فقط ۵ ایستگاه دیگر تا قطار ۲۴ به مقصد برسد و رقابت بین مسافران واگنهای ابتدایی و انتهایی بالا گرفته است. با این حال در ایستگاه بیست و پنجم و البته تا پیش از دیدار به تعویق افتاده خیبر و شمس آذر، فقط جایگاه ۴ سرنشین قطار لیگ تغییر یافت؛ مهمتر آنکه با توجه به برتری تراکتور در برابر استقلال و تساوی دو همسایه نزدیک تی تیها با رقبایشان دراین ایستگاه، فاصله مسافر تبریزی نخستین واگن با تعقیب کنندگانش بیشتر شد. حالا شانس پرشورها برای کسب اولین جام در رقابتهای لیگ برتر افزایش یافته است.
شاگردان اسکوچیچ با وجود یک بازی کمتر نسبت به سپاهان و پرسپولیس باکسب ۵۴ امتیاز همچنان واگن شماره یک را در قرق خود در آورده اند. هرچند طلایی پوشان اصفهانی با پیروزی در برابر آلومینیوم باز هم موفق نمیشدند جایگاه تی تیها را تصرف کنند اما حالا و با متوقف شدن در اراک فاصله سربازان شکست ناپذیر کارترون با سرخپوشان تبریزی از ۲ امتیاز به ۴ امتیاز افزایش یافته است. سپاهان شانس آورد که سرخپوشان تهرانی در ایستگاه ۲۵ در برابر آبی پوشان خوزستانی متوقف شدند و گرنه مدافع عنوان قهرمانی در صورت کسب ۳ امتیاز این بازی در امتیاز ۵۰ به تیم اصفهانی میرسید.
در این میان پرسپولیس هم با وجود تقسیم امتیاز با مهمان جنوبی خود از خوش شانسی صدرنشینان در ایستگاه بیست و پنجم بی نصیب نماند؛ چرا که سرخپوشان اهوازی، یعنی همسایه دیوار به دیوار پرسپولیس در قطار لیگ هم در این ایستگاه در برابر حریف سیرجانی خود متوقف شد تا فاصله امتیازی شاگردان یحیی با شاگردان کارتال روی همان عدد ۶ باقی بماند؛ البته فولادسازان یک بازی کمتر نسبت به رقیب تهرانی خود انجام داده اند و در صورت برتری در این بازی به ۳ امتیازی سرخپوشان پایتخت خواهند رسید.
گل گهر هم با وجود تساوی یک بر یک با میزبان جنوبی اش خوش اقبال بود چراکه با توجه به مغلوب شدن همسایه دیوار به دیوار شاگردان تارتار در ایستگاه بیست و پنجم در برابر رقیب قعر جدولی شان، فاصله امتیازی سیرجانیها با ملوانان علیرغم ناکامی در کسب پیروزی در برابر فولاد از ۲ امتیاز به ۳ امتیاز افزایش یافت. البته قوهای سپید انزلی هم با وجود شکست خوردن در برابر هوادار و ناکامی در تصاحب واگن شماره ۵ باز هم جزو مسافران بدشانس ایستگاه ۲۵ قرار نمیگیرند، چرا که از سویی دیگر بخت با این تیم شمالی یار بود که سبزپوشان اصفهانی هم در این ایستگاه در برابر مهمان اردکانی مغلوب شدند آن هم در حالی که ذوب آهن با برتری در برابر چادرملو میتوانست ششمین واگن را از قرق تیم زارع دربیاورد اما همچنان در هفتمین واگن مستقر ماند.
توقف ایرالکو در برابر همشهری ذوب آهن هم به سود مسافرسبزپوش اصفهانی قطار ۲۴ تمام شد چراکه سبزپوشان اراکی در صورت برتری در برابر سپاهان علاوه بر به خطر انداختن جایگاه طلایی پوشان دیار زاینده رود در رده دوم میتوانستند هفتمین واگن را هم از دست گاندوها در آورند.
شاگردان مجتبی حسینی اما مانند سرنشینان هفت واگن ابتدایی قطار لیگ خوش شانس نبودند. این تیم اراکی با تقسیم امتیاز با مهمان اصفهانی خود، جایگاهش را در رده هشتم از دست داد و به نهمین واگن نقل مکان کرد. چادر ملو اما با کسب سوغات ۳ امتیازی از فولادشهر خوش شانس ترین مسافر ایستگاه ۲۵ بودند. این سرنشین تازه وارد قطار لیگ ضمن بهره گیری از تساوی آلومینیوم، از شکست آبی پوشان تهرانی در برابر سرخپوشان تبریزی، متوقف شدن آبی پوشان خوزستانی در برابر سرخپوشان تهرانی و تعلیق بازی خیبر و شمس آذر به دلیل بارندگی بهره برد و جایگاه خود را از واگن شماره ۱۲ به هشتمین واگن ارتقا داد.
از آن طرف در قعر جدول هم با توجه به پیروزی هوادار در مصاف با ملوانان و قناعت مس و نساجی به تقسیم امتیازات با یکدیگر، امید بنفش پوشان تهرانی برای رزرو بلیت قطار ۲۵ زنده شد. سرنشینان آخرین واگن قطار اگرچه همچنان با استقرار در کوپه انتهایی به حرکت خود ادامه خواهند داد اما حالا فاصله هوادار با مسافران رفسنجانی و مازندرانی کاهش یافته و شانس این تیم برای تصاحب جایگاه دو همسایه بالانشین خود در ۵ ایستگاه باقیمانده و فرار از سقوط افزایش یافته است. هرچه قطار شماره ۲۴ به ایستگاههای پایانی نزدیک تر میشود رقابت بین سرنشینان واگنهای ابتدا و انتهای این لوکوموتیو اوج میگیرد.
مرضیه غفاریان