کد خبر:14236
پ
۱۷۱۱۷۲۹۲۶
در اردیبهشت امسال

بیشترین تخلف سرعت در اصفهان در جاده‌های فرودگاه و بهارستان ثبت شد

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: بیشترین درصد تخلف سرعت خودروها در جاده‌های استان در اردیبهشت امسال در محورهای فرودگاه اصفهان (قهجاورستان) و بهارستان ثبت شده است. مریم تاکی روز دوشنبه افزود: بیشترین درصد تخلف سرعت خودروها پس از محورهای فرودگاه و بهارستان مربوط به خمینی شهر- نجف […]

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: بیشترین درصد تخلف سرعت خودروها در جاده‌های استان در اردیبهشت امسال در محورهای فرودگاه اصفهان (قهجاورستان) و بهارستان ثبت شده است.

مریم تاکی روز دوشنبه افزود: بیشترین درصد تخلف سرعت خودروها پس از محورهای فرودگاه و بهارستان مربوط به خمینی شهر- نجف آباد، اردستان – نطنز (آزادراه کنار گذر شرق- کیلومتر یک) و آزادراه شاهین‌شهر – اصفهان(آزادراه معلم) است.

تاکی ادامه داد: سرعت متوسط خودروها در محورهای استان در اردیبهشت امسال ۸۷ کیلومتر بر ساعت گزارش شد که نسبت به ماه پیش از آن یک درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به ثبت ۳۳ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۷۰۹ تردد خودرو در جاده‌های استان اصفهان در اردیبهشت امسال، اظهار کرد: متوسط تردد ساعتی ثبت شده در سامانه‌های پلاک‌خوان و تردد شمار برخط استان به ۴۲۵ خودرو در ساعت رسید که نسبت به فروردین گذشته سه درصد افزایش یافته است.

تاکی با بیان اینکه متوسط تردد روزانه وسایل نقلیه سبک نیز حدود ۲۶ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: بیشترین تردد وسایل نقلیه در اردیبهشت ماه مربوط به روز پانزدهم با یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۱۲۴ و کمترین در هفدهم اردیبهشت با یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۴۸۹ تردد ثبت شده است.

به گفته وی، ساعت اوج تردد نیز روز دوشنبه سی و یکم اردیبهشت ساعت ۱۷ تا ۱۸ با ۶ هزار و ۳۳۶ تردد در ساعت گزارش شد.
مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی میزان تردد ورودی به استان و همچنین کاهش هشت درصدی تردد خروجی از استان در اردیبهشت نسبت به فروردین امسال گفت: تردد ورودی به استان در اردیبهشت امسال ۲ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۹۰ و خروجی از استان ۲ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۸۱۸ تردد بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تردد خودروها به ترتیب در محورهای شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، شهرضا، تیران و کرون و کاشان به ثبت رسید، خاطرنشان کرد: بیشترین متوسط سرعت نیز به ترتیب در محورهای شهرستان‌های نطنز، گلپایگان، اردستان، زرین‌شهر و خمینی‌شهر ثبت شده است.
تاکی با بیان اینکه حدود ۲۲ درصد از کل ترددها به ناوگان سنگین اختصاص داشته و نسبت به ماه گذشته حدود پنج درصد افزایش یافته است، افزود: بیشترین درصد تردد ناوگان سنگین به ترتیب در محورهای رامشه – ابرکوه، خمینی شهر- نجف آباد، خور- انارک (خور- سه راهی جندق)، خمینی‌شهر- نجف‌آباد و مورچه‌خورت- میمه (سه‌راهی نطنز- مورچه‌خورت) ثبت شده است.
وی با بیان این که ۵۹ درصد از پلاک های مشاهده شده در استان در اردیبهشت مربوط به پلاک‌های بومی بود، اظهار کرد: استان‌های تهران، فارس، چهارمحال و بختیاری، یزد و خوزستان به ترتیب با ۱۰، هفت، ۶، ۲ و ۲ درصد بیشترین سهم تردد پلاک‌های غیر بومی را در اصفهان داشتند.
مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان تصریح کرد: ۳۳ درصد پلاک‌های غیربومی در اردیبهشت سالجاری ماندگاری کمتر از یک روز در استان داشتند.

 ۱۴۴ سامانه تردد شمار در جاده‌های استان اصفهان فعال است.

این استان با ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه، بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید