مرضیه غفاریان- قطار لیگ ۲۴ د رحالی در دومین ایستگاه توقف کرد که نخستین واگن آن همچنان در اختیار مسافران طلایی پوش اصفهانی باقی ماند. سپاهان که با برتری ۳ بر یک در ایستگاه اول در برابر یکی از سرنشینهای تازه وارد قطار اولین واگن را از آن خود کرده بود، در ایستگاه دوم هم با شکست دادن دومین مسافر تازه وارد موفق به حفظ این کوپه برای خود شد. حالا سپاهان با ۶ امتیاز تنها مسافری است که تا به اینجای کار ۱۰۰ در صد امتیازات دو ایستگاه سپری شده قطار ۲۴ را در سبد خود ریخته است.
سپاهان ۳ امتیاز هفته دوم را به لطف گلی که در واپسین دقیقه بازی با خیبر خرم آباد به ثمر رساند از آن خود کرد. جواد آقایی پور، مهاجم طلایی پوشان در دقیقه ۹۷ و زمانی توپ را به تور سنگر میزبان نشاند که شاگردان مهاجری دیگر زمانی برای جبران آن نداشتند. این اتفاق در حالی افتاد که کاپیتان خیبر نخستین کسی بود که با گشودن دروازه نیازمند از روی نقطه پنالتی نام خود را به عنوان گلزن این دیدار ثبت کرد اما در نهایت سربازان مورایس گل مهرداد قنبری را با ۲ گل دیگر جواب دادند و با کامبکی تماشایی در ورزشگاه تختی خرم آباد، چند ثانیه پیش ازآنکه داور در سوت خود به نشانه پایان مسابقه بزند، هم با سوغاتی ۳ امتیازی به نصف جهان بازگشتند و هم اینکه جا پای خود را در واگن اول قطار ۲۴ محکم کردند.
اما به غیر از مسافر طلایی پوش اصفهانی قطار لیگ، تنها مسافر دیگری که در ایستگاه دوم موفق به کسب ۳ امتیاز شد، گل گهر سیرجان بود. شاگردان مهدی تارتار که یک روز پیش از سپاهان در دومین ایستگاه و در خانه خود به مصاف استقلال خوزستان رفته بودند موفق شدند با ۲ گل در برابر مهمان جنوبی خود پیروز شوند. ۱۲ مسافر دیگر قطار اما به تقسیم امتیازات در ایستگاه دوم رضایت دادند. در این بین در دو دیدار ذوب آهن- هوادار و فولاد و مس رفسنجان هیچ گلی رد و بدل نشد و مصاف استقلال و ملوان پرگل ترین دیدار دومین هفته لقب گرفت.
ذوب آهن و استقلال میزبانان خانه به دوش ایستگاه دوم بودند. با این تفاوت که مسافر سبزپوش قطار ۲۴ به دلیل اینکه قرار است بازی تیم ملی در فولادشهر برگزار شود مجبور شد در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد از حریف تهرانی خود پذیرایی کند اما آبی پوشان پایتخت به دلیل آماده نبودن ورزشگاه آزادی به قزوین کوچ کردند تا در استادیوم آزادگان پذیرای مهمان شمالی خود باشند. ذوبیها در استادیوم خالی از تماشاچی به نتیجه ای بهتر از تساوی صفر برصفر با هوادار دست نیافتند؛ اما شاگردان نکونام در حضور پرشور هوادارانشان در قزوین دو بار از ملوانان عقب افتادند و هر دو بار با کمکِ کمک داور ویدیویی و از روی ضربه پنالتی گلهایی که در جریان بازی خورده بودند را جبران کردند. استقلال و قوهای سپید انزلی با تک امتیازی که از این جدال به دست آوردند هر دو ۴ امتیازی شدند و به ترتیب در همسایگی یکدیگر در واگنهای ۳ و ۴ قطار لیگ مستقر شدند.
سرنشین دومین واگن لیگ هم ۴ امتیازی است. تراکتور به لطف تفاضل گل بهتر توانست در پایان هفته دوم در رده دوم همسایه دیوار به دیوار سپاهان شود. با این تفاوت که طلایی پوشان در آخرین دقایق بازی با به ثمر رساندن گل در بازی خارج از خانه در صدر باقی ماندند اما تی تیها در آخرین دقایق دروازه خود را در برابر مهمان باز شده دیدند و از رسیدن به صدر باز ماندند. سرخپوشان تبریزی با اینکه در دقیقه ۶۰ از سرخپوشان تهرانی پیش افتاده بودند در دقیقه ۸۹ گل تساوی را دریافت کردند. وار هم اگرچه در دقیقه ۷۶ با اخراج سروش رفیعی با ده نفره کردن پرسپولیس به نفع تراکتور عمل کرد اما اخراج سروش در نهایت با بالابردن روحیه اتحاد و جنگندگی شاگردان گاریدو، به برگ برنده مهمان تبدیل شد.
سروش اما تنها بازیکنی نبود که با دریافت کارت قرمز از بازی از حضور در ایستگاه سوم بازماند، امیرمحمد نسایی (وینگر شمس آذر) و امیررضا افسرده (مدافع ملوان )نیز در ایستگاه دوم با ۲ کارت زرد در جریان بازی جریمه و از بازی اخراج شدند. به این ترتیب این سه مسافر، غایبان اجباری سومین هفته لیگ خواهند بود. قطار ۲۴ تنها دو ایستگاه پشت سر گذاشته در حالی که ۳۴ سرنشین آن کارت زرد گرفتهاند. در این میان فرشید باقری(هافبک مس رفسنجان) و سعید آقایی (مدافع نساجی) با دریافت ۲ کارت زرد در دو بازی خطر محرومیت از ایستگاه چهارم را در یک قدمی خود حس میکنند و تیمهای شمس آذر با دریافت ۶ کارت زرد و یک کارت قرمز، نساجی با ۶ کارت زرد و سپاهان با ۵ کارت تا پایان هفته دوم خشن ترین مسافران قطار شناخته میشوند.
طلایی پوشان اصفهانی در دو ایستگاه گذشته تنها تیم شکست ناپذیرپیروز میدان بوده اند. تراکتور، استقلال، ملوان و فولاد اگرچه تسلیم حریفان نشده اند اما در یک ایستگاه به تقسیم غنایم با رقیب قناعت کرده اند و به ترتیب کوپههای ۲ تا ۵ را از آن خود کرده اند. سبزپوشان اصفهانی و سبزپوشان اراک و پرسپولیس سه تیمی هستند که در هر دو بازی گذشته خود نه پیروز شده اند و نه تن به شکست داده اند و هر سه با تفاضل گل صفر در واگنهای ۸ و ۹ و ۱۰ جاگیر شده اند. گل گهر سیرجان و خیبر خرم آباد اگرچه شکست ناپذیر نبوده اند اما به لطف کسب یک پیروزی در دو بازی گذشته با ۳ امتیاز بالاتر از مدافع عنوان قهرمانی، ذوب و آلومینیوم در واگنهای ۶ و ۷ مستقر شده اند. و شش واگن پایانی هم به ترتیب به شمس آذر قزوین، نساجی مازندران، هوادار، چادرملو اردکان، استقلال خوزستان و مس رفسنجان تعلق یافته است.
سپاهان همچون فصل گذشته همچنان بهترین خط آتش را به خود اختصاص داده است. طلایی پوشان با ۵ گل زده در ۲ ایستگاه (میانگین ۵/۲ گل در هر بازی) تاکنون بهترین عملکرد را در فروریختن سنگر رقبا و چادر ملو با ۴ گل خورده بدترین آمار دفاعی را به خود اختصاص دادهاند. این در حالی است که هوادار، مس رفسنجان و آبی پوشان خوزستانی تا کنون موفق به گشودن سنگر حریفان خود نشدهاند و در نقطه مقابل سرخپوشان اهوازی هیچ گلی از رقبا دریافت نکرده اند. گلر ازبکستانی فولاد با ۲ کلین شیت نقش پررنگی در بسته نگه داشتن سنگر فولاد در ۲ ایستگاه گذشته داشته است. رضائیان و قنبری هم با ۲ گل در صدر برترین گلزنان قراردارند. با همه اینها هم رامین و هم کاپیتان خیبر برای تصاحب کفش طلا هنوز راه زیادی در پیش دارند و هم اتکیر یوسوپوف رقابت سختی برای تصاحب دستکش زرین این رقابتها با گلرهای دیگر باید پشت سربگذارد. قطار شماره ۲۴ تازه دو هفته است که حرکت خود را شروع کرده و تا به ایستگاه نهایی برسد مسافران آن پستی و بلندیهای زیادی طی خواهند کرد. بی شک رقابت سرنشینهای این قطار برای تصاحب واگن نخست و کسب جام، دستکش و کفش طلا صحنههای تماشایی را در طول ۳۰ ایستگاه برای علاقه مندان آن به تصویر در خواهد آورد.