائماً در حال ارائه خدمت است در نتیجه دائماً باید به آن یاری شود و دولت ها عموماً نمی توانند همه نیاز مدارس را رفع کنند تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی که نیاز هنرستان های ماست عرصه فوق العاده ای برای خدمت است.

صحرایی با اشاره به اینکه خلاقیت مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان ستودنی است، گفت: کارهای نرم افزاری که اینجا در اصفهان توسط این مجمع انجام شده قابل تسری به کل کشور است. اینکه گروهی از خیرین روی فراهم کردن امکانات خاص مورد نیاز مدارس تمرکز کرده اند مثل آزمایشگاه ها، کارگاه ها، سرویس بهداشتی و تأمین شیشه های مدارس چرا که مدرسه یک محیط زنده است و نیازهای آن بسیار جدی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به «مدرسه داری» که  باب آن در دولت سیزدهم گشوده و قانون آن نیز تصویب شده و در مرحله ابلاغ نهایی توسط رئیس جمهور عزیز بود ابراز امیدواری کرد مقدمات ابلاغ قانونی آن در هفته های پایانی دولت فراهم شود و خاطر نشان کرد: اگر در این مدت ابلاغ نشود نیز جای نگرانی نیست چرا که روزهای پس از آن اتفاق خواهد افتاد تا ان شاءا… خیر مدرسه ساز در اداره مدرسه ای که خودش در بناکردن آن نقش دارد هم یاری کند.وی با بیان اینکه همکاران و خیرین گرانقدر، آموزش و پرورش مفتخر است که بسترساز نقش آفرینی شما برای ساختن آینده ایران عزیز شود، تأکید کرد: میثاق مشترک ما اعتلای این سرزمین است و هیچ سرزمینی جز از طریق مدارسش متعالی نمی شود. مدرسه جایی است که آینده هر کشور در آن ساخته می شود. مدرسه جایی است که همه آرزوهای کشور در درون آن پرورده و بالنده می شود. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اثر کار خیر مدرسه سازی هیچگاه تمام نمی شود، اظهار کرد: مدرسه هایی که شما خیرین می سازید تا دهه ها مدرسه خواهند بود و طبق قرار بین ما روزی که این مدراس فرسوده شوند باز هم بر بنای آن مدرسه ای ساخته می شود و این تا زمین و زمان برقرار است ادامه خواهد یافت؛ بنابر این، مدرسه سازی مصداق عمل صالحی است که آینده سازی را رقم می زند. هرمقدار  به آینده این سرزمین علاقه داریم باید کمک کنیم مدارس و معلمان آن قوی بشوند.

وی با بیان اینکه تعریف وجوه دیگری از کار خیر مثل کمک به تعلیم معلمان و فراهم کردن زمینه هایی برای تربیت معلمان نیکو افق آینده ماست، گفت: همه شما را دعوت می کنم به تمرکز بر مراکز تربیت معلم که اثر آنها از مدرسه ها هم بیشتر است؛ مراکزی که در آن معلم پرورانده می شود. وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه قوی به واسطه معلمان خوب می تواند تضمین کننده ایران قوی باشد و مراکز تربیت معلم در کشور ما نیاز به حمایت شما خیرین دارد. این باب جدید را هم ان شاءا.. باز کنید که در آن خیر کثیر نهفته است.

 

*برای استمرار کار خیر مدرسه سازی باید این جلسات برگزار شود

استاندار اصفهان نیز در جشنواره خیرین مدرسه ساز با اشاره به اینکه به دو دلیل این جلسه، جلسه بسیار مبارکی است اظهار کرد: اول اینکه به موضوعی در این جلسه می پردازیم که راه هدایت، رستگاری، راه صلاح و فلاح انسان ها، راه تربیت صحیح، راه حرکت به سوی کمال در آن برنامه ریزی می شود که آیات و روایات متعددی در این خصوص در تأیید به اهمیت و جایگاه آن داریم. ما در روایات از مقوله علم و دانش به عنوان نور یاد می کنیم و این بستری که شما بزرگواران فراهم می کنید ریل گذاری به سمت این نورافشانی است، لذا این جلسه از این باب جلسه بسیار مبارکی است.

سید رضا مرتضوی با بیان اینکه به غیر از محتوای مورد بحث، بزرگوارانی در این جلسه جمع شدند که هرکدام ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی را پیرامون این هدف جمع می کنند و حرکت می دهند که این هدف به نحو مناسب تری تحقق پیدا کند، گفت: از این حیث هم این جلسه، جلسه مبارکی است. کسانی که ریل گذاری می کنند، کسانی که در این راه برنامه ریزی می کنند، کسانی که مدیریت می کنند و همه کسانی که حول محور تعلیم و تربیت فعالیت می کنند در این جلسه جمعند. وی افزود: به هرحال جمعی که دور هم جمع شدند جمعی از خیرین بزرگوار و مؤثری هستند که در اقصی نقاط استان فعالیت می کنند و وظیفه ما قدردانی و سپاس از شماست. هرچند ممکن است بسیاری از شما مایل نباشید به این امر لکن اگر ما می خواهیم این مسیر استمرار پیدا کند، باید به برپایی چنین جلساتی رویکردی مثبت داشته باشیم. استاندار اصفهان ادامه داد: یاد می کنیم از رئیس جمهور بزرگوار شهیدمان. او انصافاً ویژگی و صفات متمایز و متفاوتی با سایرینی که در این حوزه ما می شناختیم داشت. انصافاً شهید و خادمین بزرگواری از دست دادیم و جبرانی هم برای آن متصور نیستیم؛ لکن به دلیل اینکه ما در آستانه برگزاری  انتخابات زودهنگام هستیم باید مراقبت کنیم که مسیری که رئیس جمهور شهید به ما یاد داد و تراز و مدالی که برای ریاست جمهوری تعریف کرد را به نحوی در جامعه منعکس بکنیم که هرکسی در کرسی ریاست جمهوری قرارگرفت حواسش باشد که باید در قالب چه صفات و فضائلی حرکت کند. وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری این جشنواره ها و گردهم آیی ها این باب خیر و این باب الجنت که از مسیر مدرسه سازی به روی مردم ما در سراسر کشور گشوده می شود و این باب خیر که مسیر دانش آموزی و توانمندسازی دانش آموزان در سراسرکشور را مهیاتر از گذشته می کند همیشه رو به جلو و رو به افزایش باشد.

 

*علاوه بر احداث مدارس در تجهیز  مدارس هم اهتمام شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز با خیرمقدم خدمت مدعوین و مدیران محترم استانی و ملی و رؤسای مجامع خیرین کل کشور که در این مکان مقدس جمع شده اند، گفت: تقدس این مکان برگرفته از این هست که شرف المکان بالمکین؛ وقتی انسان های بزرگ خیراندیش در جایی جمع می شوند، جمع خوبانند و جمع خوبان در این مکان جمع شده اند و خدای سبحان به آنها افتخار می کند، زیرا آنها تفسیرگران آیات الهی هستند.

محمدرضا ابراهیمی افزود: خدای سبحان نیازی به یاری ما ندارد ولی وقتی ما انسان ها و بندگان خدا را یاری می دهیم یعنی خدا رایاری کردیم. مبارکتان باد که خدا تقدیر شما عزیزان را خیّر مدرسه ساز قرارداد، زیرا هر بنای خیری خوب است لکن مدرسه چیز دیگری است چرا که در مدرسه انسان سازی می شود که بهترین هنر عالم هستی است. مبارکتان باد. وی با بیان اینکه مدارس زیادی در دولت مردمی شهید جمهور ساخته شده گفت: امسال علاوه بر ساخت و احداث مدرسه باید در تجهیز مدارسی که به دست مبارک شما خیرین و با اعتبارات دولتی ساخته شده و هنرستان ها اهتمام بیشتری داشته باشیم که تحت عنوان مدرسه یاری و مدرسه داری از آن یاد شده است.

 

*ما سرمایه می آوریم شما برنامه بیاورید

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان نیز در ادامه برگزاری این جشنواره با گرامیداشت یاد شهدای خدمت به ویژه سید الشهدای خدمت آیت ا… رئیسی گفت: امروز در جمع ما مادران شهدایی حضور دارند که نه تنها عزیزترین کسان خود را برای این انقلاب و کشور تقدیم کردند که مال و دارایی خود را نیز در عرصه امر مقدس مدرسه سازی صرف کردند.

مجتبی ملا احمدی با اشاره به اینکه عددها مهم نیست و مهم این است که خیرین دل های دریایی و بزرگی دارند، اظهار کرد: ما در اصفهان، هم خیری داریم که ۱۰۰ هزار تومان برای مدرسه سازی کمک می کند و هم خیری که دیروز ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت یک هنرستان اختصاص داد. وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۵۰۰ میلیارد تومان تعهد خیرین ما در مدرسه سازی بود که  ۱۰۰۰ میلیارد آن محقق شده و الان هم طبق آمار سازمان نوسازی حدود  هزارو هفتصد هشتصد تعهد ثبت شده داریم، عنوان کرد: ما در تحقق تعهد خیرین خود نیم نگاهی هم به زحمات حضرت عالی، مجموعه نوسازی مدارس، حاکمیت، دولت و استاندار داریم که اگرچه با توجه به حجم بالای کار امکان اینکه پا به پای خیرین بیایید مقدور نیست اما حداقل یک بخشی از کار را تقبل کنید. 

ملااحمدی ادامه داد: امسال با بخشی از اعتبارات ملی و استانی پروژه خیری که ۱۰ سال بود  به سرانجام نرسیده بود دوباره شروع شد و الحمدلله پروژه ها شتاب خوبی گرفته و فرصت هشت ده ساله اتمام پروژه ها، به سه چهار سال می رسد.

وی با اشاره به اینکه ما در مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با رویکرد تحولی غیر از امر مدرسه سازی که رسالت و وظیفه اصلی مجامع ما بود تعریف محصول را در دستور کار مجامع خیرین قرار دادیم، گفت: برای هر سال و هر دوره ای یک سند راهبردی در دستور کار قراردادیم. به عنوان مثال سال گذشته برنامه اطلس نیازهای استان، سامانه نیک اندیشان و… را به عنوان محصولات تعریف شده برای مجمع خیرین داشتیم و امسال در بحث تعریف محصول چند موضوع را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال کار بزرگی که با هماهنگی اتاق اصناف انجام شد این بود که ۱۰ هزار واحد صنفی و اتحادیه را به ۱۰ هزارمدرسه در اصفهان وصل کردیم، عنوان کرد: مثلاً اتحادیه شیشه اصفهان طی تفاهمنامه ای با مجمع خیرین مدرسه ساز تأمین شیشه کل مدارسی که شیشه های آنها دچار مشکل می شود را تقبل کردند که این گام بزرگی است و امروز تفاهمنامه آن به امضا می رسد.

وی با اشاره به موضوع سند جامع راهبردی ۱۰ ساله آینده مجمع خیرین مدرسه ساز افزود: امروز قرارداد این سند منعقد و تفاهمنامه آن امضا می شود. ملا احمدی با اشاره به بهره برداری از سامانه رصد برای بررسی آنلاین وضعیت پروژه های مجمع خیرین مدرسه ساز در سال جاری گفت: موضوع مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی استان که به عنوان یک رکن در دستور کار قرار داشت نیز با هماهنگی اتاق بازرگانی در دستور کار قرار گرفته و امروز ۲۰۰ میلیارد تومان از مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی استان در راستای مدرسه سازی با امضای استاندار با بنگاه های اقتصادی منعقد شده و در جریان نقدینگی قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه در این راستا کلنگزنی ساخت ۸ مدرسه به نام شهدای خدمت را نیزدر چند روز آینده انجام می دهیم گفت: قول می دهیم این مدارس را تا مهر آینده تحویل بدهیم و حتی اگر بتوانیم زودتر و در سالگرد شهادت شهدای خدمت این کار را انجام خواهیم داد.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با اشاره به اینکه با هماهنگی با اتاق بازرگانی ۱۰۰ بنگاه اقتصادی ۱۰۰ هنرستان ما را  تجهیز می کنند، گفت: تفاهنامه این کار هم امروز امضا می شود. وی با بیان اینکه از فروردین تا امروز ما در مجمع خیرین مدرسه ساز ۶۰ روز کاری بیشتر نداشتیم که ۶۰ تفاهمنامه را در دستور کار قرار دادیم ،گفت: نهاد مقدس مدرسه سازی پرافتخار ترین نهاد مردمی کشور است که امروز در راستای اصلی ترین نیاز کشور که آموزش و پرورش است خدمات ارائه می دهد. ملااحمدی خاطرنشان کرد: سند توسعه کشور فقط در آموزش و پرورش نگاشته می شود نه هیچ جای دیگر و همه تلاش های خود را باید معطوف به این کنیم که به آموزش و پرورش کشور به عنوان رکن اساسی توجه شود.

وی در خاتمه خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در مجمع خیرین مدرسه ساز سرمایه خود را به میدان می آوریم شما هم برنامه خود را بیاورید. من به نمایندگی از ۴۰ هزار خیر مدرسه ساز کشور می گویم اگر شما برنامه داشته باشید هرآنچه سرمایه بخواهد خیرین تأمین می کنند  و کنار آموزش و پرورش هستند چون معتقدند هیچ راهی غیر از توسعه و توجه به آموزش و پرورش برای توسعه کشور وجود ندارد.

 

* اصفهان در امر خیر مثل قله ای بلند دارای چشم انداز است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این گردهم آیی با بیان اینکه ما به یک اصل معتقدیم و در شعار جشنواره بیست و ششم  مجمع خیرین مدرسه ساز آن را مورد تأکید قرار داده ایم و گفت: این اصل آن است که خیرین مدرسه ساز پیشران ایران قوی هستند. کاملاً برای ما محرز است که ایران در مسیر قوی بودن قرار گرفته است. رشد و تعالی ایران و تمدنسازی در کشورمان در همه عرصه های علمی، فناوری و تکنولوژی توسط کسانی به وجود می آید که روزی در مدارسی که شما خیرین ساخته اید درس خوانده اند.

حمیدرضا خان محمدی با بیان اینکه در ۱۰۱۰ روز دولت خدمتگزار ۳۲ هزار کلاس درس ساخته شده است به نقل از  مخبر، معاون اول رئیس جمهور شهید، گفت: در احداث ۱۰۰ درصد این کلاس ها خیرین نقش داشته اند؛ یعنی عجین شدن نقش مردم در مهمترین رکن نظام جمهوری اسلامی ایران. وی با بیان اینکه کشور ما پر از  استعداد است و این استعداد در مدارس شکوفا شده و جهش می یابد خاطرنشان کرد: این مدارس را خیرین مدرسه ساز احداث می کنند؛ پس خیرین  بزرگوار در راهبردی ترین کار نظام نقش دارند و پیشرانان ایران قوی هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه رئیس جمهور در آخرین دیدار خود خیرین را شریک راهبردی کشور معرفی کردند، گفت: برای ایشان مدرسه سازی توسط خیرین و پیگیری امور خیرین بسیار مهم بود. وی افزود: ۴۰۰۰ میلیارد تومان در این ۱۰۰۰ روز گذشته از دولت سیزدهم توسط دولت برای تأمین بخش دولتی پروژه های خیرین هزینه شده است. وی با تأکید بر اینکه شهر اصفهان در امر خیر مثل قله ای بلند دارای چشم انداز و قابل توجه بوده است، افزود: ما در ایستگاه ۲۴ جشنواره دراینجا حضور پیدا کردیم و به عدد ۱۵۰۰ تومان  تعهدات خیرین رسیدیم که بالای ۱۰۰۰ میلیارد آن تحقق پیدا کرده و به سرعت در حال پیشرفت است.

خان محمدی با اشاره به اینکه مردم  اگر پای کار بیایند همه مسائل را در کسری از ثانیه حل می کنند، گفت: خصوصاً مردم اصفهان. شما اصفهانی ها نه تنها مسائل استان خودتان را که کم هم نیست؛ از فرونشست گرفته تا چالش ترکیب جمعیتی حل می کنید، بلکه به استان هایی که نیازمند کمک هستند می روید و مردانه پای کار می ایستید و بدون ذکر اسم و نام در سایر استان هایی که نیازمند توجه هستند فعالیت می کنید. دستمریزاد که شاگرد ممتاز کار خیر در جریان مدرسه سازی هستید.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در اول انقلاب ۵/۱ متر مربع سرانه فضای آموزشی ما بوده، گفت: الان به همت خیرین به سرانه ۲۲/۵ مترمربع رسیده ایم. اعداد مهم نیستند آن نگرش و معرفتی که در این کار وجود دارد مهم است.

وی افزود: اعتقاد داریم چیزی مهمتر از مدرسه سازی نیست اگر قرار است زندان ها بسته شود، اگر قرار است تصادفات کاهش پیدا کند، اگر قرار است مصرف بهینه انرژی رواج یابد و جامعه فرهنگی داشته باشیم راهش تأسیس مدرسه است؛ آن هم با فضای استاندارد و با بهترین امکانات.

وی در پایان با بیان اینکه اگر روزی در شهری در فصل تابستان خنک ترین مکان مدارس بودند نه بانک ها می توانیم  مدعی شویم در راستای عدالت قرار گرفته ایم، تأکید کرد: اگر بهترین مکان های ما بانک ها و  بنگاه هایی باشند که خلق پول می کنند ما قاعدتاً به نقطه مطلوب در بحث تولید، توسعه و رشد کشور نمی رسیم.

 

*خیرین پیشران ایران قوی هستند

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان نیز در این جلسه در سخنان کوتاهی با تشکر از حضار ابراز امیدواری کرد که خروجی این جلسه و این جشنواره که تحت عنوان «خیرین مدرسه ساز پیشران ایران قوی» نامگذاری شده احداث مدارسی باشد که فقرتحصیلی، تراکم کلاسی و غیراستاندارد بودن را از بین برده و ایمنی در برابر زلزله را برای دانش آموزان ما به ارمغان بیاورد.

ناصر فتحی با بیان اینکه ما  افتخار می کنیم که خادم شما خیرین مدرسه ساز هستیم و در کنار شما تلاش می کنیم، افزود: خیرین واقعاً پیشران ایران قوی هستند؛ خیرین موتور عدالت آموزشی بوده و در دولت خدمتگزار به عنوان یک نهاد مردمی و یک جهاد مدرسه سازی در استان به ما کمک می کنند.

وی گفت: عدالت آموزشی در روستاها و در شهرها و در نقاط حاشیه نشین توسط خیرین مدرسه ساز زنده می شود و ما مدیون شما هستیم.

منبع
زاینده رود
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید