رییس اتاق تعاون استان اصفهان گفت: تقویت زنجیره ارزش داخلی، ایجاد کنسرسیومهای صادراتی و بهرهگیری از فناوریهای نوین بازاریابی راهکار مقابله با اثرات تحریم مانند محدودیتهای بانکی، مشکلات حملونقل بینالمللی و کاهش دسترسی به بازارهای جهانی است.
حبیباله بهرامی روز دوشنبه در نشست بررسی راهکارهای توسعه صادرات در بخش تعاون در کمیسیون تخصصی تجارت و امور نمایشگاهی در اتاق تعاون استان اصفهان با اشاره به شرایط دشوار ناشی از تحریمها، ادامه داد: بخش تعاون بهعنوان یکی از ارکان مهم اقتصاد کشور، نیازمند برنامهریزی دقیق و استفاده از ظرفیتهای نمایشگاهی و شبکههای منطقهای برای عبور از موانع موجود است.
رییس اتاق تعاون استان اصفهان اظهار داشت: ایجاد غرفههای دائمی محصولات تعاونیها در نمایشگاههای اختصاصی، تمرکز بر بازارهای منطقهای و کشورهای همسایه بهعنوان مسیرهای کمهزینهتر و قابل دسترستر، سرمایهگذاری در بازاریابی دیجیتال و استفاده از پلتفرمهای آنلاین برای معرفی محصولات بعنوان راهکارهای قابل توجه برای توسعه صادرات در بخش تعاون محسوب میشوند.
وی تاکید کرد: تشکیل کنسرسیومهای صادراتی میان تعاونیها برای افزایش قدرت رقابت و کاهش هزینهها و نیز تعامل مستمر با نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای رفع موانع قانونی و تسهیل فرآیندهای تجاری ضروری است.
نشست کمیسیون تخصصی تجارت و امور نمایشگاهی اتاق تعاون استان اصفهان، روز دوشنبه با حضور مدیران تعاونیها و فعالان اقتصادی در محل اتاق تعاون برگزار شد.
در این نشست، موضوعات مرتبط با چالشهای تجارت در شرایط تحریمی و راهکارهای توسعه صادرات در بخش تعاون مورد بررسی قرار گرفت و اعضای این کمیسیون بر ضرورت همافزایی میان تعاونیها و استفاده از ظرفیتهای نمایشگاهی داخلی و خارجی تأکید کردند.
همچنین مقرر شد کمیته های تخصصی برای پیگیری راهکارهای ارائهشده تشکیل، تا مسیر توسعه صادرات تعاونیها در شرایط تحریمی هموارتر شود.
چهار درصد از اشتغال کشور با بیش از ۵۴ هزار فرصت شغلی در تعاونیهای ایجاد شده است و ۶ درصد تعاونیهای فعال کشور در اصفهان قرار دارند.
جمعیت استان اصفهان طبق آخرین سرشماری بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است.








