کد خبر:16507
پ
۱۷۱۲۵۵۵۹۱

استاندار اصفهان: شهید رئیسی نقش سازنده‌‍‌ای در ارتقاء روابط ایران با روسیه داشت

استاندار اصفهان گفت: رییس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی نقش بسیار سازنده و چشمگیری در ارتقاء سطح روابط ایران با کشورهای همسایه بالأخص فدراسیون روسیه ایفاء کرد. سیدرضا مرتضوی روز پنجشنبه در دیدار با سفیر روسیه در ایران افزود: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از شخصیت‌های ممتاز جمهوری اسلامی بود و در دوران او تلاش‌های فراوانی […]

استاندار اصفهان گفت: رییس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی نقش بسیار سازنده و چشمگیری در ارتقاء سطح روابط ایران با کشورهای همسایه بالأخص فدراسیون روسیه ایفاء کرد.

سیدرضا مرتضوی روز پنجشنبه در دیدار با سفیر روسیه در ایران افزود: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از شخصیت‌های ممتاز جمهوری اسلامی بود و در دوران او تلاش‌های فراوانی از طرف ایران و روسیه در جهت توسعه و ارتقاء روابط دوجانبه صورت گرفت.

وی با اشاره به ملاقات‌ها و گفت‌وگوهای متعدد میان رییس جمهور شهید ایران و رییس جمهور روسیه گفت: توجه هر ۲ کشور همواره به ایجاد و ارتقاء روابط راهبردی بوده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جایگاه مهم اصفهان در ایران گفت: در شکل‌گیری روابط راهبردی میان جمهوری اسلامی و روسیه به دستور رییس‌ جمهور شهید، اصفهان نیز برای نقش‌آفرینی وارد میدان شد و در این راستا ما نیز می‌کوشیم تا پشتیبانی‌های لازم را در این خصوص داشته باشیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: تلاش ما ایجاد بستر مناسب برای نقش‌آفرینی اصفهان در ارتباطات ۲ کشور است زیرا استان اصفهان استعدادهای کافی در این زمینه دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای نقش‌آفرینی بیشتر اصفهان بایستی زمینه ایفای تعهدات فراهم شود تا به نتایج مطلوب طرفین دست یابیم و اصفهان، استانی راهبردی برای ایجاد و تقویت روابط دوجانبه است.

مرتضوی ابراز امیدواری کرد تا در انتخابات پیش‌رو، رییس‌جمهوری برگزیده مسیر رییس‌ جمهور شهید را دنبال کند.

وی تصریح کرد: البته هر ۲ کاندیدای انتخابات شایسته و دارای سابقه کار مؤثر هستند و هر نامزدی که به رأی مردم انتخاب شود می‌تواند با نگاه و مسیر راهبردی، توافقات ۲ کشور را ادامه دهد.

 استان اصفهان با افزون بر پنچ میلیون جمعیت از استان‌های مهم کشور در زمینه تعاملات اقتصادی با روسیه و اوراسیاست و سرکنسولگری روسیه در اصفهان قدمت چند صد ساله دارد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید