قطار ۲۴ در حالی به ایستگاه دهم رسید که سکانداران دو سرنشین اصفهانی آن از همراهی تیم خود در ادامه مسیر استعفا کردند. سپاهان پس از یک هفته کوچ اجباری به واگن دوم، با پیروزی در برابر مهمان اراکی خود در ایستگاه دهم دوباره به نخستین واگن قطار ۲۴ بازگشت اما سرمربی پرتغالی این تیم از سمت خود کناره گیری کرد. طلایی پوشان اصفهانی با برتری یک بر صفر در فولادشهر در تقابل با آلومینیوم سازان، هم انتقام شکست دور رفت فصل گذشته خود در اصفهان را از شاگردان حسینی گرفتند و هم انتقام باخت ۴ بر صفر همشهری سبزپوش شان در برابر سبزپوشان اراکی در ایستگاه هفتم را؛ با همه اینها، ژوزه مورایس تصمیم گرفت از قطار ۲۴ در ایستگاه دهم پیاده شود و باشگاه اصفهانی نیز با این تصمیم دستیار سابق آقای خاص موافقت کردند. هنوز مشخص نیست در ایستگاه یازدهم چه کسی سکان هدایت طلایی پوشان اصفهانی را در دست خواهد گرفت، همانطور که سرنوشت سکاندار دیگر سرنشین اصفهانی قطار ۲۴ نیز همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.
سرمربی سبزپوشان اصفهانی همزمان با توقف قطار ۲۴ در ایستگاه دهم همچون هم قطار خود در تیم طلایی پوش دیار نصف جهان تصمیم گرفت سکان هدایت شاگردانش را ادامه مسیر به سرمربی دیگری بسپارد. با این تفاوت که ذوب آهن در ایستگاه دهم در اردکان و در جدال با مسافر تازه وارد قطار لیگ یک بر صفر شکست خورد و مجبور شد از واگن شماره ۱۰ به واگن شماره ۱۱ نقل مکان کند. محمد ربیعی با اعتقاد به اینکه اگر از تیمش حمایت میشد، فضای بهتری برای آنها ایجاد میشد با تأکید بر اینکه دوست ندارد ذوبآهن را در رتبههای پایین ببیند اذعان کرد که با استعفای خود دست مدیران باشگاه اصفهانی را برای تغییر باز میگذارد. با این حال تا لحظه تنظیم این گزارش مدیران ذوب آهن واکنشی به این درخواست ربیعی نشان ندادند.
ربیعی تنها سرمربی ای نبود که ادامه همراهی اش با ذوب آهن را به مدیران باشگاه سپرد. سرمربی نساجی، قعرنشین جدول لیگ هم پس از شکست یک بر صفر شاگردانش در مازندران در برابر مس رفسنجان در ایستگاه دهم عنوان کرد که دست باشگاه را برای هر تصمیمی باز میگذارد با این تفاوت که ساکت الهامی بر خلاف هم قطاران خود در تیمهای سپاهان و ذوب آهن نه تنها از نشستن روی نیمکت ببرهای مازندران کناره گیری نکرد بلکه تأکید کرد: «استعفا کردن در این شرایط کار آدم بزدل و ترسو است.» باید منتظر ماند و دید مدیران نساجی که در ایستگاه دهم مجبور به ترک واگن شماره ۱۵ و استقرار در آخرین واگن قطار ۲۴ شدند چه تصمیمی برای فرمانده تیم فوتبال خود خواهند گرفت. جالب آنجاست که مهمان نارنجی پوش نساجی چیها در ایستگاه دهم و سه ایستگاه پس از استعفای سرمربی خود بالاخره طعم پیروزی را چشید. مس رفسنجان با کسب ۳ امتیاز در این ایستگاه از واگن چهاردهم به واگن دوازدهم نقل مکان کرد و جای آبی پوشان پایتخت را در این کوپه تصاحب کرد. استقلال اما بعد از سه شکست متوالی در سه ایستگاه گذشته لیگ به رده چهاردهم سقوط کرد. تراکتور با عبور از سد آبی پوشان پایتخت در تبریز علاوه بر اینکه مقدمات سقوط دو رده ای تیم موسیمانه را فراهم کرد، موفق شد از واگن شماره ۶ تا دومین واگن قطار لیگ پیش روی کند. علاوه بر این پیروزی تی تیها در مصاف با استقلال زمینه ساز سقوط ۴ رده ای دیگر مسافر تهرانی قطار ۲۴ نیز شد. سرخپوشان تهرانی در ایستگاه دهم همچون همشهری خود مغلوب حریف شدند. با این تفاوت که پرسپولیس برخلاف رقیب سنتی اش تا پایان این ایستگاه هرگز طعم شکست را نچشیده بود. مدافع عنوان قهرمانی که در ایستگاه گذشته با توجه به متوقف شدن سپاهان در خوزستان در مصاف با فولاد و پیروزی خود در برابر شمس آذر پس از چندین ایستگاه موفق شده بود واگن شماره یک را از چنگ طلاییهای اصفهان در آورد اما بیش از یک ایستگاه نتوانست در نخستین واگن جاخوش کند. شاگردان گاریدو پس از شکسته شدن طلسم شکست ناپذیری شان در دهمین ایستگاه در دیدار با استقلال خوزستان و با توجه به پیروزی سپاهان، تراکتور و فولاد در این توقفگاه، مجبور به کوچ به کوپه شماره ۴ شدند.
ایستگاه دهم اما برای دیگر سرنشین تهرانی قطار ۲۴ خوش یمن بود. هوادار پس از ۹ هفته تلاش در لیگ برتر سرانجام در هفته دهم طعم پیروزی را برای اولین بار چشید. شاگردان رحمتی با پیروزی ۲ بر صفر در سن سیروس و در تقابل با قوهای سپید علاوه بر اینکه برای اولین بار موفق به دشت ۳ امتیاز از بازیهای لیگ ۲۴ شد پس از مدتها از قعر جدول رهایی یافته و در واگن شماره ۱۵ مستقر شدند. با این نتیجه ملوانان پس از چند هفته شکست ناپذیری در رقابتهای فصل جاری با متحمل شدن شکست در برابر مهمان تهرانی شان، از سومین واگن به ششمین واگن منتقل شدند.
قطار شماره ۲۴ لیگ برتر یک سوم راه را پشت سر گذاشته و تلاش مسافران صدرنشین آن برای جانماندن از قافله مدعیان و همچنین تقلای تیمهای رده پایین برای فرار از قعر بر جذابیت تقابل آنها در ایستگاههای پیش رو خواهد افزود.
در این میان اما آنچه برای هواداران تیمهای اصفهانی این رقابتها مهم است آن است که در ۲۰ بازی باقیمانده چه کسی قرار است روی نیمکت سپاهان بنشیند و آیا سپاهان در ادامه با سرمربی جدید موفق به حفظ واگن شماره یک خواهد شد؟ آیا ربیعی سرانجام پس از کش و قوسهای بسیار راهش از ذوب آهن جدا خواهد شد؟ این تیم باریشه اصفهانی با ربیعی یا بدون او پس از سال ها موفق به کسب سهمیه خواهد شد؟
مرضیه غفاریان