در آخرین توقفگاه قطار ۲۴ در سال ۱۴۰۳ دو سرنشین اصفهانی با نتیجه مشابه یک بر یک در برابر رقبای خود متوقف شدند. طلایی پوشان دیار زاینده رود با تقسیم امتیازات در ایستگاه ۲۳ با میزبان شمالی خود واگن شماره ۲ را به سرخپوشان پایتخت واگذار کرده و به سومین واگن قطار کوچ کردند. همشهری سبزپوش سپاهان اما شانس آورد که با وجود متوقف شدن در اردوگاه خودی در برابر آبی پوشان پایتخت توانست از لغزش همسایه بالانشین خود استفاده کرده و به واگن شماره ۸ نقل مکان کند؛ با این حساب، دو مسافر اصفهانی قطار ۲۴ با مستقر شدن در واگنهای شماره ۳ و ۸ ، حرکت خود به سمت ایستگاه ۲۴ را در سال آینده استارت خواهند زد.
قطار ۲۴ در حالی در آخرین روزهای سال ۱۴۰۳ به ایستگاه ۲۳ رسید که برای رسیدن به مقصد نهایی در سال آینده ۷ ایستگاه دیگر در پیش دارد. تراکتور آخرین مسافری بود که با برتری در برابر گل گهر سیرجان به حرکت خود در سال جاری با این لوکوموتیو پایان داد آن هم در حالی که با هدایت دراگان اسکوچیچ موفق شد با کسب ۴۸ امتیاز همچنان نخستین واگن قطار را در قرق خود داشته باشد. این کوپه ۲ روز و در غیبت سرخپوشان تبریزی به صورت موقت در اختیار سرخپوشان تهرانی بود اما در نهایت به تی تیها رسید. مدافع عنوان قهرمانی اگرچه موفق نشد صدر را از چنگ تراکتور در بیاورد اما پس از مدتها توانست با برتری ۲ بر صفر در برابر ملوانان و با توجه به لغزش سپاهان در برابر نساجی، جایگاه مسافر اصفهانی را در واگن دوم تصاحب کند.
این در حالی است که دو مسافر شمالی قطار لیگ با وجود شکست در برابر پرسپولیس و متوقف کردن ارتش طلایی اصفهان، از جای خود تکان نخوردند. ملوان خوش شانس بود که سبزپوشان اراکی در ایستگاه ۲۳ مغلوب سرخپوشان خوزستانی شدند چرا که آلومینیوم در صورت برتری در برابر فولاد میتوانست با ۳۱ امتیاز از سربازان زارع پیشی گرفته و جای آنها را در واگن شماره ۶ تصاحب کند. از آن طرف اما شانس با نساجی چیها یار نبود و آنها با وجود متوقف کردن سپاهان مدعی نتوانستند از جای خود در پانزدهمین واگن تکان بخورند چرا که همسایههای بالانشین این تیم یعنی مس و شمس آذر نیز در برابر رقبای خود امتیاز به دست آوردند. در این بین شمس آذر با برتری در برابر هوادار قعرنشین توانست از توقف مس در مصاف با استقلال خوزستان استفاده کند و با تصاحب جای مسافر رفسنجانی از واگن چهاردهم به واگن سیزدهم نقل مکان کند. تساوی بدون گل آبی پوشان خوزستانی در برابر نارنجی پوشان رفسنجانی باعث تنزل جایگاه مسافر اهوازی قطار لیگ هم شد و این تیم از واگن شماره ۱۱ به دوازدهمین واگن کوچ کرد.
خیبر خرم آباد اما از این موقعیت استفاده کرد و با برتری در برابر چادرملو اردکان، دیگر سرنشین تازه وارد قطار، خود را از کوپه شماره ۱۲ به کوپه شماره ۱۱ رساند. اردکانیها که در ایستگاه ۲۲ بالاتر از ذوب آهن و استقلال در هشتمین واگن مستقر شده بودند با تحمل شکست ۲ بر صفر در برابر میزبان تازه وارد خود سقوط دو ردیفی در آخرین ایستگاه سال ۱۴۰۳ را تجربه کردند.
راند آخر جدال مسافران قطار ۲۴ در سال ۱۴۰۳ به جابه جایی یک یا دو کوپه ای ۹ مسافر ختم شد در حالی که ۶ سرنشین از جایگاه خود تکان نخوردند. در این بین تراکتور و هوادار چند هفته ای است که در صدر و قعر را جاخوش کرده اند و فارغ از هر نتیجه ای با استقرار در اولین و آخرین واگن قطار به حرکت خود ادامه میدهند؛ اتفاقی که در صورت استمرار در ۷ ایستگاه باقیمانده در سال ۱۴۰۴ میتواند به قهرمانی سرخپوشان تبریزی و حذف بنفش پوشان تهرانی از قطار لیگ برتر منجر شود.
مرضیه غفاریان