ایستگاه هفدهم برای سپاهان خوش یمن بود. طلایی پوشان اصفهانی قطار ۲۴ در ایستگاه ۱۷ موفق شدند با شکست دادن مهمان خرم آبادی خود دوباره واگن نخست را تصاحب کنند. در این بین نمیتوان از نقش سرخپوشان تهرانی در شکست دادن سرخپوشان تبریزی گذشت. سپاهان با برتری ۲ بر صفر در برابر خیبر در نقش جهان ۳۸ امتیازی شد و با توجه به غلبه ۲ بر صفر پرسپولیس بر تراکتور در ورزشگاه آزادی توانست جای خود را در صدر از تی تیها پس بگیرد. مسافران تبریزی قطار ۲۴ هم با این شکست خارج از خانه با ۳۵ امتیاز به واگن دوم نقل مکان کردند. شاگردان اسکوچیچ اگر هفته آینده در برابر سرنشینان آخرین واگن قطار هم مغلوب شوند آن وقت هیچ بعید نیست تا رده چهارم سقوط کنند. چرا که سرخپوشان اهوازی و سرخپوشان پایتخت حالا با ۳۴ و ۳۳ امتیاز ومستقر شدن در واگنهای سوم و چهارم مترصد کوچک ترین لغزش از سوی سرخپوشان تبریزی هستند تا جایگاه این تیم را تصاحب کنند.
پرسپولیس و فولاد با وجود برتری بر رقبایشان در هفدهمین ایستگاه از جای خود در جدول رده بندی لیگ برتر تکان نخوردند؛ با این حال، همچنان در کورس رقابت با مدعیان باقی ماندند و امیدواری آنها برای بهبود جایگاهشان در ایستگاههای پیش رو بیشتر از قبل شد. جالب آنجاست که این دو تیم مدعی و همسایه دیوار به دیوار در قطار ۲۴ فردا و در ایستگاه هجدهم باید در مقابل هم صف آرایی کنند. چه پرسپولیس فاتح این دیدار باشد و چه تیم یحیی، هیچ کدام موفق نمیشوند سند واگن شماره یک را حداقل در این ایستگاه (حتی با فرض شکست سپاهان در برابر میزبان قزوینی اش) به نام خود بزنند؛ اما برنده این میدان میتواند امید داشته باشد تا بلکه قعرنشین لیگ از سد تراکتور بگذرد تا بتواند به دومین واگن کوچ کند.
این در حالی است که هوادار پس از کسب تنها پیروزی خود در ایستگاه دهم در مسیر حرکت قطار لیگ در دوره بیست و چهارم این رقابتها نه تنها موفق به غلبه بر هیچیک از مسافران این لوکوموتیو نشده بلکه فقط ۲ امتیاز در ۷ ایستگاه پس از آن کسب کرده است که آخرین آن هم به ایستگاه هفدهم برمی گردد؛ جایی که بنفش پوشان تهرانی موفق شدند با متوقف کردن سبزپوشان اصفهانی در اردوگاه خودی پس از ۴ ایستگاه سرانجام یک امتیاز به اندوخته ۸ امتیازی خود بیافزایند. آن هم در حالی که ذوب آهن با ازدست دادن ۲ امتیاز حیاتی این دیدار سرنوشت ساز در تهران نه تنها بهترین فرصت برای صعود به رده پنجم را از دست داد بلکه مجبور شد جایگاه خود در واگن ششم را به سبزپوشان اراکی واگذار کرده و خود به هفتمین واگن نقل مکان کند. این اتفاق در حالی افتاد که با توجه به متوقف شدن گل گهر در برابر استقلال خوزستان، گاندوها میتوانستند با برتری پرگل در مصاف با قعرنشین لیگ جای مسافر سیرجانی قطار در واگن پنجم را بگیرند؛ اما نشد آنچه باید میشد. سربازان ربیعی اگر در هجدهمین ایستگاه هم امتیاز از دست بدهند ممکن است از رده هفتم به رده دهم نیز سقوط کنند.
ملوان، استقلال خوزستان و چادرملو با ۲۰ امتیاز و استقرار در واگنهای هشتم تا دهم منتظر لغزش ذوب آهن ۲۳ امتیازی هستند تا بلکه جایگاه خود را ارتقا بخشند. جالب آنجاست که استقلال و شمس آذر هم به ترتیب با ۱۹ و ۱۷ امتیاز و سکنی گزیدن در یازدهمین و دوازدهمین کوپه قطار مترصد امتیاز از دست دادن این سه همسایههای بالانشین شان هستند تا بتوانند در ایستگاه بعدی جای آنها را تصاحب کنند.
آبی پوشان تهرانی برای نیل به این مهم باید در گام اول امروز از سد آبی پوشان خوزستانی بگذرند و بعد ازآن به انتظار تقابل قوهای سپید و مسافر اردکانی قطار بنشینند؛ تنها راه صعود استقلال به رده هشتم غلبه این تیم بر میزبان جنوبی اش و تساوی ملوانان و چادرملو در مصاف با یکدیگر است.
اما شمس آذر کار سختی برای صعود خواهد داشت. تیم قزوینی که در ایستگاه هفدهم با وجود تقسیم امتیازات با مهمان اردکانی خود موفق شد به لطف سپاهان و فولاد و غلبه این دو تیم بر خیبر و مس از واگن چهاردهم به واگن دوازدهم کوچ کند در ایستگاه بعدی برای بهبود جایگاهش باید اول از سد صدرنشین طلایی پوش لیگ بگذرد بعد منتظر امتیاز از دست دادن رقبایش بنشیند. آن هم در حالی که خوب میداند اگر این بار در بازی خانگی اش در ایستگاه هجدهم امتیازی از دست دهد نه تنها رؤیای صعود را پرپر شده خواهد دید بلکه هیچ بعیدنیست با برتری تیم رفسنجانی و مسافر تازه وارد خرم آبادی و نساجی چیها بر رقبایشان، به واگن یکی مانده به آخر در همسایگی هوادار نقل مکان کند. هوادار تنها تیمی است که در ایستگاه ۱۸ چه ببرد چه ببازد و چه به تقسیم امتیاز با تراکتور تن دهد از جایگاه خود در آخرین واگن قطار ۲۴ تکان نخواهد خورد!
مرضیه غفاریان