مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: دعوت از اینفلوئنسرها برای معرفی جاذبههای گردشگری اصفهان را نمیتوان محدود به زمان جاری بودن زاینده رود کرد بلکه برنامهریزی جامعتری در دستور کار است.
معادل فارسی کلمه اینفلوئنسر( Influencer)، «تاثیرگذار» است و به طور کلی به افرادی گفته می شود که قدرت تاثیرگذاری بر نظر دیگران و هدایت افکار آنها را دارند و در فضای مجازی فعالیت میکنند.
امیر کرمزاده روز سهشنبه با تاکید به لزوم برنامهریزی جامع برای حضور اینفلوئنسرها در اصفهان، افزود: هدف ما این نیست که تنها در یک دوره ده روزه و همزمان با فعال بودن رودخانه، از این افراد دعوت کنیم، بلکه باید برنامههای متنوع و جامعی برای معرفی تمامی ظرفیتهای گردشگری استان تدوین شود.
وی اظهار داشت: اداره کل بازاریابی و گردشگری خارجی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، با هدف آشنایی هرچه بیشتر با ظرفیتهای گردشگری کشور، اقدام به دعوت از اینفلوئنسرهای کشورهای هدف گردشگری ایران و استانهای مرتبط میکند.
کرمزاده با اشاره به تجربه موفق پروژه «ایران سلام» در سال گذشته یادآور شد: این پروژه که با محوریت چهار موضوع طبیعت و تنوع اقلیمی، تاریخی و فرهنگی، جاده ابریشم و خوراک در ۱۲ استان کشور برگزار شد، با استقبال خوبی از سوی اینفلوئنسرهای چینی مواجه شد.
وی افزود: در جریان این برنامه، ۲۰ اینفلوئنسر جوان چینی از اصفهان بازدید کردند.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در خصوص زمان دعوت اینفلوئنسرها گفت: برنامهریزی برای دعوت از این افراد با در نظر گرفتن موضوعات مختلفی از جمله شرایط کشور مبدا صورت میگیرد.
کرمزاده افزود: به عنوان مثال، در اسفندماه گذشته که مصادف با عید چینی بود و گردشگران چینی برای مسافرت زمان داشتند، برنامههای ویژهای در نظر گرفته شد.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی (یک هزار و ۹۴۰ اثر ملی و ۱۵ اثر ثبت جهانی) و افزون بر ۶۰۰ خانه تاریخی و جاذبههای مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی در کانون توجه گردشگران قرار دارد.








