کد خبر:15208
پ
۱۹۵۸۳۳۵
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد

افتتاح ۹۰ پروژه کشاورزی در استان اصفهان به مناسب هفته جهاد کشاورزی

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در هفته جهاد کشاورزی در استان اصفهان بالغ بر ۹۰ پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.  فرهاد حاجی‌مرادی امروز _چهارشنبه، بیست‌وسوم خرداد_ در حاشیه افتتاح گلخانه صیفی‌جات در گلپایگان با اشاره به اینکه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در استان […]

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در هفته جهاد کشاورزی در استان اصفهان بالغ بر ۹۰ پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

 فرهاد حاجی‌مرادی امروز _چهارشنبه، بیست‌وسوم خرداد_ در حاشیه افتتاح گلخانه صیفی‌جات در گلپایگان با اشاره به اینکه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در استان اصفهان بالغ بر ۹۰ پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: افتتاح این پروژه‌ها زمینه اشتغال پایدار ۳۲۶ نفر و ۸۰۶ نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم شد.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکلات کشاورزان نبود زنجیره‌های کشاورزی در حوزه تولید است، افزود: اگر برای واحدهای تولیدی زنجیره‌های کشاورزی دیده نشود در بازار فروش و اجرای طرح‌های توسعه‌ای با مشکل مواجه می‌شویم، البته حل این مشکلات در گرو مشارکت بخش خصوصی و ایجاد تشکل‌های کشاورزی است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه مشکل کشاورزان سیب زمینی کار فریدن به تصمیمات سال گذشته برمی‌گردد که برطرف شد، گفت: بر اساس تصمیماتی که روز سه‌شنبه بیست‌ودوم خرداد در تهران گرفته شده برای سیب زمینی کاران سهمیه صادراتی جدید در نظر گرفته شده است.

حاجی‌مرادی با اشاره به اینکه صادرات محصولات کشاورزی در الویت وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: عمده محصولات صادراتی به خارج کشور تولیدات گلخانه‌ای و لبنیات و محصولات فرآوری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه فلفل دلمه‌ای کشور در استان اصفهان بسته‌بندی و به خارج کشور صادر می‌شود، بر اساس آمار سالانه ۱۰۰ هزار تن صادرات فلفل دلمه‌ای به خارج کشور داریم.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: به صورت میانگین فروش محصولات کشاورزی سالانه بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای استان اصفهان دارد.

علی‌اصغر میرزایی، مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه فاز دوم شهرک گلخانه ۱۷ هکتاری حسن‌آباد در مساحت یک و نیم هکتار برای کشت صیفی‌جات آماده‌سازی شده است و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده کشت فلفل دلمه‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه برای هر هکتار این گلخانه ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: آبیاری واحدهای گلخانه‌ای به روش تیپ است.

منبع
ایمنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید