کد خبر:14502
پ
۱۹۳۹۳۱۲۸_۱۶۴

اجرای طرحی نوین برای مبارزه با آفات گندم در شهرضا

 مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دشت مهیار شهرضا گفت:طرحی نوین برای مبارزه با آفات گندم در شهرضا اجرا شد.  مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دشت مهیار شهرضا گفت: استفاده از پهپاد برای سمپاشی مزارع در این منطقه به عنوان روشی نوین، کاهش مصرف سموم، صرفه جویی در وقت و کاهش خسارت دستگاه‌های سمپاشی به محصول […]

 مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دشت مهیار شهرضا گفت:طرحی نوین برای مبارزه با آفات گندم در شهرضا اجرا شد.

 مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دشت مهیار شهرضا گفت: استفاده از پهپاد برای سمپاشی مزارع در این منطقه به عنوان روشی نوین، کاهش مصرف سموم، صرفه جویی در وقت و کاهش خسارت دستگاه‌های سمپاشی به محصول را به همراه داشته است.

علی اکبر حداد افزود: بیش از ۸۰ درصد مزارع دشت مهیار به این روش سمپاشی شده و نتیجه بسیار مطلوب داشته است.

 معاون دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور در شهرضا گفت: سن گندم یکی از آفات مهم و کلیدی است که اگر مبارزه با آن به موقع و درست در دستور کار قرار نگیرد، خسارت زیادی از لحاظ کیفیت و عملکرد محصول وارد می‌کند.

حسن جوادی پویا افزود: مبارزه با این آفت باید در دومرحله سن مادر و پوره سن اجرا شود که خوشبختانه در منطقه مهیار این کار به خوبی اجرا و پایش و مراقبت محصول تا پایان فصل برداشت ادامه دارد.

امسال ۲ هزار هکتار گندم در شهرستان شهرضا کشت شده که پیش بینی می‌شود عملکرد محصول ۵ تن در هکتار بوده و بیش از ۱۰ هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید