کد خبر:15884
پ
۲۳۱۰۹۶۱_۲۶۸

ثبت ۲۳ هزار قرارداد رهن و اجاره از اصفهان در سامانه «خودنویس»

کارشناس حوزه مسکن و ساختمان اداره‌ کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: بیش از ۲۳ هزار قرارداد رهن و اجاره توسط مشاوران املاک و شهروندان این استان از سال گذشته تاکنون در سامانه «خودنویس» ثبت شده است.  سامانه خودنویس با هدف کاهش هزینه‌های واسطه‌گری، مالی و غیرمالی معاملات مسکن از طریق ثبت رایگان قراردادهای اجاره توسط […]

کارشناس حوزه مسکن و ساختمان اداره‌ کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: بیش از ۲۳ هزار قرارداد رهن و اجاره توسط مشاوران املاک و شهروندان این استان از سال گذشته تاکنون در سامانه «خودنویس» ثبت شده است.

 سامانه خودنویس با هدف کاهش هزینه‌های واسطه‌گری، مالی و غیرمالی معاملات مسکن از طریق ثبت رایگان قراردادهای اجاره توسط متعاملان از سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است.

پایگاه خبری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان روز دوشنبه به نقل از مهدی حق‌شناس اضافه کرد: ۲۷ هزار درخواست قرارداد از استان اصفهان تاکنون در سامانه خودنویس ایجاد شده که از بین آنها ۲۳ هزار مورد، تکمیل و به صدور کد رهگیری منجر شده است.

نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان در کارگروه املاک و مستغلات استان اظهار کرد: سامانه خودنویس برای رفاه حال هموطنان و به‌منظور نظارت و کنترل قیمت مسکن ایجاد شده است تا مردم بتوانند به‌صورت رایگان قراردادهای ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.

حق‌شناس با بیان اینکه قراردادهای اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان باید در سامانه خودنویس ثبت شوند، اضافه کرد: دریافت کد رهگیری در این سامانه علاوه بر مشاوران املاک، توسط مردم نیز بعنوان متعاملان به‌صورت رایگان امکان‌پذیر است.
وی خاطرنشان کرد: تعیین سقف اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن به تفکیک استان‌ها در روزهای آینده ابلاغ می‌شود و شاهد کنترل بازار اجاره املاک مسکونی خواهیم بود.
وی گفت: با توجه به تکالیف قانونی مندرج در قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، هرگونه افزایش اجاره بها توسط موجران و مشاوران املاک بر خلاف مصوبات شورای عالی مسکن موجب پیگرد قرار خواهد گرفت و قانونگذار مجازات‌هایی را درباره رعایت نکردن این موضوع وضع کرده است.

سامانه خودنویس از سال گذشته تاکنون با ثبت رایگان قرارداد اجاره در اختیار عموم مردم قرار گرفته است و موجران و مستاجران می توانند در این سامانه به شکل قانونی قراردادهای اجاره خود را ثبت کنند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید