سپاهان دوباره واگن اول قطار ۲۴ را تصاحب کرد. طلایی پوشان که در ایستگاه دوازدهم مجبور به ترک نخستین واگن به نفع تی تیها شده بودند در پایان ایستگاه چهاردهم با گلباران کردن هوادار در حضور هواداران پرشورشان جایگاه خود را پس گرفتند. البته این نساجی چیها بودند که با متوقف کردن مهمان تبریزی شان در مازندران راه را برای صدرنشینی دوباره تیم اصفهانی هموار کردند. این بار شاگردان پاتریس کارترون بر خلاف ایستگاه ۱۳ که نتوانستند از شکست سربازان اسکوچیچ برای بازگشت به صدر بهره ای ببرند با بدرقه کردن مهمان تهرانی خود با ۵ گل از لغزش تی تیها استفاده کرده و دوباره واگن اول را به نام خود زدند.
ایستگاه ۱۴ علاوه بر سپاهان برای دیگر سرنشین اصفهانی قطار ۲۴ هم خوش یمن بود. ذوب آهن هم مانند همشهری طلایی پوش خود در این ایستگاه با غلبه بر حریف خود و البته با توجه به امتیاز از دست دادن همسایههای بالانشین اش موفق شد از واگن هفتم به واگن پنجم نقل مکان کند. سربازان ربیعی با برتری ۲ بر یک در برابر میزبان رفسنجانی خود، طلسم شکست ناپذیری مس در برابر گاندوها را شکستند و به امتیاز ۲۰ رسیدند. با توجه به متوقف شدن چادرملو و ملوان در برابر مهمانان خود، ذوب توانست از این دو تیم سبقت بگیرد. قوهای سپید انزلی پس از آنکه درایستگاه ۱۳ توسط گاندوها به تور افتادند، در چهاردهمین ایستگاه در مصاف با سبزپوشان اراکی به تساوی تن دادند و با ۱۹ امتیاز جایگاه خود را به سبزپوشان اصفهانی واگذار کرده و به واگن شماره ۶ کوچ کردند. اردکانیها هم در مصاف با استقلال در خانه متوقف شدند تا با ۱۹ امتیاز از واگن ۶ به واگن ۷ منتقل شوند. با این نتیجه، آبی پوشان پایتخت هم مجبور شدند واگن شماره ۹ را به سود آبی پوشان خوزستانی ترک کرده و به واگن دهم نقل مکان کنند.
استقلال خوزستان هم در این ایستگاه با توجه به تقسیم امتیازات با دیگر سرنشین خوزستانی قطار مجبور شد یک رده پایین تر سکنی گزیند. در این بین گل گهر هم مانند ذوب آهن از امتیاز از دست دادن همسایههای بالانشین خود بهره برد و با کسب سوغات ۳ امتیازی از قزوین از واگن شماره ۱۱ به واگن شماره ۸ منتقل شد تا جای آبی پوشان خوزستانی را در این واگن بگیرد. آلومینیوم اراک تیمی بود که از رده دهم به رده یازدهم سقوط کرد.
جا به جاییهای زیادی در ایستگاه یکی مانده به آخر حرکت قطار ۲۴ در دور رفت لیگ برتر روی داد از جمله اینکه سرخپوشان اهوازی هم با توقف در مصاف با استقلال خوزستان پس از یک ایستگاه دوباره واگن شماره ۳ را به نفع سرخپوشان تهرانی ترک کرده و در چهارمین واگن مستقر شدند. پرسپولیس هم از مسافران خوش شانس ایستگاه ۱۴ بود که با برتری ۳ بر یک در برابر مهمان خرم آبادی خود و امتیاز از دست دادن فولاد توانست دوباره به سومین واگن برگردد. حالا مدافع عنوان قهرمانی میتواند امید داشته باشد تا در آخرین هفته نیم فصل با غلبه بر سرنشین آخرین واگن و شکست خوردن سرخپوشان تبریزی در برابر آبی پوشان خوزستانی یک رده دیگر بالا بیاید و همسایه دیوار به دیوار سپاهان صدرنشین شود.
این در حالی است که هوادار قعرنشین حتی در صورت شکست دادن پرسپولیس باز از جایگاه خود در واگن شماره ۱۶ تکان نخواهد خورد. جالب آنجاست که در ایستگاه چهاردهم نه تنها هوادار بلکه ۴ سرنشین واگنهای آخر قطار ۲۴ هم از جای خود تکان نخوردند. نساجی، مس، خیبر و شمس آذر همچنان با مستقر ماندن در واگنهای شماره ۱۲ تا ۱۵ به حرکت خود به سمت ایستگاه شماره ۱۵ ادامه خواهند داد. این در حالی است که شمس آذر اگر در ایستگاه آخر دور رفت حرکت قطار لیگ موفق به شکست دادن آلومینیوم سازان شود هم مقدمات صعود خود به ردههای بالاتر را فراهم میکند هم به سه همسایه همجوار خود برای بهبود جایگاهشان لطف بزرگی میکند.
مرضیه غفاریان