کد خبر:16260
پ
۳۸۲۶۲
قاسم‌زاده خبر داد

اصلاح ساختار اداری مالی، حقوقی و دستمزد بازنشستگان کشوری در شهرداری اصفهان

شهردار اصفهان گفت: اصلاح ساختار اداری مالی و حقوقی و دستمزد بازنشستگان کشوری در شهرداری اصفهان اجرا شده است. علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه دهم تیر_ در صدوسی‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه زندگی ساحت‌های مختلفی دارد، اظهار کرد: زندگی خانوادگی که برای همه شناخته شده است، زندگی شغلی نیز داریم، همچنین […]

شهردار اصفهان گفت: اصلاح ساختار اداری مالی و حقوقی و دستمزد بازنشستگان کشوری در شهرداری اصفهان اجرا شده است.

علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه دهم تیر_ در صدوسی‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه زندگی ساحت‌های مختلفی دارد، اظهار کرد: زندگی خانوادگی که برای همه شناخته شده است، زندگی شغلی نیز داریم، همچنین به اقتضای علایق اجتماعی خود ممکن است خارج از ساعات کاری و محدوده زندگی خانواده مشغول فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز باشیم.

وی افزود: گاهی برخی افراد زندگی تحصیلی را نیز در کنار زندگی خانوادگی و شغلی دارند، همه این زندگی‌ها همچون ظروف متصل است و معنی این اتصال یعنی حال هر زندگی روی دیگر زندگی‌های ما تأثیرگذار است.

شهردار اصفهان ادامه داد: برخلاف ظاهر که به‌نظر می‌آید مؤثرترین زندگی، خانوادگی است، مطالعات نشان داده است که مهم‌ترین ساحت زندگی از حیث تأثیرگذاری در سایر ابعاد زندگی، زندگی شغلی است و این دلایل مختلف دارد از جمله اینکه ما بهترین زمان ۲۴ ساعت را در حوزه زندگی شغلی طی می‌کنیم.

قاسم‌زاده گفت: حس و حال محیط شغلی که بهترین وقت زندگی ما در آن سپری می‌شود حس و حال سایر ساحت‌های زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، مطالعات زیادی نشان می‌دهد که کیفیت زندگی شغلی به شدت دیگر ابعاد زندگی ما را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و وظیفه ما مدیران با وجود این یافته بسیار سنگین می‌شود.

وی افزود: چند هزار نفر از کارکنان که تحت مدیریت شهرداری در حال انجام وظیفه و خدمت به مردم هستند، اگر حالشان در محیط شغلی خوب باشد، احتمالاً تأثیر آن در زندگی خانوادگی‌شان نیز مشخص می‌شود و اگر کیفیت زندگی شغلی آن‌ها پایین باشد، تأثیر منفی در دیگر ساحت‌های زندگی خواهد داشت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بیشترین میانگین زمان شغلی را شهرداری‌ها دارند، گفت: افرادی که علاقه‌مند به حل مسائل مردم و انجام صادقانه خدمات سازمانی هستند، در شهرداری کار می‌کنند که لازم است از آن‌ها تقدیر و تشکر شود.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که به شهرداری آمدم، به تیم منابع انسانی تأکید کردم که از ظرفیت‌های قانونی برای افزایش حقوق و رفاهیات کارکنان استفاده شود که این اتفاق افتاده است و هم‌اکنون کارکنان شهرداری در مقایسه با خیلی از دستگاه‌ها شرایط بهتری دارند.

حق‌الناس باید ادا شود و در کنار حساسیت روی بیت‌المال و حفظ حقوق مردم، مراقب باشیم حقی نیز از کارکنان شهرداری ضایع نشود

شهردار اصفهان با اشاره به حمایت شهرداری اصفهان از بازنشستگان گفت: جایی که منابع به ما اجازه می‌داده است به سمت اجرای توصیه قانونی رفتیم و برای رفاه بیشتر این قشر از این ظرفیت استفاده کردیم.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که حق‌الناس باید ادا شود و در کنار حساسیت روی بیت‌المال و حفظ حقوق مردم، مراقب باشیم حقی نیز از کارکنان شهرداری ضایع نشود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه سعی کردیم محیط شغلی کارکنان شهرداری را پرنشاط کنیم، گفت: اجرای برنامه‌های تفریحی و ارائه بن سفر فرصت‌هایی است که کارکنان در کنار خانواده خود می‌توانند از خدمات شهرداری بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به رویکرد جدید سازمان فرهنگی، تفریحی و اجتماعی شهرداری در شکل‌گیری اداره بانوان و خانواده گفت: نگاه این اداره تنها مربوط به کارکنان نیست و به‌دنبال ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان است که حاکی از نگرش کاملاً کیفی و متعالی در حوزه شهرداری و شورای اسلامی شهر نسبت به خانواده و زندگی است و امیدواریم بتوانیم بیشتر از قبل کار در این محیط شغلی و سطح رضایت کارکنان، سایر ساحت‌های زندگی آن‌ها را نیز غنی و سرشار از شادی کنیم.

شهردار اصفهان با اشاره به بعضی خدمات ارائه شده در دوره کنونی مدیریت شهری به بازنشستگان گفت: افزایش بن‌های ارزاق و مناسبتی و همسان‌سازی با شاغلان، توسعه سفر ارزان‌قیمت و افزایش اماکن مورد استفاده، ایجاد ظرفیت در سامانه رزرواسیون شهرداری برای رزرو مراکز اقامتی به صورت غیرحضوری، اصلاح ساختار اداری، مالی و حقوقی و دستمزد بازنشستگان کشوری در شهرداری اصفهان، افزایش ۸۰ درصدی اعطای امتیاز وام بانک رسالت به بازنشستگان، ایجاد ظرفیت مشارکت حداکثری از برنامه‌های ورزشی و تفریحی شهرداری، برگزاری مراسم تجلیل از بازنشستگان در سه سال گذشته، ساماندهی وضعیت بیمه عمر و حادثه بازنشستگان شهرداری، ارائه خدمات بیمه تکمیلی و ارائه خدمات مراکز فرهنگی، تفریحی و ورزشی با تخفیف ویژه از جمله این اقدامات است.

منبع
ایمنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید