سپاهان با برتری ۳ بر صفر در آخرین بازی ایستگاه شماره ۱۱ خود را به واگن شماره ۳ رساند. طلاییپوشان اصفهانی که بیست و پنجمین سفرشان با قطار لیگ را طوفانی آغاز نکرده بودند، پس از ۶ ایستگاه شکست ناپذیری، آرام آرام به واگن های ابتدایی نزدیک شدند. شاگردان محرم در حالی همسایه دیوار به دیوار پرسپولیس شده اند که هر دو تیم در امتیاز ۱۸ برابر هستند اما سرخپوشان تهرانی یک بازی بیشتر از زردپوشان دیار زاینده رود انجام داده اند و به حکم برتری در جدال رو دررو یک ردیف بالاتر از رقیب اصفهانی خود مستقر شده اند؛ با وجود این، سپاهانی ها فرصت دارند تا با برتری در بازی معوقه در برابر آبی پوشان پایتخت، هم از سرخپوشان این دیار پیشی بگیرند و هم اینکه واگن شماره یک را از چنگ استقلال در آورند. شاگردان ساپینتو در ایستگاه شماره ۱۱ با برتری یک بر صفر در برابر فولاد هم خودشان را از کوپه شماره ۲ به اولین واگن قطار رساندند و هم اینکه زمینه ساز صعود یک رده ای سبزوسفیدپوشان اصفهانی شدند.
ذوب آهن با وجود توقف یک بر یک در فولادشهر و در مصاف با مهمان خرم آبادی خود، خوش شانس بود که با شکست همسایه خوزستانی اش در برابر استقلال توانست از واگن شماره ۱۳ به دوازدهمین کوپه نقل مکان کند. اما هم امتیاز بودن شاگردان حدادی فر با سربازان یحیی و خودروسازان که با ۱۱ امتیاز در تعقیب گاندوها هستند و همچنین فاصله کم دو تیم قعرنشین یعنی پیکانِ ۹ امتیازی و مسِ ۷ امتیازی با آنها ثابت می کند که هنوز ذوبی ها از منطقه خطر نگریخته اند و این مسافر اصفهانی برای بهبود جایگاه خود و فرار از مهلکه سقوط به رده های پایین تر باید هرطور شده در ۴ ایستگاه باقیمانده دور رفت پیروز از میدان خارج شود. همانطور که دیگر همشهری طلایی پوش ذوب آهن نیز برای صدرنشینی و عقب نیافتادن از کورس مدعیان نیاز مبرمی به ۱۲ امتیاز باقیمانده در نیم فصل نخست این رقابت ها دارد.
اما رقابت مسافران قطار ۲۵ بسیار فشرده، نفسگیر و تنگاتنگ است. بهترین شاهد بر این مدعا هم جا به جایی ۱۳ سرنشین این لوکوموتیو در ایستگاه شماره ۱۱ است. در این میان آلومینیوم اراک، استقلال خوزستان و مس رفسنجان تنها تیم هایی بودند که در این ایستگاه از جای خود در واگن های شماره ۱۰ و ۱۱ و آخرین کوپه قطار تکان نخوردند. بیشترین تغییر در این ایستگاه که البته بدترین تغییر هم بود به مسافر شمالی قطار تعلق می گیرد. ملوانان با شکست یک برصفر در برابر پیکان با ۴ رده تنزل از واگن شماره ۵ به واگن نهم کوچانده شدند. در نقطه مقابل سربازان زارع اما تیم های تراکتور و گل گهر قرار داشتند. مسافر تبریزی با برتری ۳ بر یک در برابر چادر ملو، هم خودش را از واگن شماره ۸ به پنجمین واگن رساند و هم زمینه ساز سقوط ۳ رده ای اردکانی ها و صدرنشینی آبی پوشان پایتخت شد. چرا که تیم اخباری که پیش از این در واگن ابتدایی مستقر بود با مغلوب شدن در برابر مدافع عنوان قهرمانی تا واگن چهارم عقب نشینی کرد.
از آن طرف سرنشین سیرجانی قطار هم با برتری در برابر آبی پوشان خوزستانی و کسب سوغات ۳ امتیازی از جنوب موفق شد خود را از نهمین واگن به ششمین کوپه برساند. خیبر و فجر هم با تقسیم امتیازات در ایستگاه شماره ۱۱ با میزبانان اصفهانی و اراکی خود هرکدام با یک رده سقوط در واگن های شماره ۷ و ۸ مستقر شدند. شمسآذر نیز با شکست ۲ بر ۱ در قزوین مقابل پرسپولیس، جای خود در واگن شماره ۱۴ را به خودروسازان واگذار و خودش به واگن پانزدهم سقوط کرد تا حالا نزدیک ترین تیم به رفسنجانی ها قعرنشین باشد.
اما بدون شک ایستگاه شماره ۱۲ یکی از حساس ترین ایستگاه های قطار ۲۵ خواهد بود؛ جایی که قراراست سرخابی های پایتخت در دربی که در اراک بر گزار می شود رو به روی هم صف آرایی کنند. بدون شک تقسیم امتیازات بین این دو سرنشین تهرانی واگن های ابتدایی بیشتر از همه به سود سپاهان خواهد بود. زردپوشان اصفهانی منتظر لغزش استقلال و پرسپولیس در ایستگاه بعدی هستند تا با برتری در برابر فجرسپاسی شیراز، باز خود را بالا کشیده و یکی از واگن های شماره یک یا ۲ را طلایی کنند.
پربیراه نیست اگر مدعی شویم با توجه به نزدیکی سایر مسافران قطار به یکدیگر، در این توقفگاه و ایستگاه های پایانی دور رفت، هر امتیاز برای هریک از آنها حکم یک واگن دارد؛ هر پیروزی می تواند سرنشینی را از واگن انتهایی قطار لیگ تا کوپه های میانی بالا بکشد و هر شکست نیز می تواند مسافری را از واگن های میانی، مستقیماً به دهلیزهای انتهایی لوکوموتیو شماره ۲۵ تبعید کند.
مرضیه غفاریان








