وی با طرح شعار «هر دانشجو، یک مهارت متعالی؛ هر پایاننامه، یک راهحل برای صنعت»، بر لزوم سنجش مأموریت دانشگاهها بر اساس خروجیهای ملموسی مانند تعداد کسبوکارهای ایجادشده، محصولات تولیدی و اختراعات ثبتشده تأکید کرد.
استاندار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، بر ضرورت «پیوند ارگانیک با صنعت و جامعه» و عبور از مرحله حرف به عمل تأکید و پیشنهاد کرد: کمیتههای مشترک راهبردی با حضور مدیران صنعتی و اساتید برای تعریف محتوای دروس و پروژههای کاربردی تشکیل شود. وی همچنین بر جذب مهندسان و متخصصان باتجربه بازار به عنوان اعضای هیأت علمی و انعقاد تفاهمنامههای عملیاتی با تعهدات مشخص تاکید کرد.
جمالینژاد، «توسعه سرمایه انسانی منحصربهفرد» را از دیگر محورهای تحول دانست و بر ایجاد مدارس تخصصی بینرشتهای در حوزههای نوظهور مانند «هنر-دیجیتال» و «گردشگری-فناوری» و همچنین ارائه دورههای کوتاهمدت حرفهای برای توانمندسازی نیروی کار موجود پرداخت.
وی با اشاره به هویت تاریخی و فرهنگی اصفهان، نقش دانشگاه را به عنوان «حافظ و مروج میراث» برجسته دانست و گفت: تمرکز بر رشتههای مرتبط با مرمت، گردشگری دیجیتال و راهاندازی شتابدهندههای تخصصی برای استارتآپهای حوزه صنایع فرهنگی، از اولویتهاست.
«نوآوری در نظام حکمرانی و مدیریت دانشگاه» دیگر محور سخنان استاندار بود که در آن بر تشکیل شورای راهبردی با حضور چهرههای ملی، اعطای اختیار عمل بیشتر به روسای دانشگاهها و مهمتر از همه، تغییر سیستم ارزیابی از معیارهای کمّی مانند تعداد مقالات به معیارهای نتیجهمحور مانند نرخ اشتغال فارغالتحصیلان و میزان رضایت کارفرمایان تأکید شد.
در پایان، استاندار بر «نقشآفرینی دانشگاه در توسعه منطقهای» پای فشرد و از دانشگاهها خواست تا با مشارکت در پروژههای کلان شهری مانند حل چالش کمآبی و حملونقل هوشمند، نقش «اتاق فکر استان» را ایفا کنند.
این نشست با حضور اعضای شورای مرکزی اتحادیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیردولتی استان اصفهان برگزار شد و مقرر شد مفاد مطرح شده توسط استاندار، در دستور کار این اتحادیه قرار گیرد








