کد خبر:15677
پ
۶۳۰۷۲۶۲۸
/مطالبه‌گری از رئیس‌ جمهور آینده/

رئیس‌ جمهور باید استراتژی فعال در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد

یک استاد علوم سیاسی با اشاره به چالش‌های کشور در سه حوزه اقتصاد، فرهنگ‌ و سیاست‌خارجی، گفت: رئیس‌ جمهور آینده باید برنامه‌های جامع و عملیاتی برای رفع چالش‌ها و حل مشکلات در این سه حوزه داشته باشد. علی امیدی با اشاره به مهم‌ترین مطالبه از رئیس جمهور آینده، اظهار کرد: ما رئیس جمهوری نیاز داریم […]

یک استاد علوم سیاسی با اشاره به چالش‌های کشور در سه حوزه اقتصاد، فرهنگ‌ و سیاست‌خارجی، گفت: رئیس‌ جمهور آینده باید برنامه‌های جامع و عملیاتی برای رفع چالش‌ها و حل مشکلات در این سه حوزه داشته باشد.

علی امیدی با اشاره به مهم‌ترین مطالبه از رئیس جمهور آینده، اظهار کرد: ما رئیس جمهوری نیاز داریم که استراتژی ملی داشته باشد، آن را در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی فعالانه اجرا کند و نسبت به عدم اجرا هم پاسخگو باشد و با این روند بتواند وضعیت سیاسی اقتصادی و فرهنگی ایران را متحول کند.

وی ادامه داد: کشور نیاز به رئیس جمهوری که درگیر روزمرگی شود و برنامه‌های تکراری این سال‌ها را به‌صورت روتین اجرا کند، ندارد، بلکه رئیس جمهور آینده باید در ابعاد مختلف برنامه‌های کاربردی و عملیاتی داشته باشد.

این عضو هیئت‌ علمی دانشگاه اصفهان بیان کرد: مسائل معیشتی و مشکلات اقتصادی مهم‌ترین چالش ما هستند که رئیس‌ جمهور آینده باید برنامه‌های جامع و عملیاتی برای کاهش تورم، کاهش فقر و افزایش توسعه اقتصادی کشور داشته باشد. کاندیداهای ریاست جمهوری باید از آرمانگرایی بپرهیزند و برنامه‌های عملیاتی و قابل اجرای خود را برای مسائل اقتصادی برای مردم بیان کنند.

امیدی گفت: عرصه دوم پرچالش برای کشور ما حوزه سیاست خارجی و تحریم‌های ظالمانه است که باید با کنشگری موثر برطرف شود. از سوی دیگر، در بعد فرهنگی هم تنش‌هایی بویژه در موضوع حجاب ایجاد شده و دولتی که مورد وثوق همه گروه‌های اجتماعی است باید برای رفع و حل آن برنامه‌های کارشناسی‌شده اجرا کند.

وی با اشاره به تفاوت این انتخابات با انتخابات‌ پیشین، اظهار کرد: در این انتخابات برخلاف برخی دوره‌ها، همه گروه‌های مردم نماینده خود را در میان کاندیداها می‌بینند و این اتفاق خوبی است. کم‌کم فضای جامعه به سمت شور انتخاباتی می‌رود و تنور انتخابات گرم‌تر می‌شود و به همین دلیل مشارکت بیشتری هم انتظار می‌رود. با پخش شدن برنامه‌های تلویزیونی و مناطره‌ها، فضای انتخاباتی در کشور شکل گرفته است و کاندیداها تلاش دارند با بیان مسائل جذاب برای جامعه بدنه اجتماعی برای خود ایجاد کنند.

این استاد  دانشگاه افزود: فضای دوقطبی انتخاباتی در حال شکل‌گیری است و هرچه زمان می‌گذرد، تشدید می‌شود که البته در جلب آرا و بالا بردن مشارکت هم موثر است.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید